فرزاد آشوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

وابستگی زیاد استقلال به دیاباته خطرناک است/ فعلا نمی‌توان درباره کیفیت فنی مجیدی نظر داد

۱۳۹۹/۰۶/۰۲ - ۰۵:۲۴:۰۲
کد خبر: ۱۰۴۷۸۶۵
وابستگی زیاد استقلال به دیاباته خطرناک است/ فعلا نمی‌توان درباره کیفیت فنی مجیدی نظر داد
بازیکن سابق تیم فوتبال استقلال تهران گفت: فعلا زود است که بخواهیم درباره کیفیت فنی فرهاد صحبت کنیم. مجیدی به زمان بیشتری برای اثبات کیفیت فنی خود نیاز دارد اما همین که توانست با غلبه بر مشکلات زیادی که بر سر راهش بود نایب قهرمان شود، خوب است.

فرزاد آشوبی، بازیکن اسبق استقلال، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درخصوص عملکرد تیم فوتبال استقلال در لیگ نوزدهم اظهار داشت: استقلال لیگ را با سرمربی جدید خود خوب شروع نکرد. باتوجه به اینکه استقلال تغییرات زیادی داشت و استراماچونی هم با مدل رفتاری و خصوصیات فنی بازیکنان ایرانی آشنا نبود، کار دشواری داشت. به تدریج شناخت و درک استرا از بازیکنان استقلال و متقابلا بازیکنان از این سرمربی باعث شد استقلال فوتبالی دلپذیر و چشم‌نواز را به نمایش بگذارد و در نتیجه‌گیری هم موفق عمل کند. استقلال به قدری خوب و امیدوار کننده بازی می‌کرد که همه به قهرمانی این تیم باور داشتند اما در نهایت به دلایلی که هیچوقت مشخص نشد، استرا از استقلال رفت که من هنوز هم معتقدم جدایی او از بزرگ‌ترین علامت سوال‌های فوتبال ایران است.

او در ادامه با اشاره به حضور مجیدی در استقلال افزود: بعد از رفتن استراماچونی و انتخاب فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی استقلال، او تصمیم گرفت سبک و سیاق استراماچونی را ادامه دهد. استقلال با همان سیستم پیش رفت و البته نوسان‌های زیادی داشت اما در نتیجه‌گیری عملکرد قابل قبولی داشت. نوسان‌های استقلال تا پایان لیگ هم ادامه داشت اما در نهایت با وجود تمام مشکلات این تیم نایب قهرمان شد. البته من قصد قضاوت کردن مجیدی را ندارم اما معتقدم استقلال او وابستگی زیادی به شیخ دیاباته دارد و باید این وابستگی کم شود. دیاباته در تیم استراماچونی هم مهره تاثیرگذاری بود اما زمانی که او در زمین حضور نداشت، استرا با تغییر مهره‌ها و ایده‌های تاکتیکی اجازه نمی‌داد غیبت دیاباته به استقلال ضربه بزند اما الان اگر مشکلی برای دیاباته پیش بیاید استقلال به دردسر می افتد.

بازیکن اسبق استقلال درخصوص نایب قهرمانی این تیم در لیگ برتر خاطرنشان کرد: نایب قهرمانی استقلال با وجود تمام تنش‌ها و بی‌ثباتی‌هایی که در این باشگاه وجود دارد اتفاق خوبی است اما فراموش نکنیم که در نایب قهرمانی استقلال عملکرد پرنوسان تیم‌هایی مثل تراکتور، فولاد و سپاهان هم تاثیر زیادی داشت. در واقع اگر تیم‌ها در نتیجه‌گیری ضعیف عمل نمی‌کردند شاید الان شرایط برای استقلال فرق می‌کرد با این حال نایب قهرمانی هم برای تیم فرهاد مجیدی نتیجه خوبی محسوب می‌شود.

آشوبی با بیان اینکه هنوز نمی‌توان درباره کیفیت مجیدی به عنوان یک سرمربی با قاطعیت نظر داد، افزود: مجیدی مربی جوانی است که هنوز یک فصل هم به طور کامل مربیگری نکرده است. به اعتقاد من فعلا زود است که بخواهیم درباره کیفیت فنی فرهاد صحبت کنیم. مجیدی به زمان بیشتری برای اثبات کیفیت فنی خود نیاز دارد اما همین که توانست با غلبه بر مشکلات زیادی که بر سر راهش بود نایب قهرمان شود، خوب است.

او در پاسخ به اینکه استقلال باید در چه خطوطی تقویت شود؟ گفت: به نظر من استقلال در حال حاضر بیشتر از اینکه نیاز به خرید بازیکن جدید داشته باشد باید به فکر حفظ داشته‌هایش باشد. تغییرات زیاد در سال‌های اخیر ضربه زیادی به استقلال زده و باید از این موضوع عبرت گرفته شود. استقلال همین الان هم بازیکنان خوبی دارد و اگر بتواند آنها را حفظ کند نیاز زیادی به خرید بازیکن ندارد. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز