رقابت‌های لیگ را زیرنظر خواهیم گرفت؛

بنا: خوشحالم که بعد از چندماه کشتی‌گیران دوباره به روی تشک می‌آیند/ رابطه من با سوریان مانند رابطه یک پدر با پسرش است

۱۳۹۹/۰۷/۰۲ - ۰۸:۰۶:۰۹
کد خبر: ۱۰۶۲۶۶۴
بنا: خوشحالم که بعد از چندماه کشتی‌گیران دوباره به روی تشک می‌آیند/ رابطه من با سوریان مانند رابطه یک پدر با پسرش است
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: خوشحالم که بعد از چندماه دوری کشتی‌گیران از مسابقات، دوباره شاهد حضور آنها به روی تشک کشتی آنهم با برگزاری رقابت‌های لیگ خواهیم بود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ محمد بنا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در گفت‌وگو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب اظهار داشت: صددرصد کشتی باید از یک جایی شروع می‌شد، از آقای دبیر، حمید سوریان و نصیرزاده به خاطر تلاش‌هایشان برای راه‌اندازی لیگ برتر کشتی قدردانی می‌کنم، چراکه با این کار دوباره رونق به کشتی باز می‌گردد و کشتی‌گیران از این موضوع خوشحال هستند و این یک کار بسیار مثبت بود.

او ادامه داد: کشتی از همه چیز مهمتر است و نباید بگذاریم که جایگاه و اهمیت آن در بین مردم پایین بیاید و یکی از راه‌های این کار برگزاری مسابقات و شروع دوباره تمرینات است.

بنا تصریح کرد: البته لیگ کشتی به لحاظ مالی نیز به کشتی گیران و مربیان کمک می‌کند و یکی از مزایای برگزاری این رقابت‌ها همین موضوع محسوب می‌شود برای اینکه اکثر کشتی‌گیران منبع درآمدی جزء مسابقات لیگ ندارند.

او افزود: اما در این میان از باشگاه‌ها هم می‌خواهم همانطور که کشتی‌گیران با جان و دل برای تیم‌ها به میدان می‌روند آنها هم به تعهدات خود به آنها عمل کنند تا حداقل کشتی‌گیرانی که در این شرایط سخت، از لحاظ اقتصادی در تنگنا هستند، بتوانند راحت‌تر به تمرینات خود ادامه دهند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با بیان این مطلب که کادر فنی تیم ملی مبارزات کشتی‌گیران در رقابت‌های لیگ را زیر نظر می‌گیرد، گفت: همانطور که آقای سوریان نیز قبلا گفتند، ما عملکرد کشتی‌گیران در مسابقات لیگ را بررسی خواهیم کرد و حتما کشتی‌هایی برگزار خواهد شد تا نفرات مطرح با یکدیگر برخورد کنند و کادر فنی نیز از نزدیک در جریان شرایط آمادگی کشتی‌گیران قرار بگیرد.

او در مورد برنامه‌های تیم ملی کشتی فرنگی گفت: منتظر روز 14 مهرماه و اعلام اتحادیه جهانی در مورد برگزاری رقابت‌های جهانی یا عدم برگزاری آن هستیم، اگر مسابقات جهانی بزرگسالان در آذرماه برگزار شود، لیگ می‌تواند معیاری برای کادر فنی برای سنجش کشتی‌گیران از نظر میزان آمادگی آنها باشد، البته برد و باخت‌ها در لیگ با توجه به ارفاق وزن و تک کشتی بودن ملاک مناسبی برای آگاهی از میزان توانایی فنی و جسمانی کشتی گیران نیست، چراکه مسابقات جهانی در چند دور و سر وزن قانونی برگزار می‌شود، علاوه بر آن ما باید از سلامت ورزشکاران نیز صد درصد مطمئن باشیم.

بنا ادامه داد: در انتخاب از کادر فنی نظر می‌خواهم  ولی حرف اول و آخر را خودم خواهم زد اما در این 15، 16 سال نگاه کنید که آیا محمد بنا با یک کشتی، کسی را انتخاب کرده یا نه، اما حالا که بحث چرخه می‌شود، باید بگویم که من یک کشتی‌گیر را از روزی که در اردو وارد می‌شود زیر نظر می‌گیرم در چندین مسابقه میدان می‌دهم و عملکرد آن را در اردوها و مسابقات می‌سنجم و در واقع در یک دوره و یک چرخه بلندمدت یک کشتی‌گیر را امتحان و آزمایش می‌کنم تا آن را برای تیم ملی انتخاب کنم.

او گفت: اگر مسابقات جهانی برگزار نشود نیز برگزاری لیگ بازهم کار خوبی است که چرخ کشتی را به گردش درآورده و بعد از چندماه کشتی‌گیران به روی تشک بازگشته‌اند و در واقع کشتی زنده می‌شود.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در مورد اینکه تصمیمات فنی کشتی فرنگی با نظر حمید سوریان گرفته می‌شود، گفت: حرف حمید سوریان، حرف من است، من احترام زیادی برای حرف او قائلم و وی بزرگ کشتی است با اینکه من یک موقع سمت استادی وی را داشتم اما در این مواقع ما با یکدیگر تبادل نظر می‌کنیم و نظر ایشان را قبول دارم و به ایشان افتخار می‌کنم.

او ادامه داد: ما به عشق حمید سوریان زندگی می‌کنیم و رابطه من با حمید سوریان مانند رابطه یک پدر با فرزندش است. حمید هم افتخارات بسیاری را در کشتی فرنگی کسب کرده و هم بسیار در کار فنی کاربلد است و نگاه او تخصصی است.

بنا در پایان خاطرنشان کرد: ما باید به دنبال این باشیم که اهمیت کشتی را دوباره در میان جامعه و اصحاب رسانه زیاد کنیم، در موارد فنی اگر هم عقیدگی باشد یا نباشد مشکلی نیست همه باید حرف بزنند و نظرات خود را بیان کنند، آقای سوریان، آقای کاوه، آقای محمدی باید صحبت کنند تا تنور کشتی داغ شود و در نهایت هم پس از بیان تمامی نقطه نظرات، آقای دبیر به عنوان رئیس فدراسیون کشتی حرف آخر را می‌زند.

نظر شما