غفور جهانی:

صندوق باعث افتخار پیشکسوتان است

۱۳۹۹/۰۶/۳۱ - ۱۲:۱۴:۱۵
کد خبر: ۱۰۶۱۷۳۰
صندوق باعث افتخار پیشکسوتان است
بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران و تیم ملوان بندر انزلی ضمن تشکر از دکتر ابطحی، تغییر و تحولات جدید در صندوق حمایت را مدیون زحمات ایشان دانست و گفت: شان صندوق در حد و اندازه پیشکسوتان شده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، غفور جهانی، بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران و تیم ملوان بندر انزلی در گفت و گو با روابط عمومی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور گفت: جوانی خود را در راه فوتبال گذاشتم و نمی‌توانم از ورزش بویژه از تیم ملوان انزلی دست بکشم. همیشه در کنار تیم هستم و سعی می‌کنم به جوانان کمک کنم و تجربیات خود را در اختیار آنان قرار دهم. اوقات بازنشستگی خود را به این صورت پر می‌کنم.

او در ادامه درباره شرایط حال حاضر فوتبال ایران و جهان اظهار کرد: متاسفانه یا خوشبختانه مساله اصلی فوتبال حاضر پول است. زمان ما در فوتبال پولی وجود نداشت. شاید ماهی دو هزار تومان دستمزد می‌گرفتیم. ولی در حال حاضر بازیکنان با یک قرارداد حرف از 20 یا 30 میلیارد تومان دستمزد می‌زنند.

پیشکسوت تیم ملوان انزلی همچنین اضافه کرد: فوتبال امروز به لحاظ فنی ارتقا پیدا کرده اما به لحاظ بحث تعصب و تاکتیک تیمی افت کرده است. فوتبال امروز اخلاق گذشته را ندارد و زمین تا آسمان با دوره گذشته تفاوت دارد.

جهانی درباره وضعیت امروز جامعه و درگیری با شیوع کرونا گفت: این بیماری همه دنیا را درگیر کرده و جان خیلی‌ها را تا به امروز گرفته است. درحال حاضر می‌توانیم خودمان را به لحاظ آمادگی ذهنی و بدنی به حدی برسانیم که کرونا گریبانمان را نگیرد.

او همچنین گفت: ما که در شهرستان زندگی می‌کنیم فضای محل زندگیمان با شهر تهران به لحاظ اکسیژن موجود در هوا، سرسبزی و طراوت متفاوت است اما با این حال از ابتدای شیوع کرونا به مدت دو ماه و نیم پایم را از خانه بیرون نگذاشتم، حتی اگر می‌خواستم بیرون هم بروم بچه هایم مانع می‌شدند. درحال حاضر شرایط حضور کرونا عادی‌تر اما مشکل‌ ساز شده است بنابراین با رعایت و احتیاط لازم باید به فکر جان کل اعضای خانواده و جامعه باشیم.

پیشکسوت فوتبال کشور ضمن تشکر از دکتر ابطحی گفت: صندوق در سال های گذشته در حد و اندازه پیشکسوتان و قهرمانان نبود اما خداراشکر امروز با حضور دکتر ابطحی و تغییر و تحولاتی که ایشان در این مجموعه ایجاد کرده‌اند هر پیشکسوتی به خودش افتخار می‌کند که تحت پوشش آن است.

غفور جهانی سال 1328 در بندرانزلی متولد شد. وی بازیکن اسبق تیم ملوان بندرانزلی و تیم ملی فوتبال کشور است. جهانی زننده گل تیم ملی فوتبال ایران به استرالیا بود که باعث صعود ایران به جام جهانی 1978 آرژانتین شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز