بررسی تیم‌های لیگ نوزدهم؛

سقوط؛ سرنوشت تلخ بی‌پول‌ها!

۱۳۹۹/۰۶/۱۵ - ۰۶:۳۲:۳۴
کد خبر: ۱۰۵۳۴۶۹
سقوط؛ سرنوشت تلخ بی‌پول‌ها!
در ادامه بررسی تیم‌های حاضر در لیگ نوزدهم نوبت به بررسی تیمی رسید که در بازی آخر فصل سقوطش به دسته پائین‌تر مسجل شد و همراه شاهین بوشهر، دومین تیم سقوط کننده به لیگ دسته اول لقب گرفت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ پارس جنوبی جم، در سال 98 بیشتر از هر تیم دیگری در لیگ برتر دچار تغییر و تحول شد و امیدوار بود سهمیه‌اش در لیگ برتر در دوره بیستم را حفظ کند اما مشکلات عدیده‌ای که این باشگاه داشت در نهایت منجر به این شد که در هفته پایانی شاهد سقوط این تیم به لیگ دسته اول باشیم.

استارت در لیگ نوزدهم با شرایط عجیب

در پایان لیگ هجدهم  مشکلات زیاد پارس جنوبی باعث شد مهدی تارتار، سرمربی این تیم، عطای این تیم را به لقایش بخشیده و از جمع جمی‌ها جدا  شود و سکان هدایت این تیم به فراز کمالوند سپرده شود.

در فصل نقل و انتقالات برای لیگ نوزدهم لیست نفرات تیم پارس جنوبی با تغیررات زیادی روبرو شد. این در حالی بود که مشکلات مدیرتی باعث شد علاوه بر سرمربی و بازیکنان اصلی، مدیران این تیم هم تصمیم به جدایی بگیرند به گونه‌ای پارس جنوبی در کمال ناباوری، لیگ نوزدهم را  بدون هیات مدیره را آغاز کرد.

صبر کمالوند لبریز شد

با وجود جدایی سرمربی، بازیکنان و مدیران پارس جنوبی، مشکلات مالی  در تمامی طول فصل شرایط فنی و فوتبالی این باشگاه را تحت‌الشعاع قرار داد تا جایی که  کاسه صبر سرمربی تیم لبریز شده و در نیم فصل شاهد استعفای فراز کمالوند از هدایت پارس‌جنوبی باشیم.

 افاضلی هم ماندنی نبود!

در  تعطیلات نیم‌فصل لیگ سومین سرمربی این تیم فقط طی چند ماه به هواداران این باشگاه معرفی شد. این در حالی بود که جمی‌ها امیدوار بودند با هومن افاضلی بتوانند از بحران خارج شوند اما حضور این مربی جوان هم نتواست مانع نتایج ضعیف پارس جنوبی شود و مشکلات مالی و بحران‌های داخلی با نتایج ضعیف این تیم باعث شد هومن افاضلی هم در این تیم دوام نیاورد.

پورموسوی آخرین تیرترکش!

در هفته‌های پایانی لیگ سیروس پورموسوی، سرمربی بعدی این تیم لقب بگیرد که در نهایت تلاش او برای حفظ سهمیه پارس جنوبی جم بی‌نتیجه ماند تا در هفته پایانی لیگ برتر اتفاقات و نتایج به گونه‌ای رقم بخورد که  پارس جنوبی جم به دسته اول سقوط کند.

آمار کلی

پارسی‌ها در این فصل در شرایطی به لیگ دسته اول سقوط کردند که بحران‌ها و مشکلات مالی این تیم شرایط فوتبالی این تیم را تحت‌الشعاع قرار داد. این تیم از 30 بازی خود در این فصل 4 پیروزی، 15 تساوی و 11 شکست را تجربه کردند. 20 گل زده و 30 گل خورده باعث شد تفاضل 10- برای این تیم به ثبت برسد تا این تیم با کسب تنها 27 امتیاز مجوز ادامه حضور در لیگ برتر را به دست نیاورده و وداع تلخی با لیگ برتر داشته باشند.

چهره‌های شاخص

01446227

از 20 گل زده این تیم در این فصل 8 گل توسط محمد نوری، هافبک باتجربه جمی‌ها به ثمر رسید تا این چهره سرشناس پارس جنوبی، برترین گلزن این تیم لقب بگیرد. پس از نوری، فریبرز گرامی و پوریا آریا کیا با 3 گل، مردان گلزن بعدی این تیم بودند. درون دروازه مسعود پورمحمد و ده‌خسوس هر کدام در 14 بازی حراست از قفس توری پارسی‌ها را برعهده داشتند که به ترتیب 4 و 2 کلین شیت را به ثبت رساندند. 3/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز