بیانیه باشگاه نساجی مازندران درخصوص نقل و انتقالات تابستان؛

ویروس کرونا تیم‌های دولتی را قوی‌تر کرده اما هواداران نگران نباشند/ نساجی محکم و با قدرت فصل نقل و انتقالات را تمام خواهد کرد

۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۱۰:۰۴:۰۳
کد خبر: ۱۰۵۵۳۱۷
ویروس کرونا تیم‌های دولتی را قوی‌تر کرده اما هواداران نگران نباشند/ نساجی محکم و با قدرت فصل نقل و انتقالات را تمام خواهد کرد
باشگاه نساجی درخصوص نقل و انتقالات تابستانی فوتبال ایران، افزایش بی‌رویه قیمت بازیکنان و سیاست‌های این باشگاه در خریدهای جدید بیانیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ باشگاه نساجی مازندران  درخصوص نقل و انتقالات تابستانی فوتبال ایران، افزایش بی‌رویه قیمت بازیکنان و سیاست‌های این باشگاه در خریدهای جدید بیانیه‌ای منتشر کرد.

در متن این بیانیه آمده است:

هواداران پرشور و فهیم نساجی مازندران با حمایت‌ها و الطاف خود همواره برگ برنده‌ای ما بوده‌اند. طرفدارانی که در چند سال اخیر هرگز نومید نشده و با تشویق‌های خود امید را در دل مالک، مدیرعامل، کادر فنی و بازیکنان این تیم مردمی زنده نگاه داشتند.

برهمین اساس وظیفه خود می‌دانیم درخصوص نقل و انتقالات تابستانی فوتبال ایران و شرایط کنونی نساجی مازندران با مردم و هواداران فهیم این تیم مردمی، شفاف، واقعی و بدون اغراق و بزرگنمایی سخن گفته و موارد زیر را درمیان بگذاریم.

اول؛ به تازگی هیئت رئیسه سازمان لیگ پیشنهاد داد و هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال تصویب کرد که ورود بازیکن و مربی خارجی جدید به فوتبال ایران ممنوع شود. اتفاقی که باعث شد قیمت بازیکنان ایرانی به شکل فزاینده‌ای افزایش پیدا کند. البته همیشه اینگونه بوده که وقتی بازار انحصاری شود و از رقابت جلوگیری کنند، دلالان جولان داده و شاهد افزایش بی‌رویه قیمت‌ها خواهیم بود. پرسش اینجاست فدراسیون فوتبال یا سازمان لیگ که می‌خواهد به وضعیت مالی فوتبال ایران سر و سامان بدهند، چه قانونی برای کنترل بازار داخلی دارند؟

دوم؛ یوفا درفوتبال اروپا به‌منظور جلوگیری از هزینه‌های سرسام‌آور تیم‌های باشگاهی در این قاره قوانینی وضع کرده است که خریدهای این باشگاه‌ها را محدود می‌کند. این قوانین باعث شده است تا تیم‌ها برای خریدهای میلیونی خود چند بازیکن را بفروشند تا تراز مالی آنها از سقف تعیین‌شده فراتر نرود. آیین‌نامه فیرپلی مالی (FFP) قانونی را آماده کرد تا با این روش تیم‌هایی که بودجه ضعیف‌تری نسبت به تیم‌های ثروتمند برخوردارند توان رقابت در این عرصه را با باشگاه‌های بزرگ داشته باشند. آیا چنین قانونی در فوتبال ایران وجود دارد یا اینکه تیم‌های خصوصی و غیردولتی توسط باشگاه‌های پولدار دولتی نابود می‌شوند؟ چگونه این باشگاه‌های دولتی و صنعتی می‌توانند و می‌خواهند ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان به یک بازیکن بدهند؟ این ارقام از کجا می‌آید؟ چگونه یک بازیکن از باشگاهش درخواست می‌کند قراردادش ۳ یا ۴ برابر شود؟

سوم؛ فوتبال دولتی و مدیرانی که با بهره‌گیری از بودجه بیت‌المال به باشگاهداری مشغول هستند یکی از بزرگترین آفت‌ها و معضلات فعلی فوتبال ایران است. هزینه‌هایی کلان و بی‌حساب و کتاب که علاوه بر تحمیل هزینه‌های سنگین اقتصادی، باعث ایجاد هرج و مرج در بازار نقل و انتقالات می‌شود. اگر قرار بود به جای پول‌های بی‌حساب و کتاب دولتی این مدیران از جیب شخصی هزینه کنند باز هم این همه در خرید از بازار نقل و انتقالات دست و دلبازی و ولخرجی می‌کردند؟ آیا با بازیکنی که نهایتاً ۷۰۰ میلیون تومان می‌ارزد قرارداد ۶ یا ۷ میلیارد تومانی می‌بستند؟

در چنین آشفته‌بازاری که دلالان و مدیران نابلد دولتی به‌وجود آورده‌اند بدیهی است نساجی مازندران توان رقابت مالی جوانمردانه با تیم‌های غیرخصوصی و صنعتی را نداشته باشد و شکی نیست هواداران نساجی این مسئله را به‌خوبی درک می‌کنند. هواداران فهیم نساجی به‌خوبی واقفند مشکلات و رکود اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کُرونا چگونه همه کشور را دربرگرفته و شامل حال نساجی هم شده است. ویروسی که ظاهراً به تیم‌های باشگاهی دولتی ساخته و این قبیل تیم‌ها را برای خریدهای گزاف و ریخت و پاش در بازار نقل و انتقالات قوی‌تر هم کرده است!

چهارم؛ با شروع فصل نقل‌ و انتقالات تابستانی لیگ برتر فوتبال، برخی بازیکنان برای تمدید قرارداد ارقام نجومی درخواست کرده‌اند، ارقامی چندبرابر دستمزد فصل گذشته خود و نساجی نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. بازیکنی که فصل گذشته زیر ۵۰۰ میلیون قرارداد داشته ناگهان درخواست ۳ میلیاردی از باشگاه نساجی می‌کند و قیمت خود را ۶ برابر افزایش می‌دهد! چه اتفاقی افتاده است؟ این بازیکن چقدر پیشرفت کرده یا اینکه به چند بازی ملی رسیده که چنین درخواستی از تیم خصوصی نساجی مازندران دارد؟ بازیکنان مد نظر ما و کادر فنی درسایرتیم ها نیز شرایطی مشابه داشته و ارقامی برای پیوستن به نساجی درخواست کرده اند که دود از سر آدم برمی خیزد! البته به این بازیکنان نمی توان خُرده ای گرفت چرا که دیگر دوران وفاداری و تک باشگاهی تا آخرعمر فوتبالی به سرآمده و بوسیدن لوگوی باشگاه هم نمایش سرگرم کننده ای بیش نیست! فوتبالیست امروزی درفوتبال حرفه ای دنبال دستمزد بیشتر است و تیم باشگاهی خودش را نیز براین اساس انتخاب می کند.

پنجم؛ مواردی که ذکر شد تنها بخشی از درد دل ما با شما هواداران نساجی بود که به حق نگران فصل نقل و انتقالات و تیم محبوب خود هستید. به شما حق می‌دهیم اما نگران نباشید. ما هم نگران نیستیم و از شما طرفداران یاد گرفتیم و آموختیم هرگز نومید و دلسرد نشویم. سیاست باشگاه نساجی در فصل نقل و انتقالات ورود عجولانه، شتابزده و احساسی به این آشفته‌بازار و خرید غیرمعقول نیست بلکه به‌دنبال جذب بهترین‌ها در زمان مناسب و فروکش کردن این چشم و هم‌چشمی تیم‌های دولتی و صنعتی هستیم. بهترین امکانات را در فصل گذشته برای تیم فراهم کرده و وظیفه خود می‌دانیم در فصل جدید نیز فراهم سازیم منتهای مراتب این مرتبه سه برنامه در دستور کار خود داریم.

برنامه اول جذب بازیکنان کارآمد، بی‌ادعا اما توانمند با پتانسیل بالا. بازیکنان شایسته‌ای که تشنه بازی در تیم نساجی بوده و لیاقت پوشیدن پیراهن این تیم پرطرفدار را داشته باشند.

همچنین دو برنامه موازی و ۳ ساله را نیز در کنار هم در دستور کار خود قرار دادیم. یکی جوانگرایی و دیگری بومی‌گرایی است که قصد داریم با کمک سرمربی شایسته و مازندرانی نساجی، محمود فکری هر دو را با هم از فصل جدید استارت بزنیم.

برای جوانگرایی در تیم نساجی یک شیب خاص و ۳ ساله را مشخص کرده‌ایم، زیرا نمی‌توان به یکباره تیم را از بازیکنان باتجربه خالی کرد.

همین‌طور بنا داریم با توجه به پتانسیل بالای فوتبال مازندران، بازیکنان بومی و عاشق نساجی را شناسایی کرده و قراردادهای بلندمدت ببندیم تا آینده تیم را بیمه کنیم.

بنا داریم این تیم در سال‌های آینده با استفاده از بازیکنان بومی فوتبال مازندران وارد مسابقات شود و این سیاست، رویکرد مثبتی برای ورزش و فوتبال استان خواهد بود.

بدیهی است با این رویه جدید باید به سرمربی و تیم نساجی مازندران برای اجرای برنامه‌های مورد اشاره فرصت کافی داده شود.

بنابراین در پایان از هواداران عاشق و دوست‌داشتنی نساجی مازندران خواهش می‌کنیم فریب بازار مکاره نقل و انتقالاتی و اخبار حاشیه‌ای را نخورده، نگران هم نباشند و کمافی‌السابق چتر حمایتی خود را بالای سر این تیم مردمی نگه دارند.

مطمئن هم باشید باشگاه نساجی مازندران محکم و با تمام قدرت نقل و انتقالات را پیش خواهد برد تا نفرات خوب و شایسته‌ای جهت تقویت تیم جذب شوند.

باشد که فصلی خاطره‌انگیز و لذت‌بخش را در لیگ بیستم کنار هم تجربه کنیم.

زنده‌باد نساجی، زنده‌باد مازندران

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز