اسکای‌نیوز مدعی شد؛

تولید واکسن شاه‌کلید برگزاری توکیو ۲۰۲۰

۱۳۹۹/۰۵/۲۹ - ۰۷:۵۸:۰۸
کد خبر: ۱۰۴۶۱۷۸
تولید واکسن شاه‌کلید برگزاری توکیو ۲۰۲۰
بر اساس اعلام یک محقق و استاد دانشگاه ژاپن، عدم تولید واکسن کووید19 همچنان سدی در برابر برگزاری بازی‌های المپیک توکیو2020 خواهد بود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از اسکای نیوز، یوشیهارو ماتسوارا، محقق و استاد بنیاد تحقیقات بیماری های میکروبی در دانشگاه اوزاکا ژاپن اعلام کرد که دولت ژاپن تولید و دستیابی به واکسن موثر کرونا را در اولویت اقدامات خود قرارداده چراکه هدفی مهم تر از برگزاری ایمن بازی‌های المپیک وجود ندارد.

این محقق ژاپنی در واکنش به تولید واکسن در برخی از کشورها اظهار داشت که شرایط ایمنی و اثرگذاری یک واکسن علاوه بر دسترسی و سهولت استفاده از آن می بایست مورد توجه قرار گیرد چراکه تولید موثر یک واکسن نیازمند به حدود 10 سال زمان است و هم اکنون با زمان کمتر از یکسال، اصالت و تاثیرگذاری آن مورد سوال خواهد بود.

ماتسوارا با ابراز نگرانی از افزایش مبتلایان در ژاپن خاطرنشان ساخت سلامت و ایمنی برگزاری بازی های المپیک در سال آینده در گرو تولید و کشف یک واکسن موثر قراردارد.

گفتنی است، ژاپن اخیرا با افزایش تعداد مبتلایان به بیش از 54هزار نفر و عبور مرگ و میر ناشی از شیوع کووید19 از یک‌هزار نفر مواجه بوده است.
 

نظر شما