به میزبانی کمیته ملی المپیک؛

جلسه ستاد مقابله با کرونا در ورزش برگزار شد

۱۳۹۹/۰۶/۲۵ - ۱۱:۳۳:۳۸
کد خبر: ۱۰۵۸۸۳۰
جلسه ستاد مقابله با کرونا در ورزش برگزار شد
جلسه ستاد مقابله با کرونا در ورزش به میزبانی کمیته ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک، این جلسه با حضور کیکاووس سعیدی، دبیرکل کمیته، محمد اسد مسجدی، سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی، اعضای ستاد مقابله با کرونا در ورزش و شماری از روسا و دبیران فدراسیون های ورزشی  عصر دیروز در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد.

در این نشست دبیرکل کمیته ملی المپیک طی سخنانی با اشاره به اهمیت موضوع سلامت قهرمانان و ورزشکاران، تصریح کرد: حساسیت و دقت نظر ستاد مقابله با کرونا در ورزش از بدو شکل گیری این ستاد قابل توجه و ستودنی است؛ چرا که بی تردید سلامت اولویت نخست است و اکنون که موضوع بازگشایی ها بر اساس پروتکل ها در دستور کار قرار دارد تمام فدراسیون های ورزشی باید عنایت داشته باشند که بر اساس مجوز کتبی این ستاد فعالیت های خود را از سر بگیرند.

کیکاووس سعیدی با اشاره به رویدادهای پیش روی فدراسیون های المپیکی خاطر نشان کرد: پروسه آماده سازی قهرمانان رشته های مختلف پس از صدور مجوز کتبی ستاد مقابله با کرونا در ورزش و با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی باید پیگیری شود.

همچنین محمد اسد مسجدی، سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به اقدامات و تلاش های ستاد مقابله با کرونا در ورزش و فدراسیون پزشکی ورزشی تصریح کرد: تمام هم و غم همکارانمان در فدراسیون پزشکی ورزشی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حفظ سلامت جامعه ورزش است و خوشبختانه در این راستا با همکاری و تعامل بسیار خوبی که وجود داشته و دارد، کارنامه در خور توجهی کسب شده است.

وی افزود: ستاد مقابله با کرونا در ورزش علاوه بر موضوع سلامت، توجه به ورزش قهرمانی و همچنین معیشت جامعه ورزش را مد نظر دارد و در این راستا بازگشایی فعالیت های ورزشی پس از هماهنگی با وزارت بهداشت، وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک و بر اساس پروتکل های بهداشتی مورد تایید وزارت بهداشت انجام خواهد شد.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی ادامه داد: برگزاری جلسه ستاد مقابله با کرونا در ورزش در کمیته ملی المپیک به منظور هماهنگی بیشتر در آستانه برگزاری المپیک توکیو است. همه نگران تیم‌های ملی هستیم، اما امروز در دوران کرونا هم سلامت و هم صیانت سلامت قهرمان مطرح است.

بر اساس این گزارش، در این نشست روسا و دبیران فدراسیون های اسکواش، تکواندو، بدنسازی و پرورش اندام، کاراته، تیراندازی، تیراندازی با کمان، انجمن های ورزشی، کوهنوردی و صعود های ورزشی طی سخنانی به بیان نقطه نظرات و در خواست های فدراسیون های مربوطه از ستاد مقابله با کرونا در ورزش پرداختند.

نظر شما