رونمایی از طرح ملی شهرهای فعال ایران (شفا)؛

مولایی: فعالیت بدنی از خصوصیات بارز شهرهای فعال است

۱۳۹۹/۰۶/۱۶ - ۱۱:۱۸:۰۴
کد خبر: ۱۰۵۴۲۸۲
مولایی: فعالیت بدنی از خصوصیات بارز شهرهای فعال است
رییس فدراسیون ورزش همگانی با بیان اینکه فعالیت بدنی از خصوصیات بارز شهرهای فعال است، ترغیب عموم مردم برای جلوگیری از کم تحرکی مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، افشین مولایی، رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی در جلسه آیین رونمایی از طرح ملی شهرهای فعال ایران (شفا) که امروز در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد درخصوص هدف از تشکیل شورای سیاست‌گذاری شهرهای فعال اظهار داشت: تشکر می‌کنم‌ از همه مسئولین و کسانی که برای سلامتی مردم دغدغه دارند و تلاش می‌کنند.

او ادامه داد: وضعیت سلامتی مردم ایران از لحاظ انجام حرکات ورزش و داشتن تحرک چندان مطلوب نیست. کشور ایران با ۳۳ درصد میانگین کم تحرکی بین کشورهای جهان قرار دارد. بعضی از استان‌های ما بالای ۷۰ درصد کم تحرکی دارند. در سه دهه گذشته رشد چاقی پنج و نیم برابر شده است. ۸۲ درصد مرگ و میر در کشور به خاطر بیماری‌های غیرواگیر است و این نشان می‌دهد که کم‌تحرکی زمینه‌ساز بسیاری از بیماری‌ها در افراد شده است.

مولایی خاطرنشان کرد: امیدوارم که مجلس شورای اسلامی که وظیفه قانون‌گذاری را برعهده دارد هماهنگی لازم را برای رسیدن به اهداف‌ وزارت ورزش و جوانان داشته باشد. چنانچه شهرداری‌ها در برنامه‌های بنیادی ما همکاری لازم را داشته باشند برنامه‌ریزی ما عقیم نمی‌ماند و می‌توانیم به همه اهداف دست پیدا کنیم.

او افزود: دنیا با این تجربه پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در رشد تحرک و ورزش داشته است، ما نیز به همین خاطر این شورای سیاست‌گذاری را تشکیل دادیم. دکتر سلطانی‌فر نیز همیشه تاکید دارند که با هم‌افزایی کلیه دستگاه‌ها رشد چشم‌گیر مشارکت مردم در حرکات ورزشی به دست می‌آید.

رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: یکی‌ از خصوصیات شهرهای فعال این است که آنها در سیاست‌ها، فعالیت بدنی را در راس امور قرار می‌دهند و در برنامه‌ریزی خود همه اقشار را تحت پوشش دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز