بررسی عملکرد تیم‌های لیگ نوزدهم؛

زوال نایب قهرمان آسیا

۱۳۹۹/۰۶/۱۲ - ۰۴:۵۵:۱۵
کد خبر: ۱۰۵۲۳۵۹
زوال نایب قهرمان آسیا
ذوبی‌ها تا هفته‌های پایانی از گزینه‌های اصلی سقوط به لیگ دسته یک بودند اما نتایج ضعیف تیم‌هایی مثل پارس جنوبی و شاهین و برد مقابل پرسپولیس باعث شد این تیم در لیگ برتر بماند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ تیم فوتبال ذوب‌آهن که در تمام ادوار لیگ برتر حضور داشته و چهار بار نایب قهرمانی در این لیگ را تجربه کرده، سال سختی را در لیگ نوزدهم سپری کرد. ذوبی‌ها در لیگ نوزدهم 3 سرمربی روی نیمکت خود دیدند و در نهایت توانستند با لوکا بوناچیچ در لیگ برتر ماندگار شوند. این تیم تا هفته پایانی لیگ خطر سقوط به لیگ یک را احساس می‌کرد و با قرار گرفتن در رتبه دوازدهم در لیگ برتر ماندگار شدند.

منصوریان؛ رفیق نیمه‌راه ذوبی‌ها

ذوبی‌ها به عنوان مدعی پا به لیگ نوزدهم گذاشتند و تیم قوی هم بستند و بیشتر بازیکنان خود را حفظ کردند. ذوبی‌ها در پنجره نقل و انتقالات تابستانی احسان پهلوان، مهدی مهدی‌پور، دانیال اسماعیلی‌فر، یوسف بهزادی، بووی باکر و کریسانتوس را به فهرست خود اضافه کردند. این تیم با هدایت علیرضا منصوریان وارد لیگ نوزدهم شد اما سرمربی اسبق استقلال نتوانست موفقیتی در تیم اصفهانی کسب کند. منصوریان به دلیل نتایج ضعیفی که گرفت در پایان هفته چهاردهم از سمت خود برکنار شد و مدیران ذوب‌آهن به دنبال پیدا کردن سرمربی جدید رفتند.

کرونا آقای سرمربی را فراری داد

دومین سرمربی ذوب‌آهن در لیگ نوزدهم از مونته‌نگرو آمد. میودراگ رادولوویچ 52 ساله هم نتوانست تحولی در نتایج ذوب‌آهن ایجاد کند. البته عمر مربیگری او در تیم اصفهانی کوتاه بود چون تقریبا یک ماه و نیم بعد از حضور این سرمربی در ذوب‌آهن، لیگ ایران به دلیل شیوع کرونا تعطیل شد. رادولوویچ هم بلافاصله از ایران خارج و به کشور خود سفر کرد. 4 ماه بعد و در حالی که قرار به برگزاری دوباره لیگ شد، سرمربی مونته‌نگرویی اعلام کرد دیگر به ایران بر نمی‌گردد. از مدیران ذوب‌آهن اصرار و از رادو انکار. عمر مربیگری این سرمربی خارجی هم در ذوب‌آهن کوتاه بود و دوباره اصفهانی‌ها با چالش انتخاب سرمربی رو به رو شدند.

پرسپولیس ناجی لوکا شد

در حالی که لیگ داشت دوباره از سر گرفته می‌شد و ذوب‌آهن شرایط خوبی در جدول نداشتند، مدیران ذوب‌آهن باید سرمربی جدید برای تیم‌شان پیدا می‌کردند. بالاخره بعد از کش و قوس فراوان لوکا بوناچیچ، سرمربی کروات که در سال‌های اخیر کارنامه متوسطی در فوتبال ایران داشته به عنوان سرمربی ذوب‌آهن انتخاب شد. لوکا در مدت حضورش در ذوب‌آهن نتایج پرنوسانی با این تیم گرفت و ذوبی‌ها تا هفته‌های پایانی از گزینه های اصلی سقوط به لیگ یک بودند اما نتایج ضعیف تیم‌هایی مثل پارس جنوبی و شاهین و برد مقابل پرسپولیس باعث شد این تیم در لیگ برتر بماند.

طالبی: باید تفکر مدیران تغییر کند

فرشید طالبی که سابقه بازی در ذوب‌آهن را دارد درخصوص شرایط این تیم در لیگ نوزدهم به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: سوءمدیریت‌ها در سال‌های اخیر باعث شد تیم‌های اصفهانی که همواره قطب‌های مطرح فوتبال ایران بودند، در وضعیت نامناسبی قرار بگیرند. روند تخریب ذوب‌آهن هم از سال 91 و ورود مدیران سطح پائین به این باشگاه آغاز شد و ذوب آهن در سراشیبی سقوط قرار گرفت. باشگاهی که به لحاظ ساختاری و ثبات وضعیت بسیار خوبی داشت اما اسیر سوءمدیریت‌ها شد تا جایی که امسال برای سقوط نکردن می‌جنگید.

او ادامه داد: ذوب آهن برای اینکه به روزهای طلایی خود برگردد باید تفکرات مدیرانش تغییر کند. این تیم واقعا مسیر بدی را در لیگ نوزدهم سپری کرد و با تصمیمات اشتباه مدیرانش به این روز افتاد. عملکرد مدیران ذوب آهن و تصمیماتی که برای این تیم گرفتند مثل آوردن مربی ناکامی مانند بوناچیچ آن هم برای 6 بازی جای تعجب دارد. متاسفانه دلال‌ها سال‌هاست به فوتبال ایران ورود کرده‌اند و ضربات مهلکی به پیکر این ورزش وارد می‌کنند که در نهایت به فلاکت باشگاه‌ها منجر می‌شود.

طالبی در پایان گفت: اگر ذوب‌آهن توانست نایب قهرمان آسیا شود به خاطر این بود که سال‌ها برای این تیم زحمت کشیده شد و مدیرانی در آن مدیریت کردند که برنامه‌ریزی داشتند. باید فلسفه مدیریتی ذوب‌آهن تغییر کند و این باشگاه به روش اصولی اداره شود. ذوب‌آهن پتانسیل موفقیت در فوتبال ایران را دارد اما باید فردی دلسوز با تفکرات صحیح در این باشگاه مدیریت کند. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز