بررسی تیم‌های لیگ برتر نوزدهم

نفت مسجدسلیمان؛ رویایی در دل بحران

۱۳۹۹/۰۶/۰۷ - ۲۳:۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۰۵۰۸۵۰
نفت مسجدسلیمان؛ رویایی در دل بحران
تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان عملکرد خوبی در لیگ نوزدهم داشت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ نفت مسجدسلیمان لیگ سال گذشته را با حضور در رتبه چهاردهم جدول به پایان رساند. این تیم لیگ نوزدهم را با هدایت مهدی تارتار آغاز کرد و در حالی که در تمام لیگ های سال گذشته یکی از کاندیداهای سقوط بود، در لیگ امسال حتی مدتی کسب سهمیه آسیایی هم بود.

به دنبال خلق شگفتی

این تیم در لیگ نوزدهم با هدایت مهدی تارتار کاملا متحول شد و روزهای فوق العاده ای را پشت سر گذاشت. روزی که تارتار قبول کرد به مسجدسلیمان برود و کارش را شروع کند، هیچ کس فکر نمی‌کرد او بتواند یک تیم پایین جدولی را تا این حد بالا بیاورد اما این مربی موفق و جوان اقدامات موثری انجام داد. تارتار تیمی که در طول فصل مشکلات مالی بسیار زیاد و امکانات سخت افزاری بسیار ضعیفی داشت را به خوبی به مدیریت کرد و در نهایت هم با کسب رتبه هشتم در لیگ نوزدهم بهترین جایگاه تاریخ این باشگاه را رقم زد.

شروع بحران مالی

از ابتدای لیگ نوزدهم وزارت نفت در اطلاعیه ای اعلام کرده که به خاطر قوانین تصویب شده در مجلس دیگر هیچ حمایتی از باشگاه های نفتی فوتبال ایران انجام نمی دهد. اگرچه در اوایل فصل کمک هایی از سوی اسپانسرهای و شرکت های وابسته به وزارت نفت به 3 تیم مذکور شد و آنها توانستند درصدهایی از قراردادهایشان را دریافت کنند اما مشکلات مالی و سخت افزاری روی همه تیم های نفتی از جمله نفت مسجدسلیمان تاثیر خود را نشان داد و شاگردان مهدی تارتار کمی افت کردند و نتوانستند روزهای خوب نیم فصل اول را تکرار کنند. اگرچه امتیازات جمع آوری شده توسط شاگردان تارتار در نیم فصل اول اجازه نداد آنها خیلی در جدول افت کنند اما همین که در نیم فصل اول نفت در مقطعی به رده سوم هم رسید و در پایان لیگ در رده هشتم قرار گرفت نشان می دهد که این تیم در نیم فصل دوم افت کرد.

ستاره‌های نفتی

بازیکنانی مثل  میثم نقی زاده، حامد نورمحمدی و عماد میرجوان که با مهدی تارتار به نفت آمدند فصل خوبی در این تیم داشتند. محمد طیبی و امید سینگ هم از ستاره های نفت مسجدسلیمان در لیگ نوزدهم بودند که عملکرد خوبی در این تیم داشتند.

نگاه کارشناس

تهامی: به تیم.های خوزستانی بها ندادند

ابراهیم تهامی، پیشکسوت فوتبال خوزستان درباره عملکرد تیم نفت مسجدسلیمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی برنا اظهار داشت: تیم نفت مسجدسلیمان لیگ را بسیار خوب شروع کرد. این تیم واقعا شگفتی ساز لیگ نوزدهم بود و در نیم فصل اول نتایج بسیار خوبی گرفت و حتی تا رده سوم جدول هم بالا آمد اما بی توجهی ها و مشکلات مالی باعث شد این تیم نتواند به نتایج خوب خود ادامه دهد.

او ادامه داد: در فوتبال دنیا حرف اول را پول می زند اما فوتبالیست های ایرانی به خاطر غیرت و تعصبی که دارند بدون پول هم بازی می کنند اما بالاخره یک جایی مشکلات سر باز می کنند.

تهامی افزود: اگر نفت مسجدسلیمان با مشکلات مالی مواجه نمی شد حتما می توانست سهمیه آسیایی را بگیرد. این تیم واقعا شایسته کسب سهمیه بود اما متاسفانه بی توجهی ها باعث شد به آنچه شایسته اش بود دست پیدا نکند. البته همین که نفت با این همه مشکلات مالی در رده هشتم جدول قرار گرفت هم نشان می دهد که از نظر فنی شایستگی زیادی داشت اما امیدوارم مسئولان هرچه زودتر به خودشان بیایند و به فوتبال خوزستان کمک کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز