سیدحسن طباطبایی:

وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نقش پررنگی در اعزام تیم ملی کاراته به مسابقات داشتند/ سبک‌ها بازوان فدراسیون هستند

۱۳۹۹/۰۶/۱۲ - ۱۱:۲۰:۰۸
کد خبر: ۱۰۵۲۶۴۶
وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نقش پررنگی در اعزام تیم ملی کاراته به مسابقات داشتند/ سبک‌ها بازوان فدراسیون هستند
رئیس فدراسیون کاراته گفت: وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نقش پررنگی در اعزام تیم ملی کاراته به مسابقات داشتند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مجمع عمومی سالانه فدراسیون کاراته، صبح امروز (چهارشنبه ۱۲ شهریور) با حضور عبدالحمید احمدی، معاون توسعه ورزش‌همگانی وزارت ورزش و جوانان، سیدحسن طباطبایی، رئیس فدراسیون کاراته و دبیح‌الله پورشیب، کاپیتان تیم‌ ملی در سالن اجتماعات آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

سیدحسن طباطبایی، رئیس فدراسیون کاراته در مجمع عمومی سالیانه این فدراسیون اظهار کرد: در سال 98 یکی از مهمترین و پرمخاطره‌ترین سال‌های کاراته کشور پشت سر گذاشتیم. 13 اعزام ورزشی و تقریبا 15 اعزام در سال 98 برای کاراته داشتیم. حاصل این اعزام‌ها کسب سهمیه‌ها در بخش پسران و دختران بود. اگر امروز رقابت شدیدی بین پورشیب کاپیتان با اخلاق کاراته و سجاد گنج‌زاده می‌بینیم به خاطر قدرت و رقابت کاراته ایران و اعزام به مسابقات مختلف حتی در دورترین نقاط دنیا از جمله کانادا و شیلی بود.  در بخش دختران نیز حمیده عباسعلی به راحتی کسب سهمیه المپیک داشت و سارا بهمنیار بر اساس اعلام فدراسیون جهانی کاراته تا امروز کسب سهمیه کرده و اگر قرار بر برگزاری ادامه مسابقات باشد با یک تثبیت ساده کسب سهمیه خواهد کرد. رزیتا علیپور تنها 300 امروز با کسب سهمیه المپیک فاصله داشت و با برگزاری مسابقات کاراته وان مراکش می‌توانست به راحتی کسب سهمیه المپیک کند.

او با اشاره به پتانسیل کاراته ایران گفت: قدرت کاراته ایران و حمایت پیشکسوتان کاراته ایران سال‌ها است که این درخت پربار را آبیاری کرده است. از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نیز تشکر می‌کنم که شرایط را برای اعزام‌های ما فراهم کردند و نقش مهمی در نتایج ما داشتند. در قهرمانی آسیا در اردن نیز به لطف خدا قهرمان کومیته تیمی مردان شدیم. 

وی افزود:  در فعال کردن همه کمیته تلاش کردیم و با خرد جمعی بین کمیته‌ها توانستیم سرفصل‌های جدیدی را رقم بزنیم. امروز می‌توانیم از جوانانی که سال‌ها برای کاراته کشور زحمت کشیدند و از تحصیلات مناسبی نیز برخوردار هستند در جای جای فدراسیون استفاده کنیم. در سبک‌ها 100 سبک ثبت شده داشتیم، اما با ارزیابی سبک‌ها آنها که مدارکشان ناقص و در استان‌ها دچار مشکلاتی بودند را قانونمند کردند. سبک‌ها بازوان فنی فدراسیون و کاراته کشور هستند و نیازمند رقابت بین سبک‌ها هستیم تا کاراته کشور به بالندگی برسد. 

رییس فدراسیون در خصوص عملکرد سازمان لیگ فدراسیون توضیح داد: در سازمان لیگ به سمت انتخاب هیئت رئیسه و خرد جمعی رفتیم. در سبک‌‌های آزاد مسابقات متعددی داریم و تلاش کردیم مشکلات اعزام‌های بین‌المللی سبک‌های آزاد را با تنظیم پروتکل و برنامه‌ریزی به سمتی پیش ببریم که اعزام‌های آنها درست باشد. در بحث سخت‌افزار سال‌ها خانواده کاراته از نبود خانه کاراته رنج برده است. از صالحی امیری تشکر می‌کنم که بخشی از سالن شماره 9 مجموعه ورزشی انقلاب به مساحت 600 متر را در اختیار مجموعه کاراته کشور و تیم‌های ملی قرار دادند که بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد.

طباطبایی در پایان خاطر نشان کرد: قدم دوم ما این است تا در مجموعه تختی سالنی در اختیار ما قرار بگیرد تا بتوانیم هدیه‌ای برای خانواده کاراته داشته باشیم. سامانه ملی کاراته یکی دیگر از اقدامات مهم ما در سال 98 بود، که به شفاف‌سازی، از بین بردن خطاها و از بین بردن فساد کمک خواهد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز