نیمه نهایی جام حذفی کشور؛

پرگل و دیدنی/ استقلال در ضیافت پنالتی‌ها فینالیست شد

۱۳۹۹/۰۶/۰۵ - ۲۰:۵۰:۲۲
کد خبر: ۱۰۵۰۲۷۴
پرگل و دیدنی/ استقلال در ضیافت پنالتی‌ها فینالیست شد
استقلال پس از مساوی 2-2 در طول 120 دقیقه در ضیافت پنالتی‌ها پرسپولیس را شکست داد و راهی فینال شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ پرسپولیس و استقلال برای تعیین دومین فینالیست جام حذفی در حالی به مصاف هم رفتند که به دلیل آمادگی بالای هر دو تیم تماشاگران تلویزیونی منتظر ارائه یک بازی تماشایی بودند.

پس از حمله نصف و نیمه ثانیه‌های ابتدایی پرسپولیس، این استقلال بود که در دقیقه 4 به یک گل دیدنی رسید. 

دفع ناقص مهدی شیری روی توپی که در هوا سرگردان بود به هروویه میلیچ رسید و او با بغل پا توپ را به مهدی قایدی رساند تا این ستاره ریزنقش آبی‌ها با عبور توپ از بین پاهای بشار رسن و شوت فنی توپ را تبدیل به گل کند.

قرمزها که از این گل زودهنگام شوکه شده بودند، پس از چند دقیقه بر اوضاع مسلط شدند و حملاتی روی دروازه استقلال تدارک دیدند تا بازی را به تساوی بکشند.

نیمکت‌نشینی کمال کامیابی‌نیا به نظر می‌رسید سبب شد پرسپولیس جنگ میانه میدان را به استقلال ببازد و در دقیقه 19 چیزی نمانده بود که گل دوم را هم بخورد. در این لحظه پاس رو به عقب دیاباته را فرشید اسماعیلی با شوتی دیدنی به سمت دروازه قرمزها زد که رادو با عکس‌العملی به موقع توپ را دفع کرد ولی علی کریمی در ریباند نتوانست موفق ظاهر شود.

photo_2020-08-26_19-24-45

در دقیقه 25 دیاباته پس از دریبل یکی، دو پرسپولیس شوت زد که توپش توسط مدافعین بلاک شد و در برگشت فرشید اسماعیلی قصد ورود به محوطه جریمه را داشت که روی خط 18 قدم پس از برخورد با کنعانی‌زادگان به زمین افتاد اما داور اعتقادی به خطا و ضربه پنالتی نداشت.

در دقیقه 27 گل‌محمدی برای تصحیح اشتباهش کمال کامیانی‌نیا را به جای مهدی شیری وارد میدان کرد و سیامک نعمتی به دفاع راست رفت.

10 دقیقه پس از این اتفاق در محوطه جریمه استقلال هم یک اتفاق مشکوک رخ داد ولی داور برخورد غلامی و علیپور را پنالتی تشخیص نداد تا در صحنه‌های مشکوک در 18 قدم‌ها، دو تیم مساوی شوند.

در دقیقه 43 شوت ناگهانی سیامک نعمتی روی دروازه استقلال خطرساز شد اما حسینی توپ را دفع کرد.

در ادامه اتفاق خاصی نیفتاد و دو تیم با همان یک گل راهی رختکن شدند تا فکری برای نیمه دوم کنند.

نیمه دوم با یک حمله نصف و نیمه از سوی استقلال آغاز شد ولی در دقیقه 49 این پرسپولیس بود که به گل مساوی رسید.

photo_2020-08-26_20-51-14

ارسال محمد نادری، که از ابتدای نیمه دوم به میدان آمده بود، از جناح چپ زمین در محوطه جریمه به علی علیپور رسید که مهار توپ و پاس به عقب او را بشار رسن با شوت روی پای تماشایی زد تا گل تساوی تیمش را به ثمر رساند.

در این دقیقه استقلال به دلیل مصدومیت فرشید اسماعیلی 10 نفره بود و پس از گل هم بازیکن شماره 8 استقلال نتوانست به بازی ادامه دهد و جای خود را به فرشید باقری داد.

مصدومیت محمد نادری و تعویض او سبب شد یحیی مجبور شود اوساگونا را به خط حمله برده و امیری را به دفاع چپ بیاورد.

تعویض‌های اجباری تا اندازه زیادی نظم دو تیم را به هم زد به طوری که بازی بیشتر در میانه میدان دنبال می‌شد و تعداد خطاها هر لحظه افزایش می‌یافت و البته تک حرکات مهدی قایدی و مهدی ترابی نمی‌توانست تغییری در نتیجه بازی ایجاد کند.

مجیدی در 5 دقیقه پایانی مطهری را هم به میدان فرستاد تا با سه مهاجم دروازه پرسپولیس را هدف قرار دهد اما این پرسپولیس بود که در دقیقه 89 توسط علی علیپور و روی ارسال کمال کامیابی‌نیا به گل دوم رسید.

استقلال که نمی‌خواست بازنده این بازی باشد بی‌محابا حمله کرد و در دقیقه 2+90 روی ارسال میلیچ و ضربه سر دیدنی محمد دانشگر گل مساوی را زد تا اوج حساسیت بر دربی حاکم شود.

وقت اول اضافی با حملات استقلال آغاز شد و آبی‌ها دو، سه بار روی دروازه حریف خطرساز شدند اما پس از چند دقیقه پرسپولیس جلو کشید تا از این طریق از دروازه‌اش بیشتر محافظت کرده و نیم نگاهی هم به دروازه حریف داشته باشد.

در آخرین دقیقه این نیمه ضربه سر شیخ دیاباته به شکل خطرناکی از روی دروازه به بیرون رفت تا دو تیم برای تغییر نتیجه چشم به نیمه دوم وقت اضافی داشته باشند.

در نیمه دوم وقت‌های اضافی دو تیم کمتر ریسک می‌کردند و بیشتر روی ضربات ایستگاهی دروازه‌ها را تهدید کنند.

به نظر می‌رسید هر دو تیم تمایل داشتند آخرین شانس خود برای حضور در فینال را در ضربات پنالتی جستجو کنند.

استقلال در ضربات پنالتی با نتیجه 4- یک پرسپولیس را شکست داد تا دومین فینالیت جام حذفی مشخص شود.

شیخ دیاباته، وریا غفوری، هرویه میلیچ و ارسلان مطهری برای استقلال گل زدند و امید عالیشاه تک گل پرسپولیس را به ثمر رساند.

ضربه نورالهی را حسینی مهار کرد و ضربه اوساگونا از بالای دروازه به بیرون رفت.

photo_2020-08-26_19-24-25

پرسپولیس تهران 2 (1)............................................................... استقلال تهران 2 (4)

گل‌ها: بشار رسن (49) و علی علیپور (88) برای پرسپولیس، مهدی قایدی (4) و محمد دانشگر (2+90) برای استقلال

داور: پیام حیدری کمک‌ها: محمدرضا ابوالفضلی و علیرضا ایلدروم کمک داوران پشت دروازه: حسن اکرمی و یاسر همرنگ داور چهارم: حسن زیاری

اخطار: سیامک نعمتی، یحیی گل‌محمدی (سرمربی) شجاع خلیل‌زاده، افشین پیروانی (سرپرست)، مهدی ترابی (پرسپولیس) صالح مصطفوی (مربی)، فرهاد مجیدی (سرمربی)، عارف غلامی، بهزاد غلامپور (مربی)، امیرحسین خدامرادی (استقلال)

استادیوم: آزادی تهران

تماشاگر: بدون تماشاگر

بهترین بازیکن: مهدی قایدی (استقلال) با تقدیر از علی علیپور

مرحله نیمه نهایی جام حذفی؛ چهارشنبه 99/06/05؛ ساعت: 19

پرسپولیس تهران: بوژیدار رادوشوویچ، سیدجلال حسینی (46- محمد نادری 61- کریستیانو اوساگونا)، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری (27- کمال کامیابی‌نیا)، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی، بشار رسن (113- مهدی عبدی)، مهدی ترابی، وحید امیری و علی علیپور (113- امید عالیشاه)

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

استقلال تهران: سیدحسین حسینی، وریا غفوری، هرویه میلیچ، عارف غلامی، محمد دانشگر، علی کریمی (2+90- میلاد زکی‌پور)، فرشید اسماعیلی (51- فرشید باقری)، مسعود ریگی، آرش رضاوند (85- امیرارسلان مطهری)، شیخ دیاباته و مهدی قایدی

سرمربی: فرهاد مجیدی

photo_2020-08-26_20-52-10

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز