مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس؛

سردار قاسم قاسمی: وزارت ورزش و جوانان در بین همه دستگاه‌ها بیشترین رسیدگی را به ایثارگران و خانواده شهدا داشته است

۱۳۹۹/۰۷/۰۱ - ۱۰:۴۸:۱۱
کد خبر: ۱۰۶۲۱۸۹
سردار قاسم قاسمی: وزارت ورزش و جوانان در بین همه دستگاه‌ها بیشترین رسیدگی را به ایثارگران و خانواده شهدا داشته است
مشاور وزیر ورزش در امور ایثارگران با اعلام اقدامات ویژه این وزارتخانه در تکریم ایثارگران فعال در این وزارتخانه اعلام کرد: در وزارت ورزش و جوانان بیش از ۲ هزار ایثارگر داریم که در هشت سال دفاع مقدس در کنار دیگر رزمندگان جانانه از خودگذشتگی کردند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ سردار قاسم قاسمی که در مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و تجلیل از رزمندگان وزارت ورزش و جوانان سخن می گفت اعلام کرد: در وزارت ورزش بیش از ۲ هزار ایثارگر شاغل هستند که در هشت سال دفاع مقدس در کنار دیگر رزمندگان جانانه از خودگذشتگی کردند.

او این نکته را مورد توجه قرارداد که ۱۳۵ شهید مدافع حرم و ۱۷ بانوی شهید داریم که در هشت سال دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت رسیدند.

سردار قاسمی توضیحاتی را در خصوص برنامه های ویژه ای که به مناسبت تکریم خانواده معزز شهدا، جانبازان، ایثارگران و رزمندگان توسط وزارت ورزش و جوانان پیش بینی شده ارائه کرد.

او در این باره افزود: با توجه به فرا رسیدن هفته دفاع نقدس در ۳۱ استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراسم تجلیل از ایثارگران و خانواده شهدا برگزار می شود.

مشاور وزیر ورزش و جوانان در امور ایثارگران همچنین از برگزاری مراسم تجلیل از شهدای مدافع سلامت خبر داد و گفت: همچنین در ۳۵۰ شهرستان نیز دیدار با خانواده معظم شهدا را در دستور کار قرار داده ایم.

او با اشاره به تاکید دکتر مسعود سلطانی فر بر تکریم ایثارگران هشت سال دفاع مقدس شاغل در وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: ایثارگران مورد توجه وزارت ورزش و شخص وزیر ورزش و جوانان هستند.

به طوریکه هم اکنون تعداد ایثارگرانی که پستهای مدیریتی را در مجموعه ورزش کشور احراز کرده اند به عدد ۳۹۰ نفر رسیده است.

او در ادامه اعلام مراتب قدرشناسی از ایثارگران را یک وظیفه دانست و گفت: با وجود شرایط کرونا در کشور، وزارت ورزش در مراسم مختلف از کارکنان ایثارگر و همچنین خانواده شهدا تجلیل کرده است.

قاسمی گفت: یکی از مجموعه‌های برتر در رسیدگی به ایثارگران وزارت ورزش و جوانان است که بنیاد شهید این را در بررسی انجام شده اعلام کرد. ۱۸۰۰ نفر از ایثارگران طی نامه‌ای از رسیدگی و توجه دکتر سلطانی‌فر قدردانی کردند.

قاسمی با اشاره به مشارکت بالای وزارت ورزش در همه اتفاقات کشور افزود: تمام اماکن متعلق به وزارت ورزش و جوانان در زمان وقوع سیل و زلزله در کشور در اختیار مردم و دیگر نهادهای مربوطه قرار گرفت. در زمان شیوع ویروس کرونا نیز وزارت ورزش بیشترین همکاری را با وزارت بهداشت داشت.

نظر شما