فنونی‌زاده:

پیشنهاد من استفاده از داور خارجی است/ اخراج کامیابی‌نیا سخت‌گیرانه بود

۱۳۹۹/۰۵/۲۷ - ۲۰:۵۶:۲۴
کد خبر: ۱۰۴۵۴۹۱
پیشنهاد من استفاده از داور خارجی است/ اخراج کامیابی‌نیا سخت‌گیرانه بود
پیشکسوت پرسپولیس اعتقاد دارد اخراج کامیابی‌نیا تصمیم سختگیرانه از سوی داور بود. برای موارد مشابه این از سایر تیم‌ها اما او هم نباید بی گدار به آب بزند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ مرتضی فنونی‌زاده در گفت‌وگو با رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: آنهایی که می‌گویند برای جام حذفی، استقلال شراط بهتری دارد، نمی‌دانم به چه دلیل این مساله را مطرح می‌کنند، چون به باور من این طور نیست.

وی افزود: پرسپولیس فقط کمی تمرکزش کم شده است ولی به طور قطع شرایط خود را برای دربی تغییر می‌دهد. البته باید به قدری بهتر باشد که اگر حوادث غیر مترقبه روی داد هم، برتری خود را به حریف تحمیل کند.

فنونی‌زاده در تحلیل دو بازی اخیر پرسپولیس ادامه داد: در نیمه اول هر دو بازی برابر ذوب آهن و گل گهر سیرجان تیمی را در زمین دیدیم که مثل پرسپولیس رفتار نمی‌کرد، اما برای نیمه دوم هر دو بازی به ویژه نیمه دوم بازی با گل گهر شاهد بازی خوبی بودیم و معلوم شد، این اتفاق می‌تواند برای هر دو نیمه دیدار با استقلال در جام حذفی روی دهد.

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: به نظر من، یحیی گلمحمدی تجربه لازم را دارد و می‌تواند این مساله را مدیریت کند. البته دلیل استفاده از دفاع سه نفره را متوجه نشدم. تغییر سیستم یک فرایند طولانی است که تمرین و بازی‌های تدارکاتی و رسمی زیادی لازم دارد. او حتما دلایل خودش را داشت و فکر نمی‌کنم برای این مقطع که دربی و بعد فینال جام حذفی و پس از آن لیگ قهرمانان را پیش رو داریم، چنین قصدی داشته باشد.

مرتضی فنونی‌زاده خاطرنشان کرد: بعضی بازیکنان پرسپولیس هم باید بیشتر حواس خودشان را جمع کنند. اخراج کامیابی‌نیا تصمیم سختگیرانه از سوی داور بود. برای موارد مشابه این از سایر تیم‌ها  اما او هم نباید بی گدار به آب بزند. فرض کنیم که به عنوان مثال در بازی با التعاون در لیگ قهرمانان، داور سختگیری کند یا صحنه را خوب نبیند، او باید احتیاط بیشتری به خرج بدهد. شجاع هم همین طور! او بیرون زمین واقعا خیلی آقا است. از نظر فنی هم جای بحث ندارد اما باید  در داخل زمین کنترل بیشتر روی خودش داشته باشد. عدم رعایت همین مساله باعث شد تا از تیم ملی عقب بیفتد. از نظر فنی لایق‌ترین بازیکن برای بازی در خط دفاع تیم ملی است.

وی درباره دربی حذفی ادامه داد: استقلال الان برای مرگ و زندگی در لیگ بازی می‌کند. این مساله باعث می‌شود بازی آنها به چشم بیاید و بگویند برای دربی شرایط بهتری نسبت به پرسپولیس دارد ولی بر عکس این درست است. این که هواداران نگران مساله داور هستند، نگرانی به جایی است. هیچ کس نمی‌تواند بگوید جو سازی است. بالاخره سابقه دربی‌ها وجود دارد. بازی‌های فعلی را هم می‌بینیم. البته من عقیده دارم داوران خوبی داریم ولی به هر حال اشتباهاتی هم داشته‌اند. با تمام این اوصاف با قاطعیت می‌گویم، پرسپولیس تیم بهتری است. 6، 7 نفر از این تیم، 4، 5 سال است با هم بازی می‌کنند. سایرین هم تجربه زیادی از بازی کنار هم دارند. من می‌گویم سرنوشت این بازی را پرسپولیس رقم می‌زند.

این پیشکسوت عنوان کرد: بهتر است برای بازی با سایپا هم به بعضی بچه‌ها استراحت داده شود. البته نتیجه برای تیم‌های دیگر مهم است ولی ما قرار است در یک بازی حاضر بشویم که تاریخ می‌سازد و در تاریخ می‌ماند. پرسپولیس باید بر اساس مصالح خود برنامه‌ریزی کند. جوان‌ها هم مساله انگیزشی را حل می‌کنند. نمونه‌اش همین حسین‌پور که محصول خود پرسپولیس است. برای داوری هم پیشنهاد خود من استفاده از داور خارجی است. البته امیدوارم داوران خوب ما از این حرف ناراحت نشوند. روزگاری وقتی برای دربی داور خارجی می‌آوردند، گفتم از داور ایرانی استفاده کنیم ولی الان این بازی خیلی خاص شده و کلی حرف و حدیث هم قبل از بازی پیش آمده است. بالاخره تعارف که نداریم کارشناسان داوری گفتند پنالتی‌هایی که گرفته شده است، پنالتی نبود. VAR هم برای فوتبال ما از نان شب واجب‌تر است. البته آن را برای این بازی نمی‌شود اجرا کرد ولی اگر داور خارجی هم نمی‌آورند، به قول آقای پنجعلی حداقل دو داور کنار دروازه را برگردانند. نه فقط برای دربی حذفی که برای هفته آخر لیگ هم بر گردانند چون سرنوشت سهمیه‌ها همه به روز آخر کشید. این حداقل کاری است که در دپارتمان داوری باید انجام بدهند.

فنونی‌زاده همچنین در ارتباط با اظهارات افشین پیروانی در جریان مراسم قرعه کشی گفت: حرف حق تلخ است. افشین پیروانی حرف حق زد و از حق پرسپولیس دفاع کرد. او در این تیم کاپیتان و سرمربی بوده و حالا مدیر تیم است. بالا و پائین این فوتبال را دیده است و می‌داند. در ضمن او نه اسمی از داوری آورد و نه از استقلال. چرا آنها به خودشان گرفتند و آن طور به او حمله کردند؟ لابد یک چیزهایی وجود دارد. به هر حال حرف پیروانی در آن برنامه، حرف همه پرسپولیسی‌ها و همه فوتبال ایران بود.

نظر شما