بررسی تیم‌های لیگ برتری؛

پیکان و رستگاری در روز پایانی!

۱۳۹۹/۰۶/۱۳ - ۰۵:۰۵:۰۵
کد خبر: ۱۰۵۲۸۹۵
پیکان و رستگاری در روز پایانی!
پس از بررسی 12 تیم از تیم‌های حاضر در لیگ نوزدهم نوبت به پیکان رسید؛ تیمی که تا روز آخر و بازی آخر در التهاب ماندن یا سقوط در لیگ برتر بود اما در نهایت اتفاقات هفته‌های پایانی به کام ویسی و شاگردانش شد تا سهمیه این تیم برای لیگ بیستم در لیگ برتر حفظ شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ پیکانی‌ها که لیگ هجدهم  را با کسب رتبه نهم به پایان رساندند در شروع کار خود در لیگ نوزدهم امیدوار بودند تا شرایط متفاوتی را برای خود رقم بزنند.

امیدوار روی خط استارت

شروع لیگ نوزدهم از مرداد 98 پیکان با حسین فرکی بود. پیکانی‌ها فصل را در حالی آغاز کردند که امیدوار بودند شرایط بهتری نسبت به فصل‌های قبل برای آنها رقم بخورد و این امیدواری در ابتدای فصل برای آنها رنگ و بوی ویژه‌ای به خود گرفت اما روند خوب این تیم در نتیجه‌گیری دیری نپایید تا بحران برای خودروسازان آغاز شود.

خداحافظی با فرکی 

عمر مربیگری حسین فرکی در لیگ نوزدهم تنها 18 هفته بود و پس از فراز و نشیبی که پیکانی‌ها داشتند، سرمربی این تیم استعفا کرد. در 18 بازی که فرکی به عنوان سرمربی پیکانی‌ها سکان هدایت این تیم را برعهده داشت تنها 13 امتیاز برای این تیم به ثبت رسید تا فرکی تصمیم خود مبنی  بر جدایی از این باشگاه را عملی کند!

گواردیولای وطنی روی صندلی حسین آقا

با جدایی حسن فرکی از جمع خودروسازان در سکان هدایت این تیم به عبدالله ویسی و همکارانش سپرده شد تا گواردیولای وطنی ماموریت سخت و مهمی را پیش‌روی خود ببیند، ماموریتی سخت که در نهایت توسط ویسی و همکارانش عملی شد و پیکان در نهایت موفق شد در لیگ برتر ماندگار شود.

مخالف سرسخت برگزاری لیگ!

شیوع کرونا در ماه‌های پایانی سال 98 باعث شد در فاصله 9 هفته مانده به پایان این فصل، رقابت‌های لیگ برتر تحت الشعاع این ویروس تعطیل شود. این در حالی بود که پیکانی‌ها که در آن زمان از شرایط خوبی در لیگ برتر برخوردار نبودند، یکی از مخالفان ادامه لیگ بودند! البته با توجه به جایگاهی که پیکان در آن زمان داشت، آنها معتقد بودند لیگ باید به‌صورت کامل تعطیل شود و بر این اعتقاد بودند بازی‌های باید بدون تعیین قهرمان و تیم های سقوط کرده تعطیل شود؛ اتفاقی که در نهایت رخ نداد و پیکانی‌ها هم مثل سایر تیم های مخالف، مجبور به ادامه حضور در بازی های لیگ نوزدهم شدند.

چهره‌های شاخص

بدون شک یکی از شاخص‌ترین چهره‌های پیکان در فصلی که گذشت شهریار مغانلو بود، مهاجمی که تا بازی آخر این فصل شانس آقای گلی داشت اما در نهایت از دیاباته عقب افتاد و با 13 گل به کار خود در این فصل پایان داد. پس از مغانلو، فراز امامعلی با 7 گل دیگر مرد گلزن پیکان در این فصل محسوب می‌شد. این در حالی بود که سعید واسعی با 4 پاس گل آقای پاس گل خودروسازان بود. آرام هایراپتیان و وحید شیخ ویسی دروازه‌بان‌های پیکان بودند که هر کدام در 11 بازی درون دروازه پیکان ایستادند و به ترتیب 5 و 2 کلین شیت برای آنها به ثبت برسد.

آمار کلی

پیکان در حالی 30 بازی  خود در لیگ نوزدهم را به پایان رساند که 6 پیروزی، 11 تساوی و 13 شکست برای این تیم رقم خورد. این تیم با 38 گل زده و 44 گل خورده در آمار گلزنی و دریافت گل به کار خود در این فصل خاتمه داد تا تفاضل گل 6- برای آنها به ثبت برسد و در نهایت با 29 امتیاز و با ایستادن در پله سیزدهم فصل فوتبالی گذشته را به پایان برساند. 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز