بررسی تیم‌های لیگ نوزدهم؛

بال شاهین قیچی شد

۱۳۹۹/۰۶/۱۶ - ۰۵:۴۹:۳۰
کد خبر: ۱۰۵۴۰۲۲
بال شاهین قیچی شد
یکی از مسائلی که در سقوط شاهینی‌ها تاثیر زیادی داشت، تغییر زیاد سرمربی در این تیم بود تا جایی که 3 مربی حضور روی نیمکت این تیم را تجربه کردند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ شاهین بوشهر اولین تیمی بود که سقوطش به لیگ دسته اول فوتبال ایران قطعی شد. شاهینی‌ها که فصل گذشته به لیگ برتر صعود کردند، از ابتدای فصل با نتایج ضعیف در انتهای جدول جا خوش کردند. تیم بوشهری که بیشتر از یک سال در لیگ برتر دوام نیاورد، بسیاری از رکوردهای منفی لیگ برتر را هم به خود اختصاص داد از جمله ضعیف ترین خط دفاع با ۵۷ گل خورده، بیشترین شکست با ۱۶ باخت و کمترین برد با تنها ۴ برد (به صورت مشترک همراه با پارس جنوبی).

یکی دیگر از رکوردهای منفی که تبدیل به اتفاقی بد و نادر برای این تیم شد، طولانی‌ترین دوره قعرنشینی در لیگ برتر بود. بوشهری کار خود را در لیگ نوزدهم با شکست سنگین ۳ بر صفر مقابل سپاهان و قعرنشینی شروع کرد و با شکست ۲ بر یک مقابل شهرخودرو در هفته دوم این قعرنشینی را ادامه داد. شاهینی‌ها به جز هفته‌های ۲۰ تا ۲۲ که پیکان در انتهای جدول قرار داشت، در سایر هفته‌ها در آخرین رده از جدول قرار داشت. تا ۲۷ هفته در قعر جدول لیگ نوزدهم قرار داشته باشد.

سندروم نیمکت بی‌قرار!

یکی از مسائلی که در سقوط شاهینی‌ها تاثیر زیادی داشت، تغییر زیاد سرمربی در این تیم بود. نیمکت شاهین در طول لیگ نوزدهم رنگ ثبات به خود ندید. شاهین بوشهر کارش را با عبدالله ویسی آغاز کرد اما این همکاری دیری نپائید که به جدایی منجر شد تا هدایت بوشهری‌ها موقتا به مهرداد کریمیان سپرده شود. مدیریت باشگاه میشو کریستینوویچ را به عنوان سرمربی انتخاب کرد اما او بعد از تعطیلی لیگ به دلیل شیوع ویروس کرونا به کشورش رفت دیگر بازنگشت تا عمر مربیگری او در شاهین هم مثل ویسی کوتاه باشد. بعد از جدایی میشو هدایت شاهین مجددا به صورت موقت به کریمیان سپرده شد اما او باز هم بعد از چند هفته ناکامی جایش را به مهدی پاشازاده بدهد. پاشازاده درحالی که با باشگاه سپیدرود قرارداد داشت اما شاهین را برای ادامه فعالیت مربیگری خود انتخاب کرد.

نوشداروی دیرهنگام

مهدی پاشازاده برای نگه داشتن شاهین در لیگ برتر کار بسیار دشواری داشت. شاید اگر باشگاه شاهین پس از قطع همکاری با میشو کریستینوویچ، به جای کریمیان در قامت سرمربی موقت از مهدی پاشازاده استفاده می‌شد و او زودتر سکان هدایت بوشهری‌ها را برعهده می‌گرفت، می‌توانست اتفاق بهتری برای تیم محبوب جنوبی رقم بزند اما پاشازاده فرصت زیادی برای خلق معجزه در شاهین نداشت و در نهایت تیمش در فاصله یک هفته مانده تا پایان لیگ نوزدهم به لیگ دسته اول سقوط کرد. تا سقوط با شاهین تقطه تاریکی در کارنامه مربیگری بازیکن اسبق استقلال باشد.

پاشازاده: اگر دچار حواشی نمی‌شدیم در لیگ برتر می ماندیم

پاشازاده درباره سقوط شاهین به لیگ دسته اول می‌گوید: شاهین تیم بسیار مظلومی است. این باشگاه مشکلات مالی زیادی داشت و به همین دلیل بازیکنان موثر خود را از دست داد و به ناچار با بازیکنان جوان کارش را ادامه داد. باشگاه شاهین دچار حواشی زیادی شد که اگر این حاشیه ها اتفاق نمی افتادند این تیم می‌توانست در لیگ برتر بماند. با وجود تمامی مشکلات و اینکه شاهین به لیگ دسته اول سقوط کرد من از انتخابم پشیمان نیستم و به خاطر شاهین و هواداران خوب بوشهری قبول مسئولیت کردم. تیم من با آن بضاعت کم یک نیمه را از استقلال گرفت. از نظر بازیکن جنس تیم جور نبود و حریف از نظر بازیکن بسیار غنی تر از ما بود.تنها دلیل باخت به استقلال و بقیه تیم های دیگر هم این موضوع بود. دست ما واقعا خالی بود و اگر شاهین از نظر نیروی انسانی بضاعت بیشتری داشت حتما در لیگ می ماند.» 3/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز