بررسی شرایط نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا؛

رویای صعود با نویدکیا محبوب

۱۳۹۹/۰۶/۲۲ - ۲۳:۵۳:۳۰
کد خبر: ۱۰۵۷۳۸۷
رویای صعود با نویدکیا محبوب
تیم فوتبال سپاهان با وجود داشتن رقبای سرسخت و قدرتمند این شانس را دارد که از گروهش صعود کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ تیم فوتبال سپاهان که با تیم‌های السد قطر، العین امارات و النصر عربستان همگروه است با تغییر در تیم سرمربیگری خود راهی قطر شده تا برای صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان تلاش کند. سپاهانی‌ها با سرمربی جوان خود که اولین تجربه مربیگری‌اش را پشت‌سر می‌گذارد، پا به لیگ قهرمانان گذاشته و کار دشواری برای صعود از این گروه دارد.

در ادامه به بررسی شرایط سپاهان در ادامه لیگ قهرمانان می پردازیم.

اولین تجربه یک مربی بی‌تجربه!

پیش از پایان لیگ نوزدهم حرف از جدایی امیر قلعه‌نویی و حضور محرم نویدکیا روی نیمکت سپاهان مطرح بود. سپاهانی‌ها بعد از فصل ناموفقی که پشت‌سر گذاشتند و حتی در کسب سهمیه آسیایی‌ هم ناکام ماندند، دست به اصلاحات در تیم‌شان زدند. یکی از اولین اصلاحات سپاهانی‌ها روی نیمکت تیم‌شان بود.

سپاهان در 2 سال اخیر امیر قلعه‌نویی را روی نیمکت خود دید که نتوانست جامی برای زردپوشان پرافتخار به ارمغان بیاورد. فشار انتقادات از قلعه‌نویی به اندازه‌ای بود که او تا پایان لیگ دوام نیاورد و سپاهان در هفته‌های اخیر تحت هدایت تکسیرا به میدان می‌رفت.

در حالی که با حضور محمدرضاساکت در باشگاه سپاهان صحبت از حضور برانکو ایوانکوویچ در این تیم بود اما ممنوعیت جذب مربی خارجی باعث شد محرم نویدکیا انتخاب آخر سپاهان باشد. البته ساکت در مصاحبه‌ای اعلام کرد حتی اگر جذب مربی خارجی هم آزاد بود او باز نویدکیا را انتخاب می‌کرد اما واقعیت این است که سپاهانی‌ها با برانکو وارد مذاکره شده بودند. حالا نویدکیای جوان و پرافتخار که در ایران فقط پیراهن سپاهان را برتن کرد و جام‌های قهرمانی متعددی را با این تیم به عنوان کاپیتان به دست آورد، در مقام سرمربی به تیم خود بازگشته در حالی که هیچ تجربه‌ای در عرصه سرمربیگری ندارد و در نخستین گام هم باید در لیگ قهرمانان آسیا تیمش را هدایت کند.

نویدکیا که تمام بازیکنان سال قبل سپاهان را حفظ کرده و با تیمی کامل پا به لیگ قهرمانان گذاشته خودش تجربه نایب قهرمانی با سپاهان را در این رقابت‌ها دارد و می‌تواند با اتکا به این تجربه تیمش را به درستی هدایت کند. سپاهان خریدهای جدید خود دانیال اسماعیلی‌فر و محمد نژادمهدی را هم همراه خود دارد.

رقیبان سرسخت برای صعود

از بین نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا، سپاهان بیشترین شانس را برای صعود دارد. سپاهان با هدایت امیر قلعه‌نویی العین را شکست داد و مقابل السد هم شکست خورد تا با 3 امتیاز در رده سوم قرار بگیرد. تیم‌های اول و دوم گروه سپاهان یعنی السد و النصر 4 امتیازی هستند و اگرچه سپاهان از نظر امتیازی به آنها نزدیک است اما کار دشواری برای صعود دارد.

در این گروه العین هم بدون امتیاز در قعر جدول قرار دارد. السد تیم صدرنشین گروه D با سرمربیگری ژاوی هرناندز در لیگ قطر هم نتایج خوبی گرفته و تیمی آماده و سرحال است.

دیگر تیم 4 امتیازی این گروه النصر عربستان است که در فصل گذشته لیگ این کشور عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کرد و با آمادگی بالا پا به لیگ قهرمانان گذاشته است.

العین تیم قعرنشین گروه B که بیشترین تعداد تماشاگر را در سه سال اخیر فوتبال امارات داشته مثل النصر در فصل گذشته لیگ کشورش نایب قهرمان شد.با این تفاسیر سپاهان رقیبان قدرتمندی دارد و باید دید نویدکیا می تواند بر رقیبان سرسختش که تا بن‌دندان مسلح هستند غلبه کند یا نه. 3/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز