۹۰ دقیقه پرهیجان در ایستگاه آخر؛

جشن سهمیه در اهواز و اشک سقوط پارس جنوبی در مسجدسلیمان

۱۳۹۹/۰۵/۳۰ - ۲۲:۲۳:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۷۰۹۰
جشن سهمیه در اهواز و اشک سقوط پارس جنوبی در مسجدسلیمان
پرونده رقابت های لیگ برتر در دوره نوزدهم در حالی بسته شد که فولادی ها در پایان جشن آسیایی شدن گرفتند و پارسی ها با دیگر تیم بوشهری این فصل از لیگ برتر همراه شده و به دسته پایین تر سقوط کردند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ با برگزاری دیدارهای هفته سی‌ام لیگ برتر تیم فولاد خوزستان با غلبه بر تراکتور تبریز در جایگاه سوم قرار گرفت و سهمیه آسیا را به دست آورد. تیم تبریزی با این شکست چهارم شد و آخرین شانس خود برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا را در جام حذفی جستجو می‌کند و تیم سپاهان با ایستادن در مکان پنجم، فصل را با ناکامی محض به پایان برد و در نهایت تیم پارس جنوبی جم هم به دسته اول سقوط کرد تا استان بوشهر هر دو نماینده خود را از دست بدهد.

در زیر مروری داریم بر بازی‌های انجام شده شب گذشته؛

فولاد خوزستان یک- تراکتور تبریز صفر

شاگردان نکونام آسیایی شدند

photo_2020-08-21_01-01-51

فولاد که روند خوبی در نیم‌فصل دوم طی کرده بود، در دو، سه دیدار اخیرش نتوانسته بود به برتری برسد که همین اتفاق موجب شد آنها فرصت حضور در جمع سه تیم بالای جدولی را از دست بدهند اما خوزستانی‌ها برابر تراکتور با ارائه یک بازی خوب و قابل قبول با تک گل عارف آقاسی به پیروزی رسیدند و پس از تیم‌های پرسپولیس و استقلال روی سکوی سوم ایستادند و توانستند سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورند.

تراکتور هم این شانس را دارد که در جام حذفی صاحب سهمیه آسیا شود و چون روی سکوی چهارم لیگ ایستاده حتی با قهرمانی استقلال یا پرسپولیس در جام حذفی هم می‌تواند آخرین سهمیه ایران در آسیا را از آن خود کند.

پیکان تهران یک- سپاهان اصفهان یک

پیکان ماند، سپاهان از آسیا دور شد

photo_2020-08-21_01-03-26

سپاهان برای پیروزی به بازی آمده بود ولی پرس شدید پیکانی‌ها اجازه کار خاصی به مهاجمان زردپوش نمی‌داد. بازی بیشتر در میانه میدان جریان داشت و بیشتر این تیم میزبان بود که به خصوص در دقایق پایانی روی دروازه سپاهان در شهر قدس حمله می کرد؛ جملاتی که اگر پیام نیازمند نبود، شاید حداقل یکی از آنها به گل تبدیل می‌شد.

بازی با نتیجه تساوی بدون گل دنبال می‌شد که در وقت ها تلف شده نیمه اول روی پاس خوب کی‌روش استنلی و ضربه تماشایی محمد محبی، سپاهان با خوشحالی به رختکن رفت.

در نیمه دوم اما تیم پیکان با حملاتی که انجام داد خیلی زود به گل رسید و شایان مصلح یک‌بار دیگر در محوطه جریمه پایش لغزید تا داور پنالتی بگیرد و شهریار مغانلو آن را به گل تبدیل کند.

ادامه دقایق بازی تلاش بازیکنان در میانه میدان بود که با توجه به از دست رفتن سهمیه آسیایی به سمت دروازه پیکان متمایل شد ولی به جز چند ضربه سر نصفه و نیمه شاهد اتفاق خاصی نبودیم تا در پایان سپاهان مغموم بازی باشد و تیم پیکان خوشحال.

ذوب‌‌آهن اصفهان2- گل‌گهر سیرجان3

پایان خوش برای سیرجانی‌ها

photo_2020-08-21_01-06-08

بازی تیم‌های ذوب‌آهن و گل گهر یکی از جذاب‌ترین مسابقات هفته پایانی لیگ برتر از آب در آمد. دو تیم با هدف کسب سه امتیاز و قطعی کردن ماندنشان در لیگ برتر پا به میدان گذاشتند و این بازی تهاجمی و زیبا در نهایت 5 گل داشت و این سیرجانی ها بودند که با کسب این سه امتیاز فصل را در رتبه دهم به پایان رساندند.

در این بازی بازیکنان ذوب آهن از همان ابتدا به دنبال گلزنی و ارائه بازی تهاجمی بودند اما گل‌گهر که خیلی هوشمندانه بازی می‌کرد توانست در نیمه اول با دو گلی که توسط امین پورعلی و میلاد کمندانی به ثمر رساند تا حدودی شرایط را به نفع خودش تغییر بدهد. هرچند ذوب آهن در آخرین دقیقه نیمه اول با یک ضربه پنالتی اختلاف را کم کرد تا شاهد یک نیمه دوم کاملا جذاب باشیم.

در نیمه دوم اما باز هم این گل‌گهر بود که مزد بازی فکورانه و با حساب و کتابش را گرفت و این بار توسط یونس شاکری گلزنی کرد تا خیال جلالی برای ماندن در لیگ برتر تا حدودی راحت شود. ذوب‌آهن یک گل دیگر توسط بیدوف زد اما در نهایت این گل‌گهر بود که این بازی مهم را برد تا لیگ بیستم را نیز در لیگ برتر حضور داشته باشد.

ذوب‌آهن هم با وجود این شکست در لیگ برتر ماندنی شد چراکه پارس جنوبی جم با شکست برابر نفت مسجدسلیمان به لیگ یک سقوط کرد.

شهرخودرو مشهد صفر- نساجی مازندران صفر

نساجی بدون باخت ماند، بختیاری‌زاده بالاخره نبرد!

photo_2020-08-21_01-05-14

در دیداری که در معادلات بالا و پایین جدول تغییری ایجاد نمی کرد، شهرخودرو و نساجی در حالی به تساوی رضایت دادند که تلاش مهاجمان این 2 تیم در 90 دقیقه نتیجه‌ای نداشت و این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.

با این تساوی پدیده در حسرت پیروزی با سهراب بختیاری‌زاده باقی ماند و نساجی مازندران هم دهمین بازی بدون شکست با محمود فکری را پشت سر گذاشت تا از این حیث صاحب یک رکورد شود.

نفت‌ مسجدسلیمان یک- پارس جنوبی جم صفر

تیرخلاص بر پیکر جمی‌ها

photo_2020-08-21_01-02-53

گل دیرهنگام نفت مسجدسلیمان در دیدار برابر پارس جنوبی تمام امیدهای جمی‌ها برای بقا در لیگ برتر را برباد داد تا تیم پورموسوی دومین تیم سقوط کرده به دسته پایین تر لقب بگیرد.

در این دیدار امید سینگ، بازیکن اسبق پارس جنوبی، برای نفتی‌ها موفق به گلزنی شد تا این تیم که با مهدی تارتار در لیگ برتر مطرح شد، توسط این مربی از لیگ برتر اخراج شود..

ماشین‌سازی‌تبریز یک- صنعت نفت آبادان صفر

ماشین برد تا خیالش راحت شود

photo_2020-08-21_01-04-00

ماشین سازان که در بین تیم‌های پایین جدول در خطر سقوط بودند برابر صنعت نفت آبادان به برتری دست پیدا کردند و با این پیروزی در لیگ برتر ماندگار شدند.

تک گل 3 امتیازی این دیدار را فردین عابدینی برای سفید وسبزهای تبریزی به ثمر رساند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز