حسین کلانی:

بحث مخاطب و بیننده مسابقات جزو ملاک‌های اصلی کنفدراسیون در تعیین میزبانی است

۱۳۹۹/۰۶/۱۳ - ۱۴:۳۸:۴۶
کد خبر: ۱۰۵۳۱۷۵
بحث مخاطب و بیننده مسابقات جزو ملاک‌های اصلی کنفدراسیون در تعیین میزبانی است
پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: در مسیر پیشنهاد میزبانی جام ملت‌های آسیا فدراسیون فوتبال نباید تنها باشد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، حسین کلانی، بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان درباره اعلام رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر قرار گرفتن نام کشورمان در میان کاندیداهای نهایی میزبانی جام ملت های آسیا 2027 عنوان کرد: اساسا امروزه در تعریف چشم انداز سه بازه زمانی مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد که به ترتیب کوتاه مدت،میان مدت و دراز مدت را شامل می شود. کشورهایی که در بحث فوتبال به دنبال توسعه هستند در ماهیت توجه به این سه موضوع اشتراک نظر دارند.

او گفت: در یک مدل کلی،امور مربوط به مباحث جاری شامل برگزاری لیگ ها، برپایی اردوهای تیم های ملی و مسابقات داخلی و خارجی در فاز زمانبندی کوتاه مدت و میان مدت برنامه ریزی می شود و خوشبختانه فدراسیون و سازمان لیگ در ماه های اخیر به بهترین شکل و در هنگام شیوع ویروس کرونا عمل کرد. مسابقات مختلف باشگاهی در لیگ برتر و لیگ های یک، دو و سه و همچنین فوتسال و فوتبال ساحلی در این مدت برگزار شد و از طرف دیگر اردوهای تیم های ملی نوجوانان و جوانان و فوتسال هم به انجام رسید.این در حالی است که برگزاری مسابقات در بسیاری از کشورها در این شرایط خاص یک آرزو است .از سوی دیگر، وقتی بحث زیرساخت مطرح می شود موضوع برنامه ریزی بلندمدت مورد تاکید است.بحث میزبانی چنین مسابقاتی هم دقیقا در همین چارچوب است.

کلانی خاطرنشان کرد: بسیار خوشحالم در روزهایی که فوتبال ما در این روزها که تحت فشار قرار دارد،یک برنامه توسعه 7 ساله برای آن طراحی می شود. این موضوع یک پیام روشن برای توسعه زیرساخت هاست. الان کنفدراسیون فوتبال آسیا نخستین کاری که انجام می دهد این است که بازرسان خود را به کشورمان بفرستد. ظرفیت های موجود در ایران در شرایط خوبی است و این فرصت خوبی خواهد بود که شاهد تقویت آن هم باشیم.

او ادامه داد: در اخبار شنیدم که نام ایران در کنار 4 کشور دیگر نهایی برای میزبانی قرار دارد. تا اینجا خوب است اما فدراسیون باید همه امکانات را مهیا کند که شانس فوتبال مان افزایش پیدا کند. در این مسیر به نظرم سایر نهادهای مسئول هم باید پای کار بیایند و فدراسیون فوتبال تنها نباشد تا مشکلات و نقاط ضغف برطرف شوند و نقاط قوت تقویت شوند.

کلانی گفت: فدراسیون فوتبال در سال های اخیر چند میزبانی داشته که به نظرم گل سرسبد آن فینال لیگ قهرمان آسیا با حضور روسای فیفا، کنفدراسیون فوتبال آسیا و چند رییس فدراسیون فوتبال کشورهای دیگر بود. جالب اینکه هنوز فیفا از آن روز یاد می کند و این نشان می دهد فوتبال ما چه پتانسیلی بالایی برای میزبانی دارد. فرض کنید حتی یک مسابقه کم اهمیت جام ملت ها تا خود فینال هم اگر در کشورمان برگزار شود قطعا پر از تماشاگر و بییننده خواهد بود. بحث مخاطب و ببیننده مسابقات جزو مهم ترین ملاک های کنفدراسیون است و امیدوارم فدراسیون فوتبال کشورمان بتواند میزبان مسابقات جام ملت های آسیا 2027 باشد و در این فرصت ها بتواند در حوزه های زیرساختی تقویت شود.

نظر شما