بررسی شرایط نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا؛

چالش استقلال در تقابل با رقیبان آسیایی

۱۳۹۹/۰۶/۲۰ - ۰۷:۴۷:۵۱
کد خبر: ۱۰۵۶۲۹۱
چالش استقلال در تقابل با رقیبان آسیایی
با توجه شرایط مساعد تیم‌های الاهلی عربستان و الوحده امارات، استقلال کار دشواری برای صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا دارد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ استقلال در شرایطی پا به مسابقات لیگ قهرمانان آسیا می‌گذارد که شرایط خوبی ندارد و تا ساحل آرامش فرسنگ‌ها فاصله دارد. آبی‌های پایتخت سرمربی خود را بعد از فینال جام حذفی از دست داد و بعد از کش و قوس‌های فراوان و مطرح شدن اسم‌های مختلف سرانجام قرار شد مجید نامجومطلق، دستیار فرهاد مجیدی، روی نیمکت استقلال بنشیند.

در ادامه به بررسی وضعیت استقلال در ادامه مسابقات لیگ قهرمانان می پردازیم.

چالش اصلی آبی‌ها؛ مشکل کمبود بازیکن

پنجره نقل و انتقالاتی استقلال به دلیل بدهی به وینفرد شفر بسته شد و هنوز هم بسته مانده است. استقلال در روزهای اخیر بازیکنان جدیدی خرید اما به دلیل بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی خود نتوانست نام این بازیکنان را به فهرست آسیایی خود اضافه کند و به همین دلیل نمی‌تواند از آنها در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا استفاده کند.

علاوه بر این استقلالی‌ها با چالش دیگری هم مواجه هستند و چند بازیکن اصلی خود را در اختیار ندارند. فرشید اسماعیلی، محمد دانشگر و علی کریمی بازیکنانی هستند که به دلیل پایان قراردادشان با استقلال حاضر نشدند در تست کرونای afc شرکت کنند و وضعیت‌شان بلاتکلیف است. البته طی روزهای گذشته رئیس کمیته نقل و انتقالات اعلام کرد بازیکنانی که قراردادشان به پایان رسیده باید در لیگ قهرمانان به میدان بروند چون 4 بازی باقی مانده از لیگ قهرمانان در ادامه مسابقات فصل گذشته است. با این حال این 3 بازیکن به دلیل شرکت نکردن در تست کرونا نمی‌توانند استقلال را در لیگ قهرمانان همراهی کنند اما مسئولان باشگاه استقلال در تلاش هستند از طریق رایزنی با afc شرایط را برای همراهی این چند بازیکن با آبی‌ها فراهم کنند. در مجموع و اگر این نفرات نتوانند استقلال را در لیگ قهرمانان آسیا همراهی کنند لیست آبی‌پوشان از بازیکنان برجسته خالی می شود و کار مجید نامجومطلق را در 4 بازی لیگ قهرمانان دشوارتر.

نیمکت بی‌تجربه

استقلال قرار است با نامجومطلقی در لیگ قهرمانان شرکت کند که تاکنون جز سرمربیگری در آلومینیوم هرمزگان و شهرداری بندرعباس در هیچ تیم دیگری سرمربی نبوده است. او در حالی به عنوان سرمربی استقلال قرار است در لیگ قهرمانان روی نیمکت بنشیند که کمتر کسی می‌تواند به موفقیت استقلال با او خوشبین باشد. نامجومطلق روزهای سختی را در قطر به همراه استقلال باید سپری کند و با توجه به کمبود بازیکن و مشکلاتی که بعد از فینال جام حذفی برای آبی‌ها پیش آمد، صعود او با استقلال به مرحله بعدی لیگ قهرمانان درپرده‌ای از ابهام قرار دارد.

چه خبر از حریفان؟

استقلال در گروه 4 تیمی خود با یک امتیاز از 2 بازی در رده سوم قرار دارد. آبی‌ها در اولین دیدار خود در لیگ قهرمانان مقابل الشرطه عراق با نتیجه یک- یک متوقف شد و در دیدار دوم هم با نتیجه 2 بر یک مقابل الاهلی عربستان شکست خورد. استقلال در اولین دیدار خود بعد از شروع دوباره لیگ قهرمانان باید مقابل الوحده امارات می‌رود و بعد از آن با تیم‌های الشرطه و الاهلی دیدار می‌کند. الوحده که لیگ فصل گذشته امارات را در رده ششم به پایان رساند، مثل استقلال با سرمربی جدید خود وارد لیگ قهرمانان می‌شود. ووک رازوویچ، سرمربی سابق پارتیزان بلگراد، سرمربیگری الوحده را برعهده دارد. الوحده با 4 امتیاز در رده دوم گروه A لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد. دیگر رقیب استقلال، الشرطه عراق که در قعر جدول قرار دارد، تیمی است که می‌تواند 3 امتیاز حساس را به آبی‌های پایتخت هدیه کند. الاهلی عربستان دیگر رقیب استقلال در این گروه که صدرنشین است، به احتمال زیاد صعودش از این گروه قطعی شده و در لیگ فصل گذشته عربستان هم سوم شده است.

با توجه شرایط مساعد الاهلی عربستان و الوحده امارات و بازیکنان خارجی موثری که دارند استقلال کار دشواری برای صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان دارند اما باید منتظر ماند و دید چه سرانجامی برای آبی‌ها در این مسابقات رقم می‌خورد. 3/5

نظر شما