بررسی تقابل‌های مجیدی با مربیان استقلالی؛

رستگاری مقابل قلعه‌نویی و ناکامی برابر رفقای قدیمی

۱۳۹۹/۰۵/۳۰ - ۰۷:۳۲:۱۹
کد خبر: ۱۰۴۶۵۹۴
رستگاری مقابل قلعه‌نویی و ناکامی برابر رفقای قدیمی
فرهاد مجیدی از بین مربیان استقلالی حاضر در لیگ برتر فقط توانست تیم قلعه‌نویی را شکست بدهد و در تقابل با بقیه مربیان نتایجی بهتر از تساوی و حتی شکست کسب نکرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ امسال با جوان شدن مربیان و ورود مربیان جدید به چرخه سرمربیگری در لیگ برتر نفرات جدیدی مثل فرهاد مجیدی، جواد نکونام، ساکت الهامی، محمود فکری، مهدی پاشازاده و سهراب بختیاری‌زاده در لیگ برتر حضور داشتند که البته از بین آنها جواد نکونام یک فصل زودتر سرمربیگری در لیگ برتر را آغاز کرد. نکته جالب درباره این مربیان استقلالی بودن آنهاست. محمود فکری، مهدی پاشازاده و جواد نکونام و سهراب بختیاری‌زاده سابقه بازی در استقلال را دارند و ساکت الهامی هم در زمان سرمربیگری فیروز کریمی و صمد مرفاوی در استقلال دستیار آنها بود.

حضور امیر قلعه‌نویی روی نیمکت سپاهان و ورود این مربیان جوان به چرخه مربیگری باعث شد تعداد سرمربیان استقلالی شاغل در لیگ برتر به عدد 7 برسد. تقابل‌های این مربیان با استقلال در لیگ نوزدهم جذاب و هیجان‌انگیز بود و مجیدی برای اینکه بتواند تیمش را در کورس مدعیان کسب سهمیه آسیایی نگه دارد باید از همبازیان و مربیان سابق خود عبور کند.

نکته جالب اینکه مجیدی از بین این مربیان استقلالی فقط توانست امیر قلعه‌نویی و تیمش را شکست دهد و در تقابل با بقیه مربیان نتایجی بهتر از تساوی و حتی شکست کسب نکرد.

مجیدی در 6 دیداری که با مربیان استقلالی داشت 2 برد، 3 تساوی و یک شکست را تجربه کرد.

در ادامه به بررسی تقابل های فرهاد مجیدی با مربیان استقلالی لیگ می پردازیم.

مجیدی- نکونام؛ شکست و آغاز حاشیه‌ها

استقلال در اولین دیدار بعد از شروع دوباره لیگ باید در بازی عقب افتاده مقابل فولاد خوزستان به میدان می‌رفت. این دیدار اولین تقابل فرهاد مجیدی با یک مربی استقلالی در لیگ نوزدهم بود.

داور بازی خیلی زود علی کریمی، ستاره استقلال، را اخراج کرد و به‌دنبال او هم فرهاد مجیدی به دلیل اعتراض از زمین بازی اخراج شد و در ادامه عارف غلامی هم دومین بازیکن و سومین استقلالی بود که با کارت قرمز مواجه شد.

استقلال آن بازی را باخت و فرهاد مجیدی بعد از بازی با انتشار یک پست اینستاگرامی انتقادها و البته اتهامات تندی را به جواد نکونام وارد کرد. استقلال و فرهاد چند روز بعد از آن بازی هم تحت تاثیر حاشیه‌ها بودند.

نکو

مجیدی-ساکت الهامی؛ یک امتیاز با دست خالی

فرهاد مجیدی در حالی در هفته بیست و چهارم باید مقابل تراکتورسازی قرار می‌گرفت که دستش خالی بود و نیمی از تیمش را به دلیل مصدومیت و محرومیت و ابتلا به کرونا در اختیار نداشت. دو تیم در کورس کسب سهمیه لیگ قهرمانان بودند و به 3 امتیاز این دیدار نیاز زیادی داشتند.

