بررسی سرمربیان لیگ برتری؛

علیرضا منصوریان؛ برف تبریز را می‌بیند؟

۱۳۹۹/۰۶/۲۹ - ۰۶:۲۹:۵۹
کد خبر: ۱۰۶۰۲۸۴
علیرضا منصوریان؛ برف تبریز را می‌بیند؟
بی‌شک منصوریان در تبریز کار بسیاری دشواری دارد و بعید است اگر در ابتدای راه نتایج ضعیفی کسب کند مورد حمایت هواداران این تیم قرار بگیرد. باید منتظر ماند و دید در نهایت سرانجام کار منصوریان در تبریز چه می‌شود و آیا او برف تبریز را می‌بیند؟

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ علیرضا منصوریان بعد از 9 ماه دوری از فوتبال ایران دوباره به لیگ برتر برگشت. در حالی که طی هفته‌های گذشته نام‌های زیادی برای سرمربیگری تراکتور مطرح می‌شد. از علی دایی گرفته تا علی کریمی و فرهاد مجیدی اما در نهایت نیمکت قرمزها به علیرضا منصوریان رسید تا او برای پنجمین‌بار روی نیمکت یک تیم لیگ برتری بنشیند.

تیم تبریزی پس از تیم‌های پاس همدان، نفت تهران، استقلال و ذوب‌آهن، پنجمین تیم لیگ برتری است که منصوریان هدایتش را برعهده می‌گیرد.

در ادامه کارنامه دوران سرمربیگری منصوریان را مرور می‌کنیم.

استارتی ناامید کننده

علیرضا منصوریان اولین‌‌بار با پاس همدان هدایت یک تیم لیگ ‌برتری را تجربه کرد. او که با امید و آرزوی زیاد وارد دنیای سرمربیگری شده بود، با پاس روزهای خوبی را پشت‌سر نگذاشت. این سرمربی جوان در نخستین تجربه از هفته اول لیگ نهم روی نیمکت پاس نشست و تجربه خوبی نداشت و با تنها یک پیروزی در 10 مسابقه و با نزول پاس به رتبه آخر جدول 18 تیمی مسابقات، جای خود را به اصغر مدیرروستا داد.

منصوریان 5 سال بعد دوباره به لیگ برتر برگشت و در دومین تجربه لیگ ‌برتری‌اش از ابتدای لیگ‌ چهاردهم روی نیمکت نفت تهران نشست. علیمنصور با نفتی‌ها یک فصل رویایی را پشت‌سر گذاشت. منصوریان در دو بازی رفت و برگشت شش امتیاز از استقلال گرفت و چهار امتیاز از پرسپولیس و در نهایت با نفت روی پله سوم جدول لیگ برتر قرار گرفت و در دومین تجربه خود آسیایی شود. روزهای خوش منصوریان با نفت دوام نیاورد و در لیگ چهاردهم این تیم با مشکلات مالی زیادی رو به رو شد و نتوانست ستاره‌های فصل پیشش را حفظ کند. نفت در لیگ پانزدهم پنجم شد و حالا وقت مربیگری در استقلال بود.

تلخ و شیرین با استقلال

علیرضا منصوریان از جمله بازیکنان محبوب استقلال در دهه 70 بود. حالا که او توانسته بود با نفت بی‌ستاره تیمی قدرتمند بسازد وقت برگشتن به استقلال بود. او پس از پرویز مظلومی، هدایت استقلال را برعهده گرفت تا کشتی به گل نشسته استقلال را به ساحل آرامش برساند. علیمنصور طی یک فصل و نیم حضور در استقلال، تجربه‌های خوب و تجربه‌های بدی را پشت سر گذاشت. او در استقلال خوب شروع نکرد و تا رتبه‌های پائین جدول پیش رفت اما به یکباره اوج گرفت و بردهای پشت‌ سر هم از راه رسیدند. منصوریان با استقلال به مقام نایب قهرمانی لیگ شانزدهم رسید اما شکست سنگین مقابل العین در لیگ قهرمانان آسیا شد آغازی بر دوران تلخ او در استقلال.

منصوریان با استقلال لیگ هفدهم را بسیار بد آغاز کرد و اختلافات درون باشگاهی باعث شد او با استقلال خداحافظی کند. منصوریان در اواخر نیم فصل لیگ هجدهم، با تصمیم هیات مدیره ذوب‌آهن، جایگزین نمازی شد و این تیم نتیجه‌های خوبی را هم در لیگ برتر و هم در لیگ قهرمانان آسیا به دست آورد و در فصل گذشته نماینده‌ای شایسته برای فوتبال ایران بود و حتی تا مرحله یک هشتم نهایی پیش رفت اما سرانجام از گردونه رقابت‌ها خارج شد. با شروع لیگ نوزدهم، منصوریان نتایج ضعیفی با ذوب آهن گرفت و در آذرماه سال گذشته از این تیم جدا شد.

حالا علیمنصور آبی‌ها که هویت فوتبالی خود را از استقلال وام گرفته به تبریز رفته تا به طلسم قهرمان نشدن این تیم در لیگ برتر فوتبال خاتمه دهد. منصوریان در دو مقطع هم سرمربیگری تیم زیر 22 سال ایران را برعهده داشت که 14 برد، 2 تساوی و یک شکست حاصل کارش بود.

اکنون بی شک منصوریان در تبریز کار بسیاری دشواری دارد و بعید است اگر در ابتدای راه نتایج ضعیفی کسب کند مورد حمایت هواداران تیمش قرار بگیرد. باید منتظر ماند و دید در نهایت سرانجام کار منصوریان در تبریز چه می‌شود و آیا او برف تبریز را می‌بیند؟

کاظم محمودی: منصوریان برای موفقیت تراکتور تلاش کند

مدافع اسبق استقلال و تراکتور در خصوص انتخاب علیرضا منصوریان به عنوان سرمربی تراکتور گفت: قطعا تصمیمی که هیات مدیره باشگاه تراکتور برای انتخاب سرمربی تیم گرفته بهترین تصمیم است. حتما این انتخاب با بررسی کارنامه منصوریان بوده و براساس نیازهای باشگاه است از بین نام‌های مختلفی که اعلام شده، او انتخاب شده است. منصوریان کارنامه موفقی داشته و می‌تواند در تراکتور هم روزهای خوبی را سپری کند. او حتما می داند که چه وظیفه سختی را برعهده گرفته و باید بیشتر از همیشه برای موفقیت تلاش کند. مردم تبریز فوتبال را می‌فهمند و از منصوریان توقع ارائه فوتبالی زیبا دارند. 4

نظر شما