سید عبدالحمید احمدی:

بیش از ۵۰۰۰ شهید ورزشکار تقدیم کشور و انقلاب شده است/ رزمایش‌های مومنانه تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت

۱۳۹۹/۰۷/۰۲ - ۱۵:۱۹:۲۱
کد خبر: ۱۰۶۳۰۶۹
بیش از ۵۰۰۰ شهید ورزشکار تقدیم کشور و انقلاب شده است/ رزمایش‌های مومنانه تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان با حضور در نمایشگاه چهلمین سالگرد بزرگداشت دفاع مقدس دستاوردهای انقلاب در عرصه ورزش را تشریح کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، نمایشگاه چهلمین سالگرد بزرگداشت دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس در حال برگزاری است.

صبح امروز دکتر عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان ضمن بازدید از این نمایشگاه و غرفه وزارت ورزش و جوانان دستاوردهای انقلاب در عرصه ورزش را تشریح کرد.

دکتر احمدی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و درود به ارواح طیبه شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، امام بزرگوار و شهدای مدافع حرم گفت:«هفته دفاع مقدس فرصتی برای بازخوانی ارزش های دوران طلایی دفاع مقدس است که ملت بزرگ ایران با رهبری حضرت امام خمینی (ره) توانستند در مقابل دشمنان این آب و خاک و دشمنان انقلاب اسلامی بایستند و با همت مردانه و عزم مومنانه نقشه های دشمنان این کشور رو نقش بر آب کنند. هرچه از دفاع مقدس صحبت کنیم بازهم کم است، جلوه های زیادی در دوران دفاع مقدس وجود دارد که راجع به هر کدام از آنها می شود بحث های طولانی رو داشت.»

او ادامه داد:«در حوزه ورزش کشور هم در دروان دفاع مقدس شاهد حضور قهرمانان ورزشی در عرصه دفاع مقدس هستیم، قهرمانانی که در آن مقطع میادین ورزشی را ترک کردند و به جبهه های دفاع مقدس شتافتند؛ قهرمانانی که هر کدام در رشته های مختلف ورزشی نام آور بودند اما در پاسخ به ندای