استقلال با دست خالی در آن دیدار توانست یک امتیاز از تراکتور بگیرد و مجیدی، مربی سابق خود در استقلال، را متوقف کرد.

ساکت

مجیدی- محمود فکری؛ تساوی تلخ

استقلال در روزهای پر از استرس و بحرانی به پست محمود فکری و نساجی مازندران خورد.

قائمشهری‌ها که با فکری جان دوباره‌ای گرفته و نتایج خوبی کسب کرده بودند توانستند استقلال را متوقف کنند و درحالی که تیم فرهاد مجیدی به شدت به پیروزی در آن دیدار برای ماندن در کورس مدعیان نیاز داشت فقط یک امتیاز این دیدار قناعت کرد.

آن بازی حاشیه های زیادی داشت و فرهاد مجیدی که بعد از بازی به شدت ناراحت و عصبانی بود حتی به سمت محمود فکری نرفت و همبازی سابقش هم از او دلگیر شد.

فکری

مجیدی- امیر قلعه‌نویی؛ 2 پیروزی باارزش

شاید کمتر کسی فکرش را می کرد فرهاد مجیدی از 2 تقابل حساس با امیر قلعه‌نویی 2 برد باارزش کسب کند. استقلال باید در هفته بیست و هفتم لیگ برتر مقابل سپاهان قرار می‌گرفت اما به دلیل بیماری قلعه‌نویی تقابل مستقیم فرهاد و امیر موکول شد به جام حذفی.

در آن دیدار قلعه‌نویی تیمش را از راه دور هدایت کرد و در نهایت استقلال توانست با یک بازی هوشمندانه 3 امتیاز ارزشمند از سپاهان بگیرد. 

در جام حذفی اما قلعه‌نویی به نیمکت سپاهان برگشت ولی این‌بار فرهاد با اقتدار سرمربی سابقش را شکست داد و تیم را از گردونه جام حذفی خارج کرد. در واقع مجیدی از بین تقابل‌هایش با مربیان استقلالی بهترین نتیجه را مقابل قلعه‌نویی گرفت درحالی که شاید خوشبین‌ترین هواداران استقلال هم فکرش را نمی‌کردند تیم‌شان بتواند در دو بازی پی در پی سپاهان شکست دهد.

قلعه

فرهاد مجیدی- سهراب بختیاری‌زاده؛ رفقای قدیمی

استقلال در هفته بیست و هشتم به مشهد رفت تا مقابل شهر خودرویی قرار بگیرد که سرمربی‌اش از دوستان قدیمی فرهاد مجیدی است.

سهراب بختیاری‌زاده در ماه‌های گذشته و قبل از اینکه سرمربی شهر خودرو شود، از حامیان جدی فرهاد مجیدی بود و اعتقاد داشت استقلال باید به این مربی جوان فرصت دهد. تقابل سهراب و فرهاد در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد به تساوی انجامید اما اتفاقات بازی به گونه‌ای پیش رفت که بختیاری‌زاده به داوری معترض شد.

اگرچه در این دیدار حاشیه‌ای بین مجیدی و بختیاری‌زاده پیش نیامد اما رابطه دو طرف بعد از سوت پایان به خوبی قبل از بازی نبود.

سهراب

فرهاد مجیدی- مهدی پاشازاده؛ آخرین تقابل

امشب آخرین تقابل فرهاد مجیدی با مربیان استقلالی لیگ است. تیم مجیدی امشب در آخرین هفته لیگ به مصاف شاهینی می‌رود که مهدی پاشازاده هم نتوانست از سقوط نجاتش دهد.

مجیدی و پاشازاده در استقلال با یکدیگر همبازی بودند اما پاشازاده یکی از جدی‌ترین آلترناتیوهای مجیدی برای سرمربیگری استقلال است.

اگر مجیدی امشب بتواند تیم پاشازاده را شکست دهد نایب قهرمان لیگ می‌شود. 4

نظر شما