ژاله فرامرزیان:

فعلا پولی از سازمان برنامه برای بودجه فعالیتی فدراسیون‌ها دریافت نمی‌کنیم/ پرداخت غرامت ویلموتس در تعهد و توان وزارت ورزش نیست

۱۳۹۹/۰۶/۰۳ - ۱۲:۰۴:۵۹
کد خبر: ۱۰۴۸۷۶۲
فعلا پولی از سازمان برنامه برای بودجه فعالیتی فدراسیون‌ها دریافت نمی‌کنیم/ پرداخت غرامت ویلموتس در تعهد و توان وزارت ورزش نیست
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان گفت: ما بودجه را بر اساس سکه نمی گیریم و سکه مبنایی ندارد. پیش از این هم الزامی برای پرداخت پاداش به صورت سکه نبود. ما براساس بودجه ای که می گیریم برآورد می کنیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، ژاله فرامرزیان، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان در هفته دولت و در نشست خبری خود با اصحاب رسانه درخصوص نحوه پرداختی منابع به فدراسیون‌ها اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان یک دستگاه اجرایی است که یکسری هزینه‌ها از قبیل حقوق پرسنل و هزینه‌های جاری دارد. درحال حاضر پولی که از سوی دولت به ما پرداخت می‌شود برای بودجه فعالیتی فدراسیون‌ها نیست و فقط می‌توانیم هزینه‌های جاری و حقوق پرسنل فدراسیون‌ها را پرداخت کنیم. ما اعتبارات فعالیتی از دولت نمی‌گیریم که بخواهیم آن را بین فدراسیون‌ها توزیع کنیم. دولت و سازمان برنامه قول‌هایی را دادند که بودجه فعالیتی را از ماه آینده به ما بدهند و ما نیز طبق برنامه فدراسیون‌ها و عملکردشان این منابع را توزیع می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اقداماتی که برای استخدام قهرمانان صورت گرفته افزود: تا به الان 101 ورزشکار برای استخدام در مجموعه ورزش کشور درخواست دادند و مشمول قانون استخدامی می‌شوند که تقاضای آنها درحال بررسی و اقدام است. همچنین 177 نفر دیگر متقاضی استخدام در سایر دستگاه‌ها هستند که تقاضای آنها را به دستگاه‌های مربوطه فرستادیم ولی تاکنون هیچ جواب مثبتی از هیچ وزارتخانه‌ای نداشته‌ایم. با وجود اینکه از سوی دولت و معاون رییس جمهور به معاونت منابع انسانی وزارتخانه‌ها موضوع استخدامی قهرمانان ابلاغ شده و شخص رییس‌جمهور نیز در دیدار با جامعه ورزش به این موضوع تاکید کردند ولی تا به الان از سوی دستگاه‌های دیگر هیچ‌گونه اقدامی صورت نگرفته است. بعضی از دستگاه‌ها از استخدام‌های قبلی راضی نیستند. به همین دلیل از استخدام جدید استنکاف می‌کنند.

معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت ورزش در مورد پرداخت پاداش مدال آوران خاطرنشان کرد: سال گذشته پاداش مدال آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی پرداخت شد که مبلغ سنگین ٨٢ میلیارد تومان هزینه داشت. قصد داشتیم ابتدای امسال پاداش دیگر مدال آوران سال ٩٧ و همچنین سال ٩٨ را پرداخت کنیم که با معضل کرونا مواجه شدیم. با این حال و با وجود کمبود بودجه پرداخت پاداش‌ها را آغاز کردیم. ما بودجه را بر اساس سکه نمی گیریم و سکه مبنایی ندارد. پیش از این هم الزامی برای پرداخت پاداش به صورت سکه نبود. ما براساس بودجه ای که می گیریم برآورد می کنیم.

فرامرزیان همچنین در رابطه با قرارداد مارک ویلموتس و بحث محکومیت فدراسیون فوتبال برای پرداخت غرامت به این سرمربی اظهار داشت: مجموعه فعالیت‌های ما بر اساس قوانین است. شخصاً در جریان قرارداد این مربی نبودم، البته وقتی وزارت اقتصاد و دارایی ثبت قراردادها در سامانه را الزام کرد، موضوع را به فدراسیون‌ها ابلاغ کردیم. فدراسیون‌ها به عنوان نهادهای عمومی غیردولتی به طور مستقل عمل می‌کنند اما ما کمک می‌کنیم. رییس فدراسیونی که قبول مسئولیت می‌کند باید برای تمام امور برنامه ریزی داشته باشد. درست است که کمک‌هایی هم می‌شود اما باید خودشان مدیریت داشته باشند نه اینکه فقط از دولت پول بگیرند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون فوتبال برای پرداخت این غرامت درخواست کمک از وزارت ورزش داشته یا خیر، گفت: تاکنون فدراسیون فوتبال درخواست کمک از وزارت ورزش پیرامون پرونده ویلموتس نداشته است. اصلاً پرداخت این رقم توسط وزارت ورزش ممکن نیست چون رقم آن خیلی بیشتر از بودجه ما است. اگر تخلفی صورت گرفته فدراسیون فوتبال باید رقم را جبران کند و خسارت را بپردازد.

فرامرزیان درباره ثبت‌نام غلامرضا جعفری در فدراسیون روستایی و عشایری گفت: جعفری بیش از ۳۰ سال خدمت کرده و ما او را بازنشسته کردیم. در این میان نفر اول هر دستگاه می‌تواند بازگشت به کار بدهد. قانون می‌گوید اگر کسی تقاضای استفاده از مرخصی استحقاقی داشته باشد، باید به او داده شود. چون او در مرخصی بود، نمی‌توانست در پست خود بماند. نماینده ما در کمیته‌ای که بررسی پرونده کاندیداها را انجام می‌دهد، اعلام می‌کند که دوره بازنشستگی چه تاریخی است و در نهایت در این باره تصمیم گیری می‌شود.

معاون وزیر ورزش درباره اینکه چرا قرارداد ویلموتس در سامانه نیست، تصریح کرد: ما به دوستان گفته‌ایم اگر الزامات را رعایت نمی‌کنید متخلف و مجرم هستید. اشتباه ما این است که فدراسیون‌ها را به عنوان دستگاه اجرایی می‌بینیم اما این‌طور نیست. دولت منابع را به فدراسیون‌ها بدهد و خودشان هم پاسخگو باشند اما حالا این‌طور نیست و می‌گویند چرا منابع ما کم است. این ساختار معیوب است و این تعامل حل نشده است.

معاون وزیر ورزش درباره گلایه فدراسیون ها از فشار شرکت توسعه برای گرفتن اجاره، یادآور شد: شرکت توسعه شرکت درآمد هزینه است. ۸۶۵ کارمند دارد، حقوق و مزایا باید از محل درآمد به دست آید. محل هایی هم هست که به مزایده گذاشته می شود. فدراسیون ها هم متقاضی هستند اما شرکت توسعه با ملاحظاتی آن را به فدراسیون واگذار می کند. شرکت توسعه ملزم است منافع شرکت را تامین کند اما فدراسیون ها از پرداخت پول آب و برق استنکاف می کنند. فدراسیون ها احساس می کنند وزارت باید منابع آنها را بدهد و شرکت توسعه هم مکان بدهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز