افشین بیابانگرد در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

همه هم‌وغم صدا و سیما شده ویلموتس!/ وضعیت حال حاضر کشور فشار زیادی را به کشتی تحمیل کرده است

۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۰۵:۲۵:۲۸
کد خبر: ۱۰۵۵۰۵۱
همه هم‌وغم صدا و سیما شده ویلموتس!/ وضعیت حال حاضر کشور فشار زیادی را به کشتی تحمیل کرده است
پیشکسوت کشتی فرنگی گفت: وضعیت حال حاضر کشور فشار زیادی را به کشتی تحمیل کرده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ افشین بیابانگرد، پیشکسوت کشتی فرنگی، درخصوص استعفای «محمد بنا»، سرمربی تیم‌ملی کشتی فرنگی، اظهار کرد: هنوز فدراسیون و بنا به‌طور رسمی این استعفا را تائید نکردند به همین دلیل واقعا نمی‌شود در خصوص احتمالات این اقدام سرمربی صحبت کنیم اما به هر جهت شرایط الان بسیار حساس است از طرفی ما المپیک و رقابت‌های جهانی را در پیش داریم و این درحالی است که ماه‌هاست اردوها تعطیل است و در عوض رقبا در حال آماده‌سازی هستند. از طرف دیگر بازهم برگزاری المپیک در ابهام است و این موضوع هم باعث بی‌انگیزه شدن کادر فنی و بازیکنان می‌شود. همه این موارد فشارهای زیادی را به هم به فدراسیون و هم به کادر فنی وارد می‌کند. من احساس می‌کنم اگر استعفایی هم در کار باشد شاید به خاطر همین موارد و یا حتی اتفاق‌های مالی  است که در سایر رشته‌ها رخ می‌دهد ولی نمی‌توان با این گمانه‌زنی‌ها قضاوت کرد و باید دید بنا و فدراسیون چه واکنشی در این رابطه خواهند داشت.

دارنده مدال برنز جهان درباره لزوم برگزاری اردوهای تیم‌ ملی ادامه داد: همه می‌دانیم بلاتکلیفی به ضرر ماست اما واقعا هیچ موضوعی به اندازه سلامتی نباید در اولویت باشد. تا جایی که بنده اطلاع دارم مجوز برگزاری اردوها به برخی رشته‌ها داده شده اما گویا این مجوز هنوز به صورت کتبی نبوده که فدراسیون بخواهد اردوها را استارت بزند ولی باید دید در ادامه فدراسیون چه برنامه‌ای را در پیش خواهد گرفت. اکثر سالن‌های کشتی ما نیمه‌باز است اما اگر نتوانیم پروتکل‌ها رعایت کنیم با برگزاری اردوها آسیب جدی را به کشتی خواهیم زد.

کارشناس کشتی در مورد برگزاری لیگ کشتی به صورت متمرکز نیز گفت: لیگ کشتی صرفا با هدف امرار و معاش مربیان و بازیکنان برگزار می‌شود و قطعا هیچ سود و آورده‌ای برای فدراسیون ندارد. الان هم که قرار شده به‌صورت متمرکز برگزار شود بی‌شک آن کیفیت و استقبال همیشگی را هم نخواهد داشت چون اسپانسر خوب به دلیل این‌که با این روش اصلا دیده نمی‌شود، دیگر سمت کشتی نمی‌آید. من متاسفم وضعیت ورزش اول ایران به این حال و روز افتاده است. این روزها همه هم‌وغم صدا و سیما شده ویلموتس! چرا دیگر هیچ یک از رسانه‌های تاثیرگذار ما به کشتی نمی‌پردازند؟ چرا هیچ تبلغی برای این رشته وجود ندارد؟ شبکه ورزش مدام رشته‌هایی را پخش می‌کند که شاید حتی در ایران زمینه برگزاری مسابقات آنهم وجود نداشته باشد، ولی در عوض رشته‌ای مانند کشتی که در المپیک همه نگاه‌ها به سمت آن است هیچ پخش تلویزیونی ندارد.

او در پایان درخصوص تیمداری باشگاه استقلال در کشتی توضیح داد: به نظرم اکثر باشگاه‌های ما باید حداقل در 6 رشته لیگ برتری آنهم در بخش بزرگسالان تیمداری کنند. اینکه حالا استقلال حاضر شده در کشتی این اقدام را انجام دهد در ظاهر خوب است ولی باید دید آیا هدفی پشت آن است و منابع مالی آن تامین شده است و یا قرار است بیاید و در وسط راه با کلی بدهی و حاشیه نیمه‌کاره رها شود. البته این مشکل اکثر تیم‌هایی است که در کشتی هستند به نظر من فقط می‌توان در خصوص دو باشگاه با قاطعیت حرف زد و مابقی مانند هم هستند. البته امیدوارم استقلال هم به جمع تیم‌هایی بپیوندد که بتوانیم در مورد آنهم با قاطعیت صحبت کنیم. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز