در آستانه آغاز دوباره لیگ قهرمانان آسیا؛

سپاهان، بی‌سرمربی و سرگردان/ روزهای سرنوشت‌سازی که سپری می‌شوند

۱۳۹۹/۰۶/۰۳ - ۱۱:۱۱:۱۰
کد خبر: ۱۰۴۸۳۵۶
سپاهان، بی‌سرمربی و سرگردان/ روزهای سرنوشت‌سازی که سپری می‌شوند
سپاهان این روزها در شرایطی وضعیت مبهم و نامشخصی دارد که طلایی‌پوشان باید تا 23 روز دیگر در لیگ قهرمانان آسیا به میدان بروند. این در حالی است که تکلیف هیچ چیز در باشگاه سپاهان مشخص نیست و هیئت مدیره باشگاه چالش‌های مهمی را پیش‌رو دارد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ سپاهان لیگ نوزدهم را با ایستادن در رده پنجم به پایان رساند. تیمی که برای قهرمانی وارد لیگ شده بود و تا نیم فصل اول هم از مدعیان قهرمانی به حساب می آمد، ناگهان در نیم فصل دوم چهره دیگری از خود به نمایش گذاشت. افت سپاهان شروع شد و اصفهانی ها با دو شکست مقابل تراکتور و استقلال رسما از کورس مدعیان خارج شدند. در نهایت هم تساوی مقابل پیکان باعث شد این تیم از کسب سهمیه حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا هم محروم شود. بعد از شکست مقابل استقلال در جام حذفی بود که امیر قلعه نویی از سرمربیگری سپاهان استعفا داد و در دو بازی آخر این تیم در لیگ برتر، تکسیرا دستیار او بود که روی نیمکت سپاهان نشست.

سپاهان این روزها در شرایطی وضعیت مبهم و نامشخصی دارد که طلایی پوشان باید تا 23 روز دیگر در لیگ قهرمانان آسیا به میدان بروند. این در حالی است که تکلیف هیچ چیز در باشگاه سپاهان مشخص نیست و هیئت مدیره باشگاه چالش های مهمی را پیش رو دارد.

سپاهان؛ تیم بدون سرمربی

باور کردنی نیست اما در فوتبال ایران از این دست اتفاقات زیاد رخ می دهد. تیمی که باید ظرف 20 روز آینده در لیگ قهرمانان از حیثیت و آبروی خودش و فوتبال ایران دفاع کند، سرمربی ندارد و فعلا هم تمریناتش تعطیل است. این در حالی است که قطعا رقبای سپاهان برای ادامه حضور در لیگ قهرمانان تا بن دندان مسلح هستند اما نماینده ایران هنوز حتی نمی داند با کدام مربی قرار است در این مسابقات حاضر شود.

میگوئل تکسیرا دستیار امیر قلعه نویی برای در دو بازی که روی نیمکت این تیم نشست یک باخت و یک پیروزی به دست آورد. تیم او مقابل شهر خودرو با نتیجه 2 بر صفر پیروز شد اما مقابل پیکان قعر جدولی که برای بقا در لیگ برتر به گرفتن امتیاز در بازی آخر خود نیاز داشت، متوقف شد و سهمیه آسیایی را از دست داد.شاید اگر تکسیرا می توانست حداقل سپاهان را به مرحله پلی آف لیگ قهرمانان برساند این شانس را داشت که در لیگ قهرمانان آسیا هم روی نیمکت سپاهان بنشیند اما حالا همه چیز تحت تاثیر عدم کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد و بعید است که هیات مدیره سپاهان هدایت این تیم در مسابقات آسیایی را به دستیار پرتغالی امیر قلعه نویی واگذار کند.

در روزهای بعد از استعفای قلعه نویی و در حالی که هنوز جذب مربی و بازیکن خارجی برای باشگاه های ایرانی ممنوع نشده بود، صحبت از حضور مربیانی مثل برانکو ایوانکوویچ و حتی آندره استراماچونی در سپاهان به میان آمد اما حالا با قانونی که به تازگی وضع شده دست سپاهانی ها برای جذب مربی خارجی بسته است. البته صحبت هایی هم از حضور محرم نویدکیا در سپاهان به میان آمده اما ظاهرا باشگاه درباره بازگشت نویدکیا به قطعیت نرسیده و همچنان مشغول بررسی گزینه های مناسب برای هدایت سپاهان است.

این درحالی است که طلایی پوشان فرصت زیادی برای آماده سازی خود جهت حضور در لیگ قهرمانان ندارند و باید تا 20 شهریور ماه اردوی خود را برای برگزاری 4 دیدار باقی مانده برگزار کنند.

سپاهان در گروه چهارم رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در کنار تیم های السد قطر، النصر عربستان و العین امارات حضور دارد و با کسب سه امتیاز رتبه سوم را به خود اختصاص داده است، بی شک حضور قدرتمند یکی از نماینده های فوتبال ایران در این رقابت ها، در گرو اتخاذ تصمیمات درست و البته به هنگام، درباره سه چالشی است که در مورد آنها صحبت به میان آمد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز