ابراهیم قاسمپور در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

برای مدیری که ذلیل دلال‌هاست متاسفم/ بهترین بازیکن فوتبال ایران بیشتر از یک میلیارد نمی‌ارزد

۱۳۹۹/۰۶/۲۶ - ۰۵:۰۴:۳۹
کد خبر: ۱۰۵۹۰۴۸
برای مدیری که ذلیل دلال‌هاست متاسفم/ بهترین بازیکن فوتبال ایران بیشتر از یک میلیارد نمی‌ارزد
پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: همکاری برخی از مدیرعاملان با دلالان باعث شده که آنها به پیشنهادات نجومی فوتبالیست‌ها پاسخ مثبت بدهند چون خودشان هم از آن قرارداد سهم می‌برند.

ابراهیم قاسمپور، سرمربی اسبق تیم‌های فوتبال پاس تهران، فجرسپاسی شیراز، صنعت‌نفت آبادان و ... در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در خصوص شرایط تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان، گفت: قبلا هم گفته بودم شرایط تیم‌های ایرانی اصلا قابل قیاس با تیم‌های عربی نیست. تیم‌های ایرانی هرگز نمی‌توانند اندازه باشگاه‌های عربی هزینه کنند و قطعا هر چهار باشگاه برای سفر قطر و اقامت در آنجا متحمل هزینه‌های زیادی شدند. البته نمی‌شد هم انصراف داد و در این مسابقات شرکت نکرد ولی باید قبول کنیم ما سال‌ها از فوتبال آسیا هم عقب مانده‌ایم.

او در خصوص افزایش قیمت فوتبالیست‌های ایرانی در فصل نقل و انتقالات گفت: قبل از اینکه بخواهیم درباره دلیل افزایش قیمت فوتبالیست‌ها صحبت کنیم باید بگوئیم چه اتفاقی افتاده که پول ایران این همه بی‌ارزش شده است. باشگاه‌های قطری همان پول سال گذشته را به بازیکنان ایرانی می‌دهند اما چون نرخ ارز چند برابر شده وقتی آن مبلغ را تبدیل می‌کنیم رقمی نجومی به دست می‌آید همین است که الان فوتبالیست‌های درجه یک و حتی درجه دو ایرانی هم سر و دست می‌شکنند تا در قطر بازی کنند. از طرف دیگر وقتی قیمت همه چیز چند برابر شده فوتبالیست‌ها هم خواهان افزایش چند برابری دستمزدشان هستند. فرق آنها با مردم عادی این است که زورشان می‌رسد و پول بیشتری می‌گیرند اما یک کارمند معمولی نمی‌تواند دستمزدش را مطابق با گرانی‌ها بالا ببرد. 

سرمربی اسبق تیم فوتبال پاس گفت: به جرات می‌گویم بهترین بازیکن فوتبال ایران بیشتر از یک میلیارد نمی‌ارزد. دلالان و مدیرانی هستند که از بالا رفتن قیمت فوتبالیست‌ها سود می‌کنند. همکاری برخی از مدیرعاملان با دلالان باعث شده آنها به پیشنهادات نجومی فوتبالیست‌ها پاسخ مثبت بدهند چون خودشان هم از آن قرارداد سهم می‌برند. سوال من این است باشگاه‌هایی که در پرداخت مخارج یک سفر داخلی ناتوان هستند چطور می‌خواهند از پس پرداخت قراردادهای میلیاردی بر آیند؟ این وضعیت منجر به قدرتمندتر شدن دلالان می‌شود و فوتبال ایران را به سمت ورشکستگی می‌برد. 

او در ادامه بیان کرد: شنیده‌ام برخی دلالان گروکشی می‌کنند و در ازای قالب کردن بازیکنان معمولی و حتی بی‌کیفیت باشگاه‌ها بازیکنان ملی‌پوش و درجه یک را پای میز مذاکره می‌برند. برای مدیری که این طور ذلیل یک دلال می‌شود متاسفم و نمی‌دانم چه اتفاقی در فوتبال ایران افتاده که یک دلال بازیکن را تبدیل به اهرم فشار کرده و از او سوءاستفاده می‌کند.

قاسمپور گفت: بارها گفته‌ایم دلالان در فوتبال ایران همه کاره شده‌اند و شبکه دلالی در حال تصمیم‌گیری برای مدیران و بازیکنان است. این بحث فقط در خصوص بازیکنان مطرح نمی‌شود و در بین مربیان هم وجود دارد کافی است نگاهی به اسامی مربیان شاغل در لیگ برتر بیندازید در کمال تعجب می‌بینید که یک مربی در دو، سه سال اخیر کاری جز بردن تیم‌ها به دسته‌های پائین‌تر نداشته اما در کمال تعجب بازهم تیم می‌گیرد و در فوتبال ایران حضور دارد. این روزها مربیان و مدیران برای فوتبال تصمیم نمی‌گیرند بلکه این دلالان هستند که همه‌کاره شده‌اند. 4

نظر شما