سید محمد شروین اسبقیان:

وزارت ورزش قول هر گونه همکاری را به ما داده است/ حفظ آمادگی جسمانی ورزشکاران اولویت ماست

۱۳۹۹/۰۶/۰۳ - ۱۶:۰۸:۱۰
کد خبر: ۱۰۴۸۹۹۳
وزارت ورزش قول هر گونه همکاری را به ما داده است/ حفظ آمادگی جسمانی ورزشکاران اولویت ماست
رییس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین گفت: ورزشکارانی که سهمیه کسب کرده اند و شانس مدال در توکیو دارند مورد حمایت فدراسیون هستند و تاکنون مشکلی در پرداختی آن‌ها نداشتیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، سید محمد شروین اسبقیان، رییس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین  با تبریک هفته دولت اظهار کرد: چهل سال افتخار در ورزش جانبازان روندی است که ثمره انقلاب اسلامی به شمار می رود و رویکرد فدراسیون از بدو تاسیس فرهنگی و انقلابی بوده است. افتخار آفرینی ورزشی نیز دستاوردی چشمگیر است که امروزه از آن به عنوان چهل سال افتخار یاد می شود. در بازیهای پاراآسیایی جاکارتا عملکرد ورزشکاران ما فراتر از پیش بینی بود. این بهترین جایگاه ورزشکاران در ادوار پاراآسیایی بود.

او با بیان این که اتفاقات و دستاوردها با کمک وزارت ورزش و کمیته ملی پارالمپیک صورت گرفته است، گفت: میزبانی فوتبال هفت نفره در جزیره کیش، برگزاری لیگ ملت های والیبال نشسته در تبریز و همچنین چند رویداد دیگر مانند میزبانی پارااسکی و تایید لباس زنان وزنه بردار با کمک وزارت ورزش و کمیته ملی پارالمپیک بوده است. 

اسبقیان با اشاره به آغار کار خود در فدراسیون گفت: مدیریتم با شیوع ویروس کرونا بود و ورزش تقریبا تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته است اما ما فدراسیون و امور ورزشکاران را رها نکردیم و با کمک هیات رییسه فدراسیون به دنبال تقویت بخش های مختلف هستیم. همچنین در هیات های وزنه برداری، فوتبال و شنا یه نفر از صاحب نظران این رشته منصوب کردیم. 

او ادامه داد: رویکرد حاکم بر فدراسیون ارزشی و فرهنگی است و این راهبر ادامه دارد. حفظ آمادگی جسمانی ورزشکاران اولویت ماست اما شرایط سخت شده و کرونا تجربه تلخی برای ما رقم زد. تمام تمرینات از سوی سرمربیان رصد می شود و برخی مسابقات به صورت آنلاین برگزار کردیم. به دنبال کسب مجوز از ستاد عالی کرونا برای مسابقات و اردوها هستیم. در این زمینه از نظر مربیان استفاده خواهیم کرد.

رییس فدراسیون جانبازان با اشاره به تعویق بازیهای المپیک و پارالمپیک گفت: در برخی از کشورها تمرینات پیگیری می شود و ما نیز به دنبال اخذ مجوز هستیم اما اگر محقق نشد در برخی از رشته های تیمی سعی داریم مسابقه آنلاین مهارت فردی برگزار کنیم. البته تمرینات پاراتیراندازان را رصد می کنیم و بر کار آنها نظارت داریم. در تیراندازی پنج نفر و در دومیدانی ۹ نفر  سهمیه کسب کرده اند. البته یک فرصت دیگر برای کسب سهمیه در امارات داریم و امیدوارم سهمیه بیشتر شود.

او گفت: مرگ سیامند فاجعه برای ورزش پارالمپیکی بود اما جانشین مناسبی برای او داریم و امیدوارم مدال سیامند رحمان را برای ما به ارمغان بیاورد. این نشان می دهد که استعدادیابی اولویت فدراسیون است و این کار در ادامه با همکاری نهادهای مختلف به سرانجام خواهیم رساند. توسعه ورزش همگانی با رویکرد علمی و فرهنگی دنبال می شود.

اسبقیان با اشاره به تاثیر منفی کرونا بر برنامه های فدراسیون عنوان کرد: شرایط سختی در ورزش قهرمانی وجود دارد و بین مربیان و ورزشکاران دغدغه های زیادی وجود دارد و ما نیز شرایط را درک می کنیم اما واقعیت این است که ما ملزم به اطاعت از دستورات ستاد کرونا هستیم. من با ورزشکاران در ارتباطم و فعالیت آنها را رصد می کنم. 

اسبقیان خاطرنشان کرد: تعامل خوب با ورزشکاران تیم ملی می تواند بر کار آنها تاثیر مثبت داشته باشد. تدابیر لازم را در نطر گرفتیم که سلامت ورزشکاران در خطر نباشد ما در موضوع جانبازان و معلولان محدودیت بیشتری نسبت به دیگران داریم و این محدودیت موجب شده تا سخت گیری بیشتر باشد.

رییس فدراسیون جانبازان و معلولان تصریح کرد. در هر سازمانی نقاط ضعف وجود دارد که در حال شناخت ان هستیم همچنین فدراسیون فرصت هایی دارد که مورد توجه ما است و مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند. دولت نیز با همسان کردن پاداش ها به این قشر انگیزه داد. دولت همچنین مصوبه ای ارائه کرد که شامل تمام وزارتخانه‌ها و ۱۶ نهاد است. ما داریم به یک نقشه راه می رسیم.

اسبقیان با اشاره به رکوردگیری و پرداخت حقوق ورزشکاران گفت: رکوردگیری براساس استاندارد لازم است من باور دارم ورزشکارانی که کسب سهمیه کرده اند و شانس مدال دارند باید مورد توجه قرار گیرند اما تحریم ها کار را سخت کرده است. البته تاکنون مشکلی در پرداختی نداشته‌ایم و کمیته ملی پارالمپیک نیز همکاری لازم را دارد. ما هر کدام از ورزشکاران تجهیزات لازم را درخواست کنند در حد توان فراهم می کنیم. همچنین بحث هایی بود که همسان سازی پاداش ها کمرنگ شود که با مخالفت مهدی علی نژاد معاون وزیر ورزش همراه شد.

اسبقیان در پایان با اشاره به حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی پارالمپیک گفت: در شش ماه گذشته سه بار با مسوولان وزارت ورزش و شخص وزیر ورزش جلسه داشتم و قول هر گونه همکاری را به ما دادند.

نظر شما