صدرالدین موسوی:

لیگ فوتسال ایران یکی از مهمترین و سخت‌ترین لیگ های آسیا است

۱۳۹۹/۰۶/۳۰ - ۱۵:۰۵:۱۷
کد خبر: ۱۰۶۱۲۹۶
مدرس فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: باید سطح آگاهی و دانش روز داوران و ناظران را بالا ببریم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، صدرالدین موسوی درباره برگزاری سمینار ناظران داوری فوتسال گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی و توجیهی برای داوران و ناظران فوتسال اولین گام برای توسعه و پیشرفت داوری است. با توجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت تمام پروتکل های بهداشتی سعی کردیم در این کلاس دو روزه به صورت فشرده تغییرات مهمی که در قوانین فوتسال رخ داده را برای ناظران داوری تشریح کنیم. وظیفه ما به عنوان تشکیلات داوری این است که ناظران را مانند دیگر حیطه های داوری پرورش دهیم، البته اینکه یک داور چند سال پس از پایان قضاوت در این دوره ها شرکت کند، کافی نیست و باید بطور مداوم با مطالب آموزشی آمادگی خود را در سطح بالایی نگه دارد.

او اضافه کرد: داوران باید به این باور برسند که توانایی بالا دارند و با اعتماد به نفس قوی وارد زمین شوند، چرا که باید جوابگوی همه اشتباهات فنی تیم‌ها، ضعف ورزشگاه‌ها و ... با قضاوت کم اشتباه خود باشند. اما داوران هم اشتباه دارند و نباید تمام ضعف‌ها را به داور نسبت دهیم. آنچه مسلم است باشگاه ها، داوران و ناظران لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

موسوی در ادامه بیان کرد: در ورزش فوتبال و فوتسال باید دیدمان را حرفه ای کنیم، تیم‌ها می خواهند برنده شوند و اگر نشوند، شاید این هجمه و فشار را روی داور منتقل کنند. نگرش‌ها را باید تغییر دهیم، باید امنیت روحی و روانی برای داوران مهیا شود و آنها با آرامش و اطمینان قضاوت کنند. مربیان، ناظران، تماشاگران، تدارکات و داوران باید قبول کنند یک مجموعه هستند و ایجاد فشار بر یک بخش به تمام بخش‌ها منتقل خواهد شد.

مدرس فیفا و ای اف سی همچنین لیگ فوتسال ایران را یکی از مهمترین و سخت‌ترین لیگ های قاره آسیا اعلام کرد و گفت: شاید لیگ فوتسال ایران به لحاظ سازماندهی، برگزاری و نبود زیرساخت‌های لازم برای این رشته در کشور نتواند با کشورهای مانند کره و ژاپن برابری کند، اما به لحاظ استاندارد بازی و تکنیک و سرعت و برگزاری مسابقات یک سر و گردن از همه کشورهای آسیایی بالاتر است. نیاز به یک نوع تفکر جدید در بحث آموزش داریم. باید سطح آگاهی و دانش روز داوران را بالا ببریم و این امر با برگزاری دوره های آموزشی و توجیهی برای داوران، ناظران و مدرسان هموار می شود. در هر تورنمنت بین المللی داورانی از کشورمان برای قضاوت انتخاب می شوند و این نشان می دهد که داوران ایرانی از جایگاه و اعتبار ویژه‌ای برخوردارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز