علی شریف‌نژاد:

فدراسیون‌ها اعتماد کامل برای استفاده از تجهیزات ورزشی داخلی را ندارند

۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۱۲:۰۹:۲۷
کد خبر: ۱۰۵۴۸۸۷
فدراسیون‌ها اعتماد کامل برای استفاده از تجهیزات ورزشی داخلی را ندارند
رییس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی گفت: فدراسیون‌ها اعتماد کامل برای استفاده از تجهیزات ورزشی داخلی را ندارند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، علی شریف نژاد، رییس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی با اشاره به اینکه ۴۲ هزار داوطلب علاقه‌مند به رشته تربیت بدنی در مقطع کارشناسی وجود دارد که بی سابقه است، گفت: سالانه تعداد ورودی ها بین چهار تا پنج هزار مورد است و در مورد تعداد دانشجویان ورودی بررسی قرار گرفت و در حالی که سال گذشته تعداد متقاضیان ۲۰ هزار نفر بود در سال جاری به عدد ۴۲ هزار مورد رسیدیم. تعداد مراکز آزمون گیرنده افزایش یافته تا بتوانیم مقوله فاصله اجتماعی را رعایت کنیم. در مورد آزمون عملی نیز آزمون ها با توجه به شرایط حساس تعدیل شده است و دستورالعمل بهداشتی ویژه ای برای اجرای آزمون عملی تنظیم شد که روی سایت پژوهشگاه تربیت بدنی تمام این موارد قابل مشاهده است.

شریف نژاد اضافه کرد: در حوزه فعالیت بدنی برنامه ریزی های مربوطه صورت گرفت و با توجه به اینکه فعالیت بدنی می‌تواند سیستم ایمنی بدنی را در مقابله با کرونا تقویت کند، بنابراین فعالیت های علمی به منظور آگاهی بخشی به جامعه در خصوص انجام فعالیت بدنی در منزل در دستور کار قرار گرفت.

او با اشاره به عدم فعالیت باشگاه‌های ورزشی در دوران شیوع ویروس کرونا، عنوان کرد: با توجه به وجود نگرانی ها به طور کلی فعالیت باشگاه های ورزشی در این روزها تعطیل شد اما جلساتی با ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در کلانشهر تهران به منظور در نظر گرفتن تمهیدات لازم و شروع مجدد فعالیت باشگاه ها برگزار شد. قرار بر این شده است تا آموزش های لازم از سوی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی برای باشگاه داران در نظر گرفته شود، مسئله ای که موجب می شود با حداکثر حساسیت و رعایت مسائل بهداشتی فعالیت ها پیش برود.

رییس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی با اعلام اینکه ۵۴ طرح پژوهشی در دستور کار این پژوهشگاه قرار گرفته است، گفت: در ۳۷ مورد انعقاد قرارداد صورت گرفته است و ۲۶ طرح نیز خاتمه یافته اند. تعداد ۱۶ اتاق تندرستی در سال گذشته در دانشگاه ها ایجاد شده است و تلاش برای تغییر نگاه سنتی در این بخش بوده است و باید بدانیم حداقل ۵۰ درصد تجهیزات اتاق های تندرستی که در مجاورت خوابگاه های دانشگاهی ایجاد شده اند تولید داخل هستند.

او با اشاره به ایجاد مرکز ملی نواوری و فناوری های ورزش ایران، خاطرنشان کرد: حمایت از استارتاپ ها در این مرکز در دستور کار قرار دارد و ایجاد مرکز مربوطه برای حمایت از عملیاتی شدن ایده ها در بخش فناوری های ورزشی است.

رییس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی در خصوص استفاده فدراسیون ها از طرح های پژوهشی، عنوان کرد: تا قبل از سال ۹۰ چنین مساله ای اصلا مورد توجه قرار نگرفته بود و اما در حال حاضر ۱۲ فدراسیون در این راستا ورود و درخواست کرده اند پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی نیاز آن ها را در قالب طرح بررسی کنند.

شریف نژاد: در مورد استفاده از تجهیزات ورزشی داخلی اعتماد کاملی از سوی فدراسیون ها شکل نگرفته و با توجه به اینکه امکان واردات به دلیل اعمال تحریم ها نیست، چندگانگی در این زمینه به وجود آمده است؛ در برخی زمینه ها کیفیت تولید داخل در قیاس با نمونه های خارجی پایین تر است، در برخی موارد هم ممکن است سوءاستفاده هایی در راستای عدم خرید محصولات داخلی وجود داشته باشد، هر چند در کنار این موارد هنوز به خوبی فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی نهادینه نشده است.

او در خصوص اثرگذاری فعالیت های پژوهشی در حوزه ورزش ایران، گفت: در حوزه کودکان و سالمندان فعالیت های مختلفی صورت گرفته است و با توجه به اهمیت بسیار بالای این دو گروه سنی مبادرت به تولید محتوا کرده ایم. در مورد کودکان با نیازهای ویژه نیز ورود کرده ایم و بسته های تمرینی در اختیار خانواده ها قرار گرفته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز