یادداشت روز؛

گروکشی دلال‌ها در باشگاه‌های ایرانی/ در بازار نقل و انتقالات چه می‌گذرد؟

۱۳۹۹/۰۶/۲۳ - ۰۹:۳۵:۳۰
کد خبر: ۱۰۵۷۵۰۱
گروکشی دلال‌ها در باشگاه‌های ایرانی/ در بازار نقل و انتقالات چه می‌گذرد؟
واقعا جای تاسف دارد باشگاه‌های ایرانی اسیر دست دلالان و جولانگاه آنها شده‌اند تا هرطور که دل‌شان می‌خواهد برای فوتبال ایران گربه رقصانی کنند و حتی برای‌شان تعیین تکلیف کنند که کدام بازیکن را بخرند و کدام را نخرند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ فوتبال ایران در حال سپری کردن یکی از عجیب‌ترین دوران نقل و انتقالات خود است. درحالی‌که وزارت ورزش و جوانان برای اجبار باشگاه‌ها جهت استفاده از بازیکنان جوان داخلی قانون منع جذب فوتبالیست‌های خارجی را وضع کرد اما متاسفانه باشگاه‌ها به جای اینکه از این قانون بهترین استفاده را ببرند، برای جذب بازیکنان معمولی فوتبال ایران سر و دست شکستند و قیمت‌ها را بالا بردند.

اخبار در گوشی و غیر رسمی حاکی از این است که قیمت فوتبالیست‌های ایرانی نسبت به سال گذشته چند برابر شده و از ارقام میلیونی به میلیاردی افزایش پیدا کرده است. این درحالی است که به گواه گفته اغلب کارشناسان فوتبال، لیگ برتر ایران در سال گذشته یکی از بی‌کیفیت‌ترین فصل‌های خود را سپری کرد اما می‌بینیم بازیکنانی که از دل این لیگ بیرون آمدند خواستار افزایش رقم قراردادهایشان هستند بدون اینکه عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود به نمایش گذاشته باشند.

امسال قیمت بازیکنان ایرانی با سوءاستفاده‌های مدیربرنامه‌ها یا همان دلالان به طور غیرمنطقی افزایش پیدا کرده و علاوه بر اینکه شاهد عقد قراردادهای میلیاردی باشگاه‌ها با بازیکنانی که حتی کیفیت 500 میلیون تومان هم ندارند، هستیم تا دل‌تان بخواهد قراردادها پر است از بندهای عجیب و غریب که کاملا یک طرفه به سود فوتبالیست‌هاست. سال‌هاست که مد شده فوتبالیست‌های باارزش! بندهای منحصر به فردی در قراردادهای خود می‌گنجانند تا بتوانند تعهدشان به باشگاه را در ازای پرداخت مبلغ ناچیزی به صورت یک‌طرفه فسخ کنند و به تیم دیگری بروند. قرار دادن چنین بندی در قرارداد یک فوتبالیست یعنی در زمانی که قرارداد نوشته شده مدیر باشگاه برای اینکه تور باشگاه‌های دیگر برای آقای X پهن نشود امتیازی به بازیکن داده که هر وقت خواست و یا در صورت داشتن پیشنهاد خارجی می‌تواند جدا شود. مثل موردی که امسال برای پرسپولیس بر سر جدایی مهدی ترابی به وجود آمد.

از طرف دیگر دلالانی هم هستند که در باشگاه‌های ایرانی به گروکشی مشغولند. این دلالان که در سبدهایشان همه جور بازیکنی از باکیفیت و ملی پوش گرفته تا نیمکت‌نشین و بی‌کیفیت دارند، برای اینکه ستاره‌هایشان را به باشگاهی بفروشند کنار او چند بازیکن بی‌کیفیت را هم به تیمی که خواهان جذب ستاره است غالب می‌کنند. یکی از جدیدترین روش‌های دلالان برای اینکه در یک باشگاه خاص جولان دهند این است که با استفاده از روابطی که با برخی مدیران دارند چند بازیکن خود را به یک باشگاه می‌دهند که در بین آنها هم بازیکن ملی‌پوش ستاره هست و هم بازیکن بی‌کیفیت.

همین داستان در فصل نقل و انتقالات امسال برای یکی از باشگاه‌ها رخ داده است. آقای دلال که از قضا چند بازیکن در این تیم دارد به مسئولان آن باشگاه پیغام داده بود یا باید قرارداد همه نفرات مورد نظر او تمدید شود و بازیکنان جدید هم از کانال او وارد شوند یا اینکه اجازه نمی‌دهد قرارداد آقای ستاره تمدید شود. در نهایت هم همین اتفاق رخ داد و بازیکنان معمولی و حتی بی‌کیفیت این دلال با مبالغ 3، 4 میلیاردی تمدید شد تا بازیکن اصلی و مورد نظر حاضر به نشستن پای میز مذاکره شود.

واقعا جای تاسف دارد که باشگاه‌های ایرانی اسیر دست دلالان و جولانگاه آنها شده‌اند تا هرطور که دل‌شان می‌خواهد برای فوتبال ایران گربه رقصانی کنند و حتی برای‌شان تعیین تکلیف کنند که کدام بازیکن را بخرند و کدام را نخرند اما متاسفانه برخی مدیران هم به دلیل بی‌درایتی نمی‌توانند دست سودجویان را از فوتبال کوتاه کنند و مجبور به باج دادن به آنها هستند. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز