پیشکسوت استقلال در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

چرا بازیکن ۵۰۰ میلیونی ۵ میلیارد قرارداد می‌بندد؟/ شانس استقلال برای صعود زیاد است/ برخی مدیران و مربیان با دلال‌ها همدست هستند

۱۳۹۹/۰۶/۲۶ - ۰۸:۲۳:۲۳
کد خبر: ۱۰۵۹۱۳۵
چرا بازیکن ۵۰۰ میلیونی ۵ میلیارد قرارداد می‌بندد؟/ شانس استقلال برای صعود زیاد است/ برخی مدیران و مربیان با دلال‌ها همدست هستند
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال تهران گفت: حذف تیم الوحده از گروهی که استقلال در آن قرار دارد شانس این تیم را برای صعود بالا برده است.

ایمان عالمی، بازیکن و مربی اسبق تیم استقلال، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در خصوص وضعیت تیم استقلال در لیگ قهرمانان آسیا، اظهار داشت: باتوجه به اتفاقاتی که در هفته‌های اخیر برای استقلال رخ داد و تنش‌هایی که پیش آمد، اوضاع ایده‌آل نیست اما همین که مدیریت باشگاه توانست بازیکنانی که قراردادشان تمام شده بود را حفظ کند و بازیکنان جدیدی هم بخرد خوب است و نشان می‌دهد استقلال چندان هم از قافله عقب نمانده. در روزهای نخست حضور استقلال در قطر اوضاع تیم خوب نبود چون اغلب بازیکنان به قطر نرفته بودند اما الان با توجه به تمدیدها و حضور همه اعضای تیم در قطر شرایط بهتر شده و می‌توان به صعود از مرحله گروهی امیدوار بود.

او ادامه داد: انصراف تیم الوحده امارات که همگروهی استقلال در لیگ قهرمانان آسیا بود کار این تیم را برای صعود آسان‌تر کرده است. استقلال با وجود نتایجی که در دو بازی قبلی گرفته می‌تواند با کسب حداکثر امتیازات از دو بازی آینده صعود خود را قطعی کند. فکر می‌کنم استقلال این پتانسیل را را دارد که به عنوان تیم اول هم از گروهش صعود کند چون تیم کامل است و بچه‌ها هم از یکدیگر شناخت دارند. البته امیدوارم تنش‌هایی که رخ داده روی کیفیت کار تیم تاثیر نگذارد اما حذف تیم الوحده از گروهی که استقلال در آن قرار دارد شانس این تیم را برای صعود بالا برده است.

عالمی با اشاره به احتمال سرمربیگری الکس نوری در استقلال، گفت: شنیده‌ام دیگر بحث استراماچونی منتفی شده و باشگاه به دنبال آوردن الکس نوری است. شناخت زیادی از نوری ندارم اما او سابقه مربیگری در آلمان را دارد و فکر می‌کنم با اصول مربیگری حرفه‌ای در دنیا آشنا باشد. با توجه به شرایط فعلی و غیرممکن بودن حضور استراماچونی در ایران، باید پرونده حضور او در استقلال بسته شود و هواداران استقلال هم این واقعیت را بپذیرند. به نظر من باید هر چه زودتر تکلیف سرمربی استقلال روشن شود تا بیاید و تیم را در دست بگیرد. درباره الکس نوری هم وقتی می‌توانیم اظهارنظر کنیم که با او و تفکراتش آشنا شویم و ببینیم چه تغییراتی در استقلال ایجاد می‌کند.

آنالیزور سابق استقلال در ادامه بیان کرد: یکی از اتفاقات عجیبی که این روزها در فوتبال ایران رخ داده افزایش عجیب و غریب قیمت فوتبالیست‌هاست. بازیکنی که تا سال گذشته 500 میلیون می‌گرفته الان پیشنهاد 5 میلیاردی می‌دهد در حالی که در هیچ جای دنیا اینطور نیست و بازیکنان براساس متر و معیارهای مشخص دستمزد می‌گیرند. برخی مدیران در فوتبال ایران آمدند و رفتند و بدعت قراردادهای هنگفت را از خود به جا گذاشتند و اصلاح این وضعیت کار بسیار دشواری است. الان هم اکیپی مافیایی در فوتبال ایران به راه افتاده و هرکاری دل‌شان می‌خواهد انجام می‌دهند تا منافع خودشان تامین شود.

عالمی با اشاره به اینکه دلالان هدایت فوتبال ایران را به دست گرفته‌اند، گفت: یکی، دو سال است فعالیت دلالان در فوتبال گسترش پیدا کرده و از همیشه بیشتر شده است. ترفند جدید دلالان هم این است که به هر تیم 5، 6 بازیکن می‌دهند تا هر وقت منافع‌شان تامین نشد آن تیم را زمین بزنند و گروکشی کنند. در این میان باید حواس مدیران و مربیان جمع باشد و به دلال‌ها اجازه قدرت‌نمایی ندهند اما متاسفانه می‌بینیم برخی از مدیران و مربیان خودشان با دلال‌ها همدست هستند و بدون اجازه آنها آب هم نمی‌خورند. 4

نظر شما