محمود اشتری:

پویش آماده‌باش شروع بسیار موفقی داشت/ هدف نهایی ما توسعه ورزش همگانی است

۱۳۹۹/۰۶/۲۳ - ۱۱:۳۴:۵۳
کد خبر: ۱۰۵۷۷۹۳
رییس هیات استان آذربایجان غربی گفت: پویش آماده باش شروع بسیار موفقی داشت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، محمود اشتری، رییس هیات استان آذربایجان غربی در رابطه با تاثیرات طرح آوای ورزش در همسایگی و پویش آماده باش در توسعه ورزش همگانی بین مردم  اظهار داشت: پویش آماده باش یک طرح نو و بسیار عالی بود که در فضای مجازی شروع به فعالیت کرد و اکثر کمیته‌های زیرمجموعه ما نیز از این پویش استقبال کردند. ما با همکاری شهرداری، استانداری، اداره کل تربیت بدنی، صداوسیما استان و به کمک برنامه‌های رادیویی توانستیم طبق برنامه‌ای که برای مشارکت مردم در ورزش تبیین شده بود، پیش برویم و خداراشکر این طرح مورد استقبال گسترده شهروندان قرار گرفت.

اشتری افزود: برنامه‌های این پویش از طریق شبکه‌های اجتماعی متعلق به هیات ورزش‌های همگانی استان ادامه خواهد داشت تا هدف نهایی ما که توسعه  ورزش همگانیست، محقق شود. پویش آماده باش شروع بسیار موفقی داشته است و می‌تواند با همین روند ادامه پیدا کند، چون این طرح تازه بین مردم جا افتاده است و می‌توانیم از آن بهره‌مند شویم. به نظر من این طرح باید تا زمانی که کشش دارد و جامعه استقبال می‌کند، ادامه داشته باشد.

رییس هیات ورزش‌های همگانی استان آذربایجان غربی عنوان کرد: ما موفق به اجرای طرح آوای ورزش در همسایگی نبودیم چون اجرای این طرح بیشتر در کلان شهرها امکان پذیر است. ما مجتمع‌های مسکونی زیادی در شهرستان‌ها نداریم و اکثر ساختمان‌ها به صورت مجزا هستند. سال‌های گذشته طرح‌های این چنینی را اجرا کردیم و برخی از همسایگان شاکی بودند. این طرح می‌تواند در کلان شهری مانند تهران موفق باشد اما در برخی شهرستان‌ها هم مجمتع مسکونی نداریم وهم فرهنگ مردم آن شهر پذیرای چنین برنامه‌هایی نخواهد بود. یعنی ممکن است فرهنگ حاکم بین مردم، اجازه مشارکت شهروندان را ندهد.

او در پایان گفت: طرح‌هایی مانند پویش آماده باش و آوای ورزش در همسایگی، در صورتی که تداوم داشته باشند، می‌توانند مشارکت مردم در فعالیت‌های همگانی و ورزش شهری را به صورت چشمگیری افزایش دهد تا شاهد از بین رفتتن بی‌تحرکی بین مردم باشیم. با شیوع ویروس کرونا و خانه‌نشینی، شهروندان عزیزمان از ورزش دور شده بودند اما با اجرای چنین برنامه‌های شاهد حضور دوباره آن‌ها درعرصه ورزش همگانی هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز