بررسی تیم‌های لیگ برتر نوزدهم؛

پول و سرمربی تیم ملی مانع آسیایی شدن برزیلی‌های ایران!

۱۳۹۹/۰۶/۰۷ - ۰۹:۱۰:۱۰
کد خبر: ۱۰۵۰۶۵۶
پول و سرمربی تیم ملی مانع آسیایی شدن برزیلی‌های ایران!
در ادامه بررسی تیم های حاضر در لیگ برتر در دوره نوزدهم به سراغ تیمی رفتیم که در پایان فصل در جایگاه هفتم جدول رده بندی قرار گرفت. تیمی که در این فصل از لیگ برتر شرایط و چالش‌های ویژه‌ای را سپری کرد و با حضور در نیمه بالای جدول به کار خود در این فصل فوتبالی پایان داد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ بعد از جدایی سرجیوی برزیلی از نفت بار دیگر قرعه به نام مربی خارجی افتاد که سابقه ویژه ای در فوتبال باشگاهی ما داشت، مربی که شاید زمانی که با آبادانی ها قرارداد می‌بست، هیچ کس فکرش را نمی‌کرد سر از تیم ملی درآورد اما  این اتفاق با ناباوری برای سرمربی جدید این باشگاه رخ داد.

استارت با سرمربی بعدی تیم ملی!

نفتی‌ها لیگ هجدهم را با تمام مشکلات مالی که داشتند با کسب عنوان نهمی خاتمه دادند، برای استارت کار خود در فصل جدید لیگ برتر، دراگان اسکوچیچ  را به عنوان سرمربی تیم برای لیگ نوزدهم انتخاب کردند تا بدین ترتیب نشان دهند با توپ پر قصد آغاز کار در این فصل را دارند.

شوکی که اسکوچیچ به نفت وارد کرد

نفت در اولین گام با پیروزی برابر فولاد در اهواز به شکل یک مدعی پای در این رقابت ها گذاشت، این در حالی بود که  این تیم در نیم فصل اول نتایج خوبی را کسب کرد و با ۲ شکست و پیروزی مقابل تیم های مدعی مانند تراکتور، سپاهان و شهرخودرو نشان می داد می خواهد با مدعیان بالای جدولی جنگ تمام عیاری را داشته باشد اما یک اتفاق غیرقابل پیش بینی تمام معادلات را در آبادان برهم زد؛ اسکوچیچ به بهانه بیماری درخواست جدایی از نفت را اعلام کرد و در اقدامی جالب پس از آن با مسوولان فدراسیون فوتبال پای میز مذاکره نشست.

آغاز دوران افول

با جدایی اسکوچیچ از جمع آبادانی ها روزهای افول نفت در لیگ  فرا رسید. در ادامه این تیم با فراز و نشیب بالا به کار خود ادامه داد و با وجود حضور بهنام سراج مهاجم سابق این تیم به عنوان سرمربی جدید  نتوانستند همچون نیم فصل اول با تمرکز ظاهر شوند. مشکلات مالی فراوان و حاشیه سازی عده ای علیه سرمربی بومی نفت یعنی سراج بود که همین نیز تمرکز را از او گرفت اما با وجود این مشکلات زیاد و در شیوع بیماری کرونا و مشکلات آن، نفت نتوانست نتایج نیم فصل اول خود را تکرار کند، در نهایت با حضور در رده هفتمی به کار خود در لیگ نوزدهم پایان داد.

از شانس سهمیه تا حضور در پله هفتم

نفت لیگ نوزدهم را با جایگاهی بهتر از فصل قبل به کار خود پایان داد اما خیلی ها براین باور هستند شاید اگر اسکوچیچ رفیق نیمه راهی برای این تیم نبود و این باشگاه با مشکلات مالی روبرو نمی شد اصلا دور از انتظار نبود که شگفتی ساز امسال لقب گرفته و می توانست از لیگ به سهمیه آسیایی دست پیدا می کرد.

آمار کلی

صنعت نفت آبادان با آمار ویژه ای این فصل را به پایان رساند. این تیم از 30 بازی خود در این فصل 11 پیروزی، 8 تساوی و 11 شکست را در کارنامه خود داشت. آمار گل زده این تیم 29 گل بود که با دریافت 33 گل،تفاضل 4- برای آبادانی ها به ثبت رسید تا عدد 41 امتیازات این تیم در پایان لیگ برتر باشد.

تلاش یک نفتی برای آقای گلی

اگرچه آمار گل زده این تیم چندان ویژه نیست اما عیسی آل کثیر مهاجم چارچوب شناس این تیم با 12 گل زده تا روز پایان فصل این شانس را داشت تا عنوان آقای گلی را به نام خود به ثبت برساند، موضوعی که با گلزنی های دیاباته مهاجم استقلال در روز پایانی رخ نداد و در نهایت آل کثیر به طور مشترک با علی علیپور سومین گلزن برتر این فصل لقب بگیرد.

آقای پاس گل از آبادان

از میان عناصر تهاجمی نفت، میلاد جهانی موفق شد با 8 پاس گلی که برای همبازیانش ساخت، همراه مهدی قایدی به طور مشترک این عنوان را به دست آورد.

نگاه کارشناس؛

بررسی مشکلات نفت از دیدگاه پیشکسوت فوتبال آبادان

در ادامه برای بررسی بیشتر شرایط این تیم در لیگ نوزدهم صحبت کوتاهی با بهروز مکوندی داشتیم، مربی امروز پیکان و پیشکسوت و بازیکن سابق نفت آبادان. او در گفت و گویی که با خبرنگار برنا داشت توضیحات ویژه ای را ارائه کرد.

بهروز مکوندی صحبت های خود را در این خصوص این گونه آغاز کرد و گفت: نفت آبادان تا زمان اسکوچیچ در نتیجه گیری خوب عمل کرد اما جدایی او و بهتر بگویم شیوه این جدایی که اصلا هم درست نبود، شرایط را برای این باشگاه تغییر داد. ضمن این که باید به این موضوع اشاره داشته باشم که متاسفانه باشگاه نفت با توجه قوانین خاص وزارتخانه شرایط مناسبی ندارد و قوانینی که تیم های نفتی برای بودجه مشکلات زیادی را برای باشگاه هایی مثل نفت آبادان، نفت مسجدسلیمان و پارس جنوبی جم ایجاد کرده، شرایط سخت تر شده است.

او در ادامه تصریح کرد: مشکلات مالی و اتفاقی مثل جدایی اسکوچیچ از این تیم باعث شد شرایط فنی این تیم هم با فراز و نشیب روبرو شود. به عنوان نمونه این تیم به خاطر مشکلات مالی نتوانست در نیم فصل در نقل و انتقالات فعالیت کاملی داشته باشد. در حالی که خیلی از تیم ها در زمان شیوع کرونایی شرایط بهتری داستند امکانات لازم برای این تیم در آن دوران هم فراهم نشد و همه  این مسائل دست به دست هم داد تا این تیم در نیم فصل دوم با وجود کادر فنی خوبی که داشت، نتواند در نتیجه گیری به خوبی نیم فصل اول عمل کند و در حالی که این شانس را داشت که حتی در کورس کسب سهمیه قرار بگیرد در جدول به رتبه هفتم بسنده کرد.

او گفت: در حال حاضر هم مشکل پنجره بسته نقل و انتقالات مشکل این تیم را دوچندان کرده و اگر این روند ادامه دار باشد در لیگ بیستم می تواند تبعات بدی را برای این تیم به همراه داشته باشد هم این اتفاق برای فوتبال استان و ایران نمی تواند اتفاق خوبی باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز