رحمتی صاحب بیشترین تعداد کلین‌شیت در شهرآورد؛

عقاب دربی‌ها کیست؟

۱۳۹۹/۰۶/۰۳ - ۰۰:۰۲:۳۹
کد خبر: ۱۰۴۸۳۸۹
عقاب دربی‌ها کیست؟
دروازه بان سابق تیم فوتبال استقلال رکورد بیشترین تعداد کلین‌شیت را در دربی‌های تاریخ فوتبال ایران در اختیار دارد اما بهترین آمار گلرها در دربی پایتخت متعلق به دروازه‌بان اسبق پرسپولیس است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ سیدمهدی رحمتی که در ابتدای لیگ نوزدهم از استقلال جدا شد و به شهرخودرو پیوست، در فروردین سال 98 آخرین دربی خود را با پیراهن آبی‌های پایتخت تجربه کرد.

رحمتی در آن بازی به دلیل اتفاقاتی که در خصوص ضربه پنالتی استقلال رخ داد از طرف هواداران این تیم متهم شد و خاطره تلخی از خود در دربی 91 به جا گذاشت.

رحمتی از جمله بازیکنانی است که تلخ و شیرین دربی را زیاد چشیده اما از نظر تعداد کلین‌ شیت در صدر دروازه‌بان‌هایی است که در این بازی به میدان رفته است. رحمتی در 15 دربی که به میدان رفته 9 کلین شیت داشته است.

بعد از رحمتی، احمدرضا عابدزاده بیشترین تعداد کلین شیت در دربی را دارد. او که سابقه بازی در هر دو تیم را دارد، در 13 دربی که بازی کرده 5 بار برای پرسپولیس و 3 بار برای استقلال کلین‌شیت کرده است. (عابدزاده در هیچ یک از 13 دربی که به میدان رفته، بازنده نبوده و از این لحاظ صاحب یک رکورد منحصر به فرد است.) علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تازه لژیونر شده پرسپولیس، هم در مجموع 8 دربی که با پیراهن قرمزها به میدان رفته توانسته 5 بار دروازه خود را بسته نگه دارد.

البته از نظر آماری نیلسون کوریا، دروازه‌بان برزیلی پرسپولیس، بهترین آمار را به خود اختصاص داده است.

این دروازه‌بان پرسپولیسی در 5 دربی بازی کرده، 4 بار توانسته دروازه خود را بسته نگه دارد یعنی در 80 درصد بازی ها گلی دریافت نکرده است. بعد از نیلسون هم، علیرضا بیرانوند بهترین آمار را در اختیار دارد که توانسته در 63 درصد دربی‌هایی که به میدان رفته کلین شیت کند. احمدرضا عابدزاده با کلین شیت در 62 درصد از دربی‌های تاریخ و سیدمهدی رحمتی با بسته نگه داشتن دروازه خود در 60 درصد از دیدارهای استقلال و پرسپولیس هم در رده‌های بعدی بهترین گلرهای تاریخ دربی قرار دارند. 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز