پیروز قربانی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

مجیدی بدون قهرمانی حذفی هم نمره قبولی گرفته است/ خاطره انگیزترین گل دربی را زدم

۱۳۹۹/۰۶/۰۵ - ۰۸:۲۵:۴۹
کد خبر: ۱۰۴۹۶۴۰
مجیدی بدون قهرمانی حذفی هم نمره قبولی گرفته است/ خاطره انگیزترین گل دربی را زدم
کاپیتان اسبق تیم فوتبال استقلال با تاکید بر این‌که مجیدی بدون قهرمانی حذفی هم نمره قبولی گرفته است، گفت: شانس برد استقلال بیشتر است.

پیروز قربانی، کاپیتان اسبق استقلال، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درخصوص دربی امشب اظهار داشت: استقلال و پرسپولیس هر دو در روزهای خوبی هستند و تیم قدرتمندی دارند. هر دو تیم بنا به شرایطی که داشتند لیگ را خوب تمام کرده‌اند و حالا به دنبال قهرمانی در جام حذفی هستند. در دربی هم هر تیمی از نظر تاکتیکی هوشیارتر باشد و کمتر اشتباه کند می‌تواند برنده باشد. البته استقلال یک فاکتور مثبت نسبت به حریف دارد و آن این است که می‌تواند واکنشی بازی کند. پرسپولیس در سال‌های اخیر قهرمان شده و بازی خود را به حریف دیکته می‌کند اما استقلال در هر بازی تاکتیک منحصر به فرد خود را دارد. استقلال در بازی با تیم بزرگی مثل سپاهان نشان داد از اینکه عقب بنشیند و از فضایی که تیم حریف می‌دهد استفاده کند هیچ ابایی ندارد در حالی که تاکنون چنین تاکتیکی را از پرسپولیس ندیده‌ایم. این می‌تواند پوئن مثبتی برای استقلال باشد البته اگر کادر فنی استقلال بتواند به بهترین شکل از این تاکتیک استفاده کند.

مدافع اسبق استقلال درباره اینکه آیا خط دفاع پرسپولیس می‌تواند از پس دیاباته و قایدی بربیاید؟ افزود: قدرت استقلال منحصر شده در دیاباته و قایدی نیست. اینکه چه اتفاقی در دربی امروز رخ می دهد بستگی به شرایط بازی دارد. حتما دفاع پرسپولیس راهکارهایی دارد برای کنترل این بازیکن اما آنچه برای استقلال اهمیت بیشتری دارد نحوه توپ رساندن به این دو بازیکن است. به نظر من قایدی نقش پررنگ‌تری در خط حمله استقلال نسبت به دیاباته دارد چون بازیکنی با قدرت حمل توپ بالا و ایجاد فضا برای خودش و دیگران است. به اعتقاد من قایدی با نمایشی که داشت باید به عنوان بهترین بازیکن فوتبال ایران در لیگ نوزدهم انتخاب شود. 

او ادامه داد: بازیکنانی مثل فرشید اسماعیلی، علی کریمی، مسعود ریگی و وریا غفوری هم تاثیر زیادی در موفقیت‌های استقلال دارند و هر تیمی فقط به دنبال مهار دیاباته و قایدی باشد مرتکب اشتباه شده است. بازیکنانی که نام بردم این دو نفر را در بهترین موقعیت‌ها قرار می‌دهند و امیدوارم آنها هم فردا بتوانند از حداقل موقعیت‌های خود استفاده کنند.

کاپیتان اسبق استقلال درباره اینکه آیا به فرهاد مجیدی نمره قبولی می‌دهد یا نه؟ گفت: بله من به کادر فنی استقلال فارغ از اینکه در جام حذفی قهرمان شود یا نه نمره قبولی می‌دهم. ما برای اینکه به عملکرد یک مربی نمره دهیم باید شرایط را در نظر بگیریم. وقتی استرا رفت با جوی که راه افتاد کمتر کسی جرات می‌کرد سرمربیگری استقلال را قبول کند اما مجیدی در آن شرایط سخت آمد و با تمام مشکلاتی که داشت تیم را نایب قهرمان لیگ کرد و به جمع 4 تیم برتر جام حذفی رساند. اینکه نمره قبولی فرهاد را منوط کنیم به بردن جام حذفی کم لطفی در حق اوست و فشار را روی مجیدی و تیمش افزایش می‌دهد. اخیرا هم اتفاقاتی افتاده مثل سفر مدیرعامل استقلال به ایتالیا که هم می‌شد رسانه‌ای نشود و هم اینکه در تایم بهتری انجام شود. این به نظر من ناجوانمردی است وقتی بازی مهمی دارید، اینطور به کادر فنی فشار و استرس وارد کنید چون حتما روی آنها تاثیر منفی می‌گذارد و به نظر من این اتفاق حتی با تکذیب‌های باشگاه هم اثر بدی روی استقلال گذاشته است.

قربانی با اشاره به اینکه در زمان بازیگری خود با مجیدی اختلافاتی داشته، بیان کرد: از وقتی فوتبال را کنار گذاشتم تمرکزم روی مسائل فنی بوده است. در فوتبال روز دنیا همه چیز فنی است اما در ایران واقعیت‌های فنی یک تیم در اولویت چندم بررسی می‌شود. شاید خیلی‌ها مخالف حرف‌های من درباره فرهاد مجیدی باشند اما من وظیفه دارم واقعیت را بگویم. اختلافات من با فرهاد مجیدی در زمان بازیگری به همان دوران مربوط است و این نباید باعث شود درباره او و تیم واقعیت‌ها را نگویم. سعی می‌کنم احساساتم روی قضاوت‌هایم تاثیر نداشته باشد و قضاوتم بر اساس مسائل فنی باشد.

او که یکی از خاطره انگیزترین گل‌های دربی را برای استقلال به ثمر رسانده با اشاره به آن گل، گفت: گل دقیقه 3+90 من به پرسپولیس از بهترین خاطرات فوتبالی‌ام است. گلزنی در دربی خصوصا وقتی با پیروزی همراه شود احساس بسیار خوبی به یک بازیکن می‌دهد. من در آن بازی 24 سالم بود و اینکه استقلال با گل من در دقایق تلف شده به پیروزی رسید بسیار برایم باارزش بود. من همیشه با قلبم برای استقلال بازی کردم و به همه بازی‌هایی که برای استقلال انجام دادم افتخار می‌کنم.

قربانی در پاسخ به اینکه چه پیش‌بینی از دربی دارد؟ افزود: من امید زیادی به برد استقلال دارم. این حرف را از روی تعصب نمی‌زنم. با روندی که در بازی‌های اخیر از استقلال دیده‌ام شانس بیشتری برای برد این تیم قائل هستم و فکر می‌کنم بازی خوبی را از هر دو تیم شاهد باشیم. شاید نبود تماشاگر باعث کاهش جذابیت این دیدار شود اما متاسفم که بگویم نبود تماشاگران باعث افزایش بار فنی بازی‌های شده که حتما باید دلیل این موضوع از طرف کارشناسان بررسی شود. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز