فرهاد در تندترین پیچ فوتبالی قرار گرفت؛

شیشه عمر مربیگری مجیدی در گروی یک جام

۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۰۸:۳۹:۰۳
کد خبر: ۱۰۴۷۳۱۸
شیشه عمر مربیگری مجیدی در گروی یک جام
مجیدی به خوبی می‌داند عیار او در دربی جام حذفی سنجیده می‌شود و اگر تیمش قهرمان این جام شود حتی اگر هم از گروهش در آسیا صعود نکند، بیمه خواهد شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ وقتی فرهاد مجیدی مربیگری استقلال را پذیرفت، حتی هواداران دو آتشه او هم فکر نمی‌کردند روزی دل‌شان نخواهد شماره هفت محبوب‌شان را روی نیمکت مربیگری استقلال ببینند. در واقع مجیدی در روزهایی سرمربیگری استقلال را قبول کرد که این تیم با مربی محبوب ایتالیایی در صدر جدول لیگ بود و هنگامی که استرای محبوب بار سفر بست، استقلالی‌ها حتی حضور فرهاد را روی نیمکت تیم‌شان برنمی‌تابیدند. انگار نه انگار این سرمربی کت و شلوار پوشیده اتو کشیده همان فرهادی است که در روزگار نه چندان دور شماره 7 استقلال را برتن می‌کرد و هواداران با هر حرکتی در مستطیل سبز برایش هلهله می‌کشیدند.

مرغ استقلالی‌ها یک پا داشت و آنها فقط استراماچونی را می‌خواستند. نتایجی هم که فرهاد با استقلال می‌گرفت باب میل آبی‌ها نبود تا اینکه کرونا آمد و کرکره فوتبال را پائین کشید. خیلی‌ها گفتند این بهترین فرصت برای مجیدی است تا استقلال را بازسازی کند اما شروع ناامید کننده استقلال در آغاز دوباره لیگ و شکست مقابل فولاد و نتایج پر فراز و نشیب آبی‌ها همه را ناامید کرد. انتقادها از فرهاد و استقلال شروع شد و حتی صحبت از برکناری او بود اما استقلال کم کم تغییر کرد.

در همان روزهای پر از استرس و سخت، فرهاد مجیدی در آخرین مصاحبه‌اش (مجیدی بعد از آن مصاحبه دیگر هیچ گفت‌وگویی انجام نداد) از نایب قهرمانی در لیگ، قهرمانی در جام حذفی و صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا حرف زد. حرف‌های مجیدی در آن بازه زمانی که استقلال مقابل فولاد خوزستان شکست خورده و برابر سایپای قعرنشین متوقف شده بود را بخوانید: «من به این تیم ایمان دارم. می‌دانید چرا؟ چون در چشم‌های تک‌تک بازیکنانم امید و فعل خواستن موج می‌زند. هیچ اتفاقی نمی‌تواند ما را از هدف‌مان دور کند، حتی آمار مصدومیت. بازیکنان استقلال روزهای سختی را گذراندند. بحران‌ها و شرایط استثنایی اما همه آنها به یک پایان خوب در آخر فصل فکر می‌کنند. به حاشیه‌سازان هم که خیلی فعال هستند باید بگویم برایم مهم نیست چه می‌گوئید. خودتان را خسته نکنید، هم سهمیه می‌گیرم، هم جام حذفی را و هم در آسیا صعود می‌کنم.»

200

مجیدی در روزهایی اینطور امیدوارانه حرف می‌زد که خوشبین‌ترین هوادار استقلال هم نمی‌توانست با یقین حرف‌های او را بپذیرد. در روزهایی که کارشناسان از ناآمادگی بازیکنان و ناپختگی مجیدی برای سرمربیگری تیم بزرگی مثل استقلال حرف می‌زدند، فرهاد با اطمینان از موفقیت تیمش می‌گفت.

او پیش از این یک بار دیگر هم در شرایط سخت خودش را نشان داده بود. وقتی از امارات به ایران برگشت و اهالی فوتبال ناصر حجازی را بابت جذب او سرزنش کردند چون اعتقاد داشتند فوتبال مجیدی تمام شده اما فرهاد در همان روزها خودش را در قامت یک ستاره ثابت کرد و بعدها 4 گل حساس در دربی زد و پایه‌گذار 4 پیروزی حساس استقلال در دربی شد و گل‌های موثری در بازی‌های لیگ و آسیایی برای استقلال زد.

این بار فرهاد مجیدی در قامت یک مربی مشغول اثبات خود است و البته هنوز نتوانسته همه وعده‌هایش را عملی کند. فرهاد از سه وعده‌ای که به استقلالی‌ها داده یکی را به سرانجام رسانده اما نکته مهم انگیزه و روحیه بالایی است که همیشه در وجود او دیده‌ایم و حالا این فاکتورها را در تیمش و حتی هواداران استقلال هم می‌توانیم ببینیم. حالا استقلالی‌هایی که تا همین یکی، دو ماه پیش برایگرفتن سهمیه آسیایی هم ناامید بودند در حضور تیم‌های قدری مثل تراکتور و سپاهان نایب قهرمانی را از آن خود کردند و با کنار زدن سپاهانی که سرمربی آن امیر قلعه‌نویی بود به دو قدمی فتح جام حذفی رسیدند.

اکنون استقلالی‌ها منتظر عملی شدن دو وعده دیگر فرهاد هستند. آنها از سرمربی تیم‌شان قول قهرمانی در جام حذفی و صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان را گرفته‌اند. مجیدی جوان که این روزها پخته‌تر از چند ماه پیش به نظر می‌رسد در تندترین پیچ مربیگری خود قرار گرفته است. فرهاد به خوبی می‌داند پیروزی در دربی مرحله نیمه نهایی جام حذفی و احتمالا قهرمانی در این جام به مثابه شیشه عمر مربیگری او در استقلال است.

مجیدی به خوبی می‌داند عیار او در دربی جام حذفی سنجیده می‌شود و اگر تیمش قهرمان این جام شود حتی اگر هم از گروهش در آسیا صعود نکند، بیمه خواهد شد. آن وقت است که استقلالی‌ها برای سرمربیگری تیم‌شان در سال آینده او را خواهند پذیرفت و عمر حضورش در تیم محبوبش طولانی‌تر می‌شود.

البته که نایب قهرمانی فرهاد مجیدی با آن استقلال به هم ریخته و چند تکه هم جای تقدیر دارد اما فرهاد اگر بتواند در اولین سال مربیگری‌اش یک جام برای آبی‌ها به ارمغان بیاورد آن وقت است که فوتبال ایران به احترام او کلاه از سر برمی‌دارد و برایش کف مرتب می‌زند. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز