گزارش روز؛

چه کسانی از به جان هم افتادن سرخابی‌ها سود می‌برند؟/ دست از کری‌خوانی‌های سخیف بردارید

۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۰۸:۲۳:۳۹
کد خبر: ۱۰۵۵۰۳۳
چه کسانی از به جان هم افتادن سرخابی‌ها سود می‌برند؟/ دست از کری‌خوانی‌های سخیف بردارید
چند سالی می‌شود که تعصبات کورکورانه و برخی منافع شخصی بین استقلالی‌ها و پرسپولیسی‌ها دعوا و دشمنی به راه انداخته است. انگار همواره شیطنت‌هایی در کار است تا پرسپولیس و استقلال، دو قطب بزرگ و پرطرفدار فوتبال ایران، را به جان هم بیندازد و در این بین مشخص نیست چه کسانی از این همه اختلاف و دشمنی بین سرخابی‌ها سود می‌برند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ روزگار نه چندان دوری بود که اهالی فوتبال در مستطیل سبز با هم رقیب بودند اما خارج از این مستطیل با هم رفاقت می‌کردند. درون زمین برای پیروز شدن می‌جنگیدند و تا پای جان تلاش می‌کردند تا برنده لقب بگیرند اما وقتی پایشان را از زمین بیرون می‌گذاشتند برای هم جان هم می‌دادند. شاید برای نسل جدید طرفداران فوتبال قابل باور نباشد اما در دهه‌های گذشته استقلال و پرسپولیس برای حضور در بازی‌های آسیایی به همدیگر بازیکن قرض می‌دادند تا به عنوان یار کمکی در تیم رقیب بازی کند.

چنین اتفاقی در دهه‌های 50، 60 و 70 بین باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس اتفاقی کاملا معمول بود. نفراتی مثل جلال طالبی و اصغر شرفی پیش از انقلاب اسلامی به عنوان یار کمکی از استقلال برای پرسپولیس در رقابت‌های مختلف به میدان رفتند. این اتفاق بعد از انقلاب پررنگ‌تر شد و استقلالی‌های زیادی در بازی‌های بین‌المللی برای پرسپولیس به میدان رفتند.

بازیکنانی مثل داریوش یزدانی، علی لطیفی و فرشاد فلاحت‌زاده استقلالی‌هایی بودند که در مقاطعی، بعد و قبل از حضور در استقلال یار کمکی پرسپولیس در جام باشگاه‌های آسیا یا مسابقات مختلف بوده‌اند. جواد زرین‌چه هم در سال 1374 در یک تورنمنت بین‌المللی برای پرسپولیس به میدان رفت و سعید مراغه‌چیان و ناصر حجازی هم هرکدام در یک بازی پیراهن پرسپولیس را پوشیده‌اند. حتما برای‌تان جالب است بدانید فریدون معینی، محمود خوردبین و سیدعلی افتخاری هم به صورت کمکی یار استقلال بوده‌اند. در این میان دو بازیکن هم حضور دارند که در هر دو تیم یار کمکی بوده‌اند. این دو مرد تاریخی، سیدمهدی ابطحی و غلام وفاخواه هستند که یار کمکی هر دو تیم در مسابقات فوتبال جام باشگاه‌های آسیا بوده‌اند.

01004100

این آمارها نشان می‌دهد در سال‌های نه چندان دور رابطه خوبی بین دو باشگاه بزرگ ایران برقرار بوده و هرگاه پای منافع بین‌المللی یکی از این دو تیم در میان بوده، رقیبان از هیچ کمکی به یکدیگر دریغ نمی‌کردند. جالب است بدانید که استقلالی‌ها در نخستین قهرمانی شان در آسیا که در سال 1349 رقم خورد از سه یار کمکی استفاده می‌کردند که دو تا از این بازیکنان پرسپولیسی بوده‌اند. فریدون معینی و محمود خوردبین دو بازیکن قرمزپوش بودند که برای کمک به استقلال در آسیا بازی کردند و توانستند با آبی‌ها قهرمان آسیا شوند.

سرخابی‌ها در طول سالیان گذشته در غم و اندوه هم کنار یکدیگر بودند. هواداران استقلال یادشان نمی‌رود که وقتی مرحوم ناصر حجازی از دنیا رفت، پرسپولیسی‌ها چطور برای او سنگ تمام گذاشتند به طوری که هنوز هم که هنوز است خانواده ناصرخان با احترام و قدردانی از حضور پرسپولیسی‌ها در مراسم و بر سر مزار او یاد می‌کنند. حتی همسر زنده‌یاد حجازی همواره از رفاقت میان همسرش و پرسپولیسی‌ها می گوید و اینکه این رفاقت هرگز بین ناصرخان و بازیکنان تیم رقیب در طول سالیان کمرنگ نشده است. بعد از فوت مرحوم هادی نوروزی هم استقلالی‌ها در کنار پرسپولیسی‌ها برای فوت کاپیتان قرمزها عزاداری کردند تا ثابت کنند رقیب قدیمی هستند و رفیق حقیقی. پرسپولیسی‌ها هرگز یادشان نخواهد رفت که سیدمهدی رحمتی کاپیتان وقت استقلال تا مدتها با بازوبندی به میدان می‌رفت که منقش به عکس هادی نوروزی بود تا مشخص شود سرخابی‌ها هنوز رنگ و بویی از معرفت با خود دارند. حتی حساسیت هواداران این دو تیم نسبت به رنگ ها به قدری منطقی بوده که دروازه‌بان‌های دو تیم مثل ناصر حجازی، نادر فریادشیران، مجید رضایی، حجت خاکسارتهرانی، وحید قلیچ، بهروز سلطانی و ... در مقاطعی با پیراهن‌های قرمز و آبی برای تیم‌های خود بازی کردند.

e1bebb91-9205-45a2-9847-a740df75e1a2

اما چند سالی می‌شود که تعصبات کورکورانه و برخی منافع شخصی بین استقلالی‌ها و پرسپولیسی‌ها دعوا و دشمنی به راه انداخته است. انگار همواره شیطنت‌هایی در کار است تا پرسپولیس و استقلال، دو قطب بزرگ و پرطرفدار فوتبال ایران را به جان هم بیندازد و در این بین مشخص نیست که چه کسانی از این همه اختلاف و دشمنی بین سرخابی ها سود می‌برند.

c9f54f61-9e3c-4a1f-b8e4-e21765882aeb

آنچه در سال‌های اخیر باعث از بین رفتن رفاقت به معنای واقعی آن بین سرخابی‌ها شده حضور افرادی در فضای مجازی است که با به راه انداختن کانال‌های هواداری استقلال و پرسپولیس به دعواها و کری خوانی‌های زشت و دور از منطق دامن می‌زنند و هواداران را به جان هم می‌اندازند و باعث می‌شوند مردم دیگر از تماشای فوتبال لذت نبرند و فوتبال زده شوند.

ادمین‌های این گروه‌های طرفداری که در فضای مجازی هم ادعای استقلالی یا پرسپولیسی بودن دارند برای هر دو باشگاه کانال‌های به اصطلاح هواداری راه انداخته‌اند و برای اینکه تعداد فالوئرهای خود را بالا ببرند دست به انتشار هر خبر کذب زده و کری‌خوانی‌های دور از منطق را در دستور کار خود قرار می‌دهند و هواداران فوتبال را به جان هم می‌اندازند و جذابیت‌های رقابت سالم را از بین می‌برند.

ای‌کاش هواداران فوتبال هم دست از تعصبات کورکورانه و کری‌های سخیف بردارند و دنباله‌رو کانال‌های هواداری که فقط به فکر منافع خود هستند نباشند تا فضای فوتبال ایران از این همه تشنج و درگیری‌های فوتبالی تهی شود. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز