شکست استقلال تبعاتی را به دنبال داشت؛

هت‌تریک مجیدی در رفتن‌های پر از ابهام/ سکانس سوم جدایی فرهاد از استقلال

۱۳۹۹/۰۶/۱۵ - ۰۷:۱۳:۴۱
کد خبر: ۱۰۵۳۴۷۳
هت‌تریک مجیدی در رفتن‌های پر از ابهام/ سکانس سوم جدایی فرهاد از استقلال
فرهاد مجیدی برای سومین‌بار در شرایطی حساس از استقلال جدا شد تا در این زمینه هت‌تریک کرده باشد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ در حالی که به نظر می‌رسید عمر مربیگری مجیدی با توجه به نایب قهرمانی در لیگ، پیروزی در دربی و رسیدن به فینال جام حذفی طولانی‌تر شود اما اختلافات بین او و مدیرعامل استقلال باعث شد سرمربی جوان آبی‌پوشان در اولین تجربه مربیگری خود، حضور کوتاهی در تیم محبوبش داشته باشد.

مجیدی هفته قبل به صراحت اعلام کرد نتیجه دیدار فینال جام حذفی هرچه باشد او دیگر سرمربی آبی‌ها نخواهد بود و این تیم را ترک می‌کند. کاپیتان اسبق استقلال که محبوبیت بی‌نظیری بین هواداران این تیم دارد، در حالی تصمیم به ترک استقلال گرفت که می‌توانست با کمی خویشتنداری به آتش اختلافات با مدیرعامل دامن نزند و اگر هم سوءتفاهمی بوده در فضای دوستانه حل و فصل شود چون استقلال بعد از فینال جام حذفی باید کمتر از دو هفته دیگر در لیگ قهرمانان آسیا به میدان برود.

مجیدی در حالی استقلال را ترک کرده که پیش از این هم دوبار در دو مقطع حساس از استقلال جدا شد و هواداران این تیم را دلگیر کرد و حالا در این زمینه به نوعی هت‌تریک کرده است.

لیگ یازدهم؛ مجیدی قهرمانی را از استقلال گرفت؟

نیم فصل اول لیگ یازدهم یکی از رویایی‌ترین روزهای استقلالی‌ها بود. استقلال با 6 امتیاز برتری نسبت به سپاهان، قهرمان نیم فصل شد؛ اختلافی که خیلی‌ها را وادار کرده بود به قهرمانی آبی‌ها رای بدهند اما ناگهان استقلال کهکشانی پرویز مظلومی اسیر تندباد حوادث فوتبالی و غیر فوتبالی شد. مصدومیت بازیکنانی مثل خسرو حیدری، آندرانیک تیموریان و مجتبی جباری که ستاره‌های آن روزهای استقلال بودند، به علاوه ترک ناگهانی آبی‌پوشان توسط فرهاد مجیدی باعث شد تیم مظلومی تضعیف شود و قهرمانی را از دست بدهد.

مجیدی هرگز درباره اینکه چرا در آن زمان به صورت ناگهانی استقلال را ترک کرد؟ پاسخ روشنی نداد و هرگز نگفت آیا به خاطر تنها بودن دخترش در امارات استقلال را ترک کرده یا طبق گفته‌های علی فتح‌الله‌زاده با معاونان باشگاه به اختلاف خورد.

البته بعدها مجیدی با حضور در برنامه 90 جدایی از استقلال را به دلیل دوری از دخترش تکذیب کرد و گفت ماندنش در این تیم سوهان روح بقیه می‌شده است!

رفتن مجیدی و مصدومیت بقیه ستاره‌های استقلال باعث شد آبی‌ها به رتبه‌ای بهتر از سوم در لیگ یازدهم دست پیدا نکنند اما سال‌ها بعد مظلومی اعتراف کرد رفتن مجیدی باعث از دست رفتن قهرمانی شد.

لیگ سیزدهم؛ خداحافظی ناگهانی

فرهاد مجیدی در لیگ دوازدهم با تیمی که تحت هدایت امیر قلعه‌نویی بود توانست قهرمانی با استقلال در لیگ را تجربه کند. مجیدی لیگ سیزدهم را هم با استقلال شروع کرد و اتفاقا مثل سال‌های قبل ستاره آبی‌ها بود. او در آن فصل تبدیل به تعویض طلایی امیر قلعه‌نویی شده بود و گل‌های حساسی به ثمر می‌رساند اما تصمیم عجیب او باز هم خبرساز شد.

این بار هفت محبوب استقلالی‌ها که در اوج آمادگی بدنی به سر می‌برد و می‌توانست هنوز برای استقلال بدرخشد نه تنها آبی‌پوشان را تنها گذاشت بلکه از فوتبال خداحافظی کرد. مجیدی برای خداحافظی از فوتبال روز هفتم آبان را انتخاب کرد و در جریان دیدار استقلال و مس کرمان بعد از اینکه جایش را به علیرضا واحدی نیکبخت داد از زمین بازی خارج شد و بعد از زدن دور افتخار برای همیشه از فوتبال خداحافظی کرد.

در آن سال خلا مجیدی باز هم در استقلال احساس شد و این تیم با قلعه‌نویی حتی نتوانست سهمیه لیگ قهرمانان را به دست بیاورد. در آن سال حتی قلعه‌نویی، که هرگز رابطه حسنه‌ای با مجیدی نداشت، وقتی در جریان تصمیم او قرار گرفت با خداحافظی فرهاد مخالفت و از او خواست فقط در بازی‌هایی که استقلال در آزادی به میدان می‌رود بازی کند اما مجیدی قبول نکرد و از فوتبال خداحافظی کرد.

لیگ نوزدهم؛ این بار در قامت سرمربی

مجیدی در جدایی از استقلال هت‌تریک کرد. این بار مجیدی در حساس‌ترین شرایط استقلال را ترک کرد و البته شاید هم اگر خودش تصمیم به جدایی نمی‌گرفت باشگاه استقلال با او قطع همکاری می‌کرد اما در هر صورت فرهاد مجیدی برای سومین بار خداحافظی پر از ابهامی با استقلال داشت و این تیم را در آستانه لیگ قهرمانان بدون سرمربی گذاشت.

شاید انتقادی که این بار هواداران استقلال به مجیدی وارد کنند این باشد که او باید حرفه‌ای‌تر و صبورانه‌تر رفتار می‌کرد تا هم استقلال به خاطر حاشیه‌ها قهرمانی جام حذفی را از دست نمی‌داد هم اینکه آبی‌ها در آستانه 4 بازی حساس در لیگ قهرمانان بدون سرمربی نمی‌ماندند.

با این وجود سومین جدایی مجیدی هم از استقلال رقم خورد و باید منتظر ماند و دید باز هم این جدایی به وصال می‌انجامد یا نه. 3/5

نظر شما