حشمت مهاجرانی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

لیگ نوزدهم پدیده‌ای نداشت/ از موفقیت سرخابی‌ها در آسیا ناامید نیستم/ اسکوچیچ به هدف خود رسیده است

۱۳۹۹/۰۶/۱۶ - ۰۶:۵۱:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۴۰۳۵
لیگ نوزدهم پدیده‌ای نداشت/ از موفقیت سرخابی‌ها در آسیا ناامید نیستم/ اسکوچیچ به هدف خود رسیده است
سرمربی پیشین تیم ملی معتقد است در لیگ نوزدهم شاهد ظهور پدیده جدیدی در فوتبال باشگاهی ایران نبودیم.

حشمت مهاجرانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در خصوص شرایط حاکم بر فوتبال ایران اظهار داشت: در خصوص این موضوع باید در دو بخش مختلف صحبت و بررسی کنیم. این یعنی تیم فوتبال یک روز خوب دارد و یک روز بد. در روزهای خوب که تیم خوب بازی می‌کند و این موضوع با نتیجه گرفتن توام می‌شود که شرایط مشخص است اما باید بدانیم در روزهای بد باید صبر و حوصله‌مان را بیشتر کنیم. دو تیم مدعی یعنی استقلال و پرسپولیس در حال حاضر از نقطه نظر برنامه‌ریزی و تشکیلات تیمی مشکلات خاص خودشان را دارند. این موضوع در استقلال بیشتر و در پرسپولیس کمتر است و دلیل خاص خودش را هم دارد.

او در مورد وضعیت پرسپولیس و استقلال در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا تصریح کرد: در آغاز فصل قبل هر دو تیم توسط مربیان دیگری بسته شده‌اند. نفراتی که فصل قبل در این دو تیم حضور داشتند توسط مربیان دیگری جذب شده‌اند، در جریان و پروسه عقد قرارداد بازیکنان پرسپولیس و استقلال نه یحیی گل‌محمدی نقشی داشت و نه فرهاد مجیدی، با این وجود موقعی که ما وارد بازی‌های بین‌المللی می‌شویم، با استناد به تاریخ به اثبات رسیده که همبستگی بازیکنان ما بیشتر می‌شود.

پیشکسوت فوتبال اظهار داشت: از امکانات نیروهای انسانی غنی هستیم و این شانس را داریم که به عنوان مدعی اول قدم در این مسابقات بگذاریم. بر این باور هستم که برای نتیجه گیری و موفقیت در این تورنمنت آسیایی ناامید نیستیم و خیلی هم امیدواریم. تجربه بارها نشان داده غیرت و تعصب بازیکنان ما در عرصه بین‌المللی خیلی بیشتر از بازی‌های داخلی و لیگ می شود. با این تفاسیر فکر می‌کنم این دو تیم به صورت خاص، زمانی که وارد بازی‌های بین‌المللی می‌شوند از این پوئن بهره‌مند هستند و این خودش فاکتور بسیار خوبی است اما این موضوع نمی‌تواند به تنهایی تضمین‌کننده موفقیت تیم‌ها باشد ولی یک عامل کمک‌کننده محسوب می‌شود.  

مهاجرانی ضمن ارزیابی که در خصوص شرایط لیگ برتر در دوره نوزدهم داشت، خاطرنشان کرد: لیگ امسال ما پدیده نداشت. اگر بخواهیم انگشت بگذاریم که پدیده لیگ چه کسی بوده بازهم باید برویم سراغ بازیکنان قدیمی‌مان که در سال‌ها قبل در لیگ برتر درخشیدند. نفراتی مثل وریا غفوری، علی علیپور، وحید امیری و یا مهدی ترابی که در فصل‌های قبل نام‌شان به عنوان پدیده بر سر زبان‌ها افتاده بود. البته باید به این نکته اشاره کنم چند بازیکن در تیم‌هایی مثل صنعت‌نفت، سپاهان و شهرخودرو و نساجی مازندران بودند که  چهره‌های بسیار جوانی محسوب می‌شدند که به اعتقاد من آینده بسیار خوبی دارند.

سرمربی ایران در جام جهانی 1978 آرژانتین در مورد تیم ملی و شرایط حاکم بر آن به خبرنگار برنا گفت: اسکوچیچ به هدف خودش رسیده است. هر مربی بزرگی بخواهد به اهداف بزرگ خود برسد باید در رزومه مربیگری‌اش حضور در تیم ملی باشد. ضمن این که باید به این موضوع اشاره کنم که مربیگری در تیم ملی کشوری مثل ایران که سابقه قهرمانی در آسیا را دارد اتفاق خوبی برای هر مربی از جمله آقای اسکوچیچ است. در هر صورت بر این اعتقاد هستم که ایشان با حضور در تیم ملی به هدف خودش رسیده حالا ما باید به دنبال او بدویم تا به هدف‌مان برسیم.

او تصریح کرد: تیم ملی به لحاظ نیروی انسانی شرایط فوق العاده‌ای دارد و ستاره‌های ما بین‌المللی‌اند و صاحب تجربه بازی‌های بین‌المللی هستند، چهره‌هایی مثل سردار آزمون یا مهدی طارمی یا بقیه لژیونرهای‌مان که در لیگ‌های خارج بازی می‌کنند همه در شرایط بازی‌های بین‌المللی و صاحب تجربه هستند. با وجود این نفرات، تحقق موفقیت تیم ملی یک همبستگی می‌خواهد تا در اردوهای کوتاه‌مدت یا بلندمدت این موضوع محقق شود. داشتن بازی‌های تدارکاتی می‌تواند کمک خوبی برای موفقیت تیم ملی باشد. به طور کلی الان در شرایط خوبی هستیم و اگر برخی ضعف‌های برنامه‌ریزی و تشکیلاتی که در تیم باشگاهی هم تیم ملی وجود دارد، برطرف شود، تیم ملی می‌تواند بدون مشکل در رقابت‌های پیش‌رو به موفقیت برسد. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز