مجمع عمومی سالیانه فدراسیون قایقرانی برگزار شد؛

علی‌نژاد: ظرفیت مدال‌آوری قایقرانی ایران شکوفا شده است

۱۳۹۹/۰۶/۰۳ - ۱۰:۱۳:۱۵
کد خبر: ۱۰۴۸۶۶۰
علی‌نژاد: ظرفیت مدال‌آوری قایقرانی ایران شکوفا شده است
مجمع عمومی سالیانه فدراسیون قایقرانی با حضور اعضا و به ریاست مهدی علی‌نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش در سالن سلمان فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از روابط‌ عمومی فدراسیون قایقرانی، در مجمع عمومی فدراسیون قایقرانی گزارش عملکرد سال 98 فدراسیون توسط رئیس فدراسیون و گزارش بازرس، خزانه‌دار و حسابرس مستقل ارائه شد و برنامه عملیاتی سال 99 به تصویب اعضا رسید.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان و رئیس مجمع فدراسیون قایقرانی گفت: بسیار خوشحالیم که در فضای کرونایی با همکاری کمیته ملی المپیک و همکارانم در وزارت ورزش و جوانان توانستیم مجامع را برگزار کنیم.

مهدی علی‌نژاد درباره فعالیت‌های فدراسیون قایقرانی گفت: قایقرانی در ایران سه فدراسیون به حساب می‌آید که در بعد بین‌المللی فدراسیون و تشکیلات جداگانه دارد. این امر از طرفی بار کاری را زیاد می‌کند و از طرفی شانس مدال‌آوری بالا می‌رود و می‌تواند رشد و ارتقا جایگاه ایران در بازیهای آسیایی و المپیک را رقم بزنند.

وی ادامه داد: ظرفیت مدال‌آوری قایقرانی تقریبا در دهه اخیر شکوفا شد اما در چند سال اخیر خصوصا بازی‌های آسیایی جاکارتا مدال طلا بدست نیاورد. اما در بازی‌های بعد با توجه به مدیریت جدید فدراسیون انتظار داریم که در بازی‌های 2022 انتظار کسب مدال طلا در رشته‌های مختلف را داشته باشیم.

وی درباره فعالیت هیات‌های استانی قایقرانی اظهار کرد: اینکه قایقرانی با 31 استان در کشور ما که دارای اقلیم به نسبت خشکی است اتفاق خوبی است و باید از این پتانسیل استفاده شود.
علی‌نژاد با اشاره به دوره‌های آنلاین قایقرانی تصریح کرد: دوره‌های آموزشی فدراسیون که قایقرانی که از نزدیک هم بازدید از آن داشتم اقدام ارزشمندی بود و هرچقدر ما در آموزش مربیان بهتر عمل کنیم نتایج بهتری می‌گیریم و توسعه پایدار نیازمند توسعه منابع انسانی است.

وی همچنین گفت: امیدوار هستیم به صورت رسمی شرایط برپایی اردو مهیا شود و بتوانیم برای کسب سهمیه در المپیک بیشتری تلاش کنیم و قایقرانی نیز در این زمینه موفقیت کسب کند.
علی‌نژاد با اعلام حمایت وزارت ورزش از قایقرانی اظهار کرد: قایقرانی به عنوان یکی از رشته‌های مدال‌آور بازی‌های آسیایی و المپیک مورد حمایت ما است. اکنون نیز سهرابیان به عنوان فردی تحصیل‌کرده، جوان و ورزشکار به همراه تیم پرتلاشش و حامیان در فدراسیون کار را برعهده گرفته و این امر نوید روزهای خوبی در قایقرانی را می‌دهد و به موفقیت این رشته امیدواریم.

رئیس فدراسیون قایقرانی در این مجمع گفت: موفقیت دختران و پسران قایقران در سال گذشته که با دست‌های پینه‌بسته و زحمتکش خود آن را بدست آوردند، آرمان ها و اهداف وزارت ورزش و کمیته المپیک محقق کرد.

علیرضا سهرابیان با اشاره به فعالیت‌های فدراسیون قایقرانی در زمان سیل اظهار کرد: در زمان سیل در فروردین ٩٨ با توجه به منویات مقام معظم رهبری و دستور وزیر ورزش خانواده قایقرانی افتخاری برای فدراسیون به ارمغان آورد و توانستیم دست در دست به هموطنان سیل‌زده‌مان یاری برسانیم و از این بابت از خانواده بزرگ قایقرانی قدردانی می‌کنم و ممنون زحمات آن‌ها هستم.

وی ادامه داد: قایقرانان توانستند در فضاهایی که امدادگران امکان حضور نداشتند، رفت و آمد کنند و به بهترین شکل همراه امدادگران باشند.

رئیس فدراسیون قایقرانی در خصوص اقدامات صورت گرفته فدراسیون گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌هایی که ایجاد شد سعی کردیم مواردی که مشخص کرده بودیم را محقق کنیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته ما ١٣۵١ نفر اردو شامل جوانان و بزرگسالان زیر نظر مربیان داشتیم که نتایج مثبتی در کسب مدال‌های خوشرنگ در برداشت

سهرابیان با تقدیر از روسای پیشین فدراسیون قایقرانی بیان کرد: از کلیه روسای فدراسیون قبل که فضا را مهیا کرده بودند تا ما بتوانیم تمرینات و اردوها را به بهترین شکل ادامه دهیم تشکر می کنم و قدردان زحمات آن‌ها هستم.

وی ادامه داد: المپیاد استعدادهای برتر ۵٣٧ ورزشکار در رشته‌های مختلف به خانواده قایقرانی تزریق شدند و با استفاده از ظرفیت آن‌ها می‌توانیم سالیان بعد نفرات ارزنده ای به تیم ملی اضافه کنیم. نکته دیگر این المپیاد میزبانی استان‌های ما بود و به علاوه در رقابت‌های قهرمانی کشور نیز برخی هیات‌ها میزبانی به عهده گرفتند که از آن‌ها سپاسگزاریم.

سهرابیان در خصوص فعالیت‌های استعدادیابی فدراسیون نیز بیان کرد: کمیته استعدادیابی ما در 5 استان به صورت حضوری و در برخی از استان‌ها به صورت آنلاین برنامه داشتند که نتیجه آن تزریق بیش از 400 ورزشکار به هیات‌های ما بود.

وی از برنامه فدراسیون قایقرانی برای بازی‌های آسیایی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در دور گذشته بازی‌های آسیایی ما مدال طلا نداشتیم، برنامه ریزی به این نحو است که بتوانیم در بازی‌های آسیایی بعد حتما مدال طلا در چند ماده داشته باشیم.

سهرابیان درباره مسابقات کسب سهمیه گفت: ما در روئینگ و آبهای آرام به کسب سهمیه امیدوار بودیم که کرونا مانع شد و به امید خدا از فروردین سال آینده دختران و پسران ما برای کسب سهمیه می‌جنگند.

وی درباره حمایت فدراسیون از تولیدات داخلی اظهار کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در حمایت از تولید داخلی و عملکرد خوب تولیدکنندگان تجهیزات قایقرانی فدراسیون حتما از ایشان حمایت خواهد کرد.

رئیس فدراسیون قایقرانی درباره دوره‌های آموزش مجازی قایقرانی تصریح کرد: کلاس‌های مجازی کار جدیدی بود که همکاران ما با تلاش فروانان نتایج مطلوبی را رقم زدند. ۴٨ دوره آنلاین از سطح آماتور تا حرفه‌ای با شرکت ١٣٩٢ نفر اقدامی بود که توسط فدراسیون قایقرانی به خوبی اجرا شد.

سهرابیان با اشاره به برنامه‌های پیش‌روی فدراسیون گفت: برنامه‌های مهمی داریم اتوماسیون اداری، کمیته فنی رشته‌ها، شورای راهبردی و شورای راهبردی اقتصادی، برگزاری کلاس‌های آنلاین برای کشور‌های همجوار، تهیه و تدوین منابع آبی هیات‌ها، تصویب دستورالعمل تأسیس باشگاه‌ها ، تجهیز سالن بدنسازی اقداماتی است که در سال 99 انجام شده و یا در حال انجام است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز