محمدحسین محبی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

باید فاتحه کشتی را بخوانیم/ کشتی ایران با جوانمردی و روح پهلوانی عجین شده است

۱۳۹۹/۰۶/۰۵ - ۰۰:۱۰:۳۱
کد خبر: ۱۰۴۹۵۸۹
باید فاتحه کشتی را بخوانیم/ کشتی ایران با جوانمردی و روح پهلوانی عجین شده است
پیشکسوت کشتی گفت: کشتی ایران با جوانمردی و روح پهلوانی عجین شده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ روز پنجم شهریور ماه «مصادف با زادروز جهان پهلوان تختی» در تقویم رسمی کشور به عنوان «روز ملی کشتی» نامگذاری شده است.

در همین راستا محمدحسین محبی، پیشکسوت کشتی، درباره اهمیت این روز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: بدون تردید کشتی همانطور که به عنوان ورزش اول معرفی شده به همان اندازه هم طرفدار و علاقه‌مند دارد. البته اتفاق‌های تاریخی هم که در این رشته از دیرباز تاکنون رخ داده در جذب این همه محبت از سوی مردم بی اثر نبوده است.

او اضافه کرد: پیش از این نام کشتی ایران با جوانمردی و روح پهلوانی عجین شده و قطعا تختی با کاری که انجام داده نه تنها فقط در این رشته بلکه در بین تمام ورزشکاران به یک الگوی اخلاقی تبدیل شده است. در کنار آن کشتی‌گیران امروز‌مان هم با درخشش‌های بی‌بدیل خود در میادین بین‌المللی باعث دیده شدن این ورزش شدند.

محبی در پایان با اشاره به بحرانی که کرونا برای ورزش دنیا رقم زده گفت: قطعا همه می‌دانیم کرونا ورزش دنیا را زمین‌گیر کرد و بیشتر هم رشته‌هایی آسیب دیدند که پربرخوردتر از سایر رشته‌ها بودند. کشتی هم واقعا رشته پربرخوردی است و حالا شنیده می‌شود ممکن است اردوهای آن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود. اما اینکه این موضوع چقدر محقق شود را نمی‌دانم اما اگر همین روند کرونا در دنیا ادامه یابد باید فاتحه کشتی را بخوانیم. 3/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز