بررسی سرمربیان لیگ برتری؛

سیروس پورموسوی؛ چالشی سخت در آبادان

۱۳۹۹/۰۷/۰۲ - ۰۷:۱۷:۵۰
کد خبر: ۱۰۶۲۵۱۱
سیروس پورموسوی؛ چالشی سخت در آبادان
سیروس پورموسوی در فصل بیستم روی نیمکت صنعت‌نفت آبادان خواهد نشست تا یک چالش بزرگ پیش پای او قرار داشته باشد؛ رهبری تیمی که با مشکلات مالی فراوان و جدایی ستاره‌هایش آینده نامعلومی خواهد داشت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ سیروس پورموسوی برای لیگ بیستم تیم صنعت‌نفت را برای سرمربیگری انتخاب کرده است. پورموسوی 49 ساله که در تمام دوران مربیگری‌اش در فوتبال خوزستان حضور داشته است، سال‌های متوالی سرمربی تیم‌های پایه در خوزستان بوده و بازیکنان بزرگی همچون ایمان مبعلی، علی بداوی، حسین کعبی و بسیاری دیگر را کشف و به فوتبال معرفی کرده‌ است. پورموسوی که در فصل گذشته و در هفته‌های پایانی لیگ عهده‌دار نیمکت پارس جنوبی شده بود، در فصل بیستم روی نیمکت صنعت‌نفت آبادان خواهد نشست تا یک چالش بزرگ پیش پای او قرار داشته باشد؛ رهبری تیمی که با مشکلات مالی فراوان و جدایی ستاره‌هایش آینده نامعلومی خواهد داشت.

صنعت‌نفت آبادان که فصل گذشته یک شروع فوق‌العاده در لیگ نوزدهم داشت و حتی مدعی کسب سهمیه نیز محسوب می‌شد، با جدایی دراگان اسکوچیچ، که تاب مشکلات مالی باشگاه را نداشت، در ادامه در سراشیبی سقوط قرار گرفت و شانس آورد که اندوخته نیم فصل اولش آنها را از منطقه سقوط نیز دور نگه داشت. با این حال در ادامه مدیران صنعت‌نفت آبادان تصمیم به بازگرداندن سیروس پورموسوی به جنوب گرفتند؛ مردی که تجربه قهرمانی با استقلال خوزستان و موفقیت با فولاد را در کارنامه داشت و شاید بتواند صنعت‌نفت را هم از سرنوشت نامعلومی که گرفتار آن است نجات دهد.

پورموسوی بعد از قهرمانی عبدالله ویسی با استقلال خوزستان، برای خودش در فوتبال ایران نامی دست و پا کرد. او در لیگ پانزدهم به‌عنوان دستیار عبدالله ویسی با استقلال خوزستان قهرمان شد و بعد از پیوستن ویسی به سپاهان، به عنوان سرمربی استقلال خوزستان انتخاب شد و یک سال به عنوان سرمربی در این تیم روی نیمکت نشست.

پورموسوی پس از حضور در فولاد خوزستان و سرمربیگری در این تیم، دوره کوتاهی هم به عنوان سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران انتخاب شد و نتایج خوبی هم گرفت اما به دلیل اختلاف با مدیران فدراسیون حضورش در این تیم کوتاه شد.

پورموسوی در لیگ نوزدهم هم در بازی‌های پایانی سرمربیگری پارس جنوبی را برعهده گرفت اما نتوانست مانع سقوط این تیم شود. 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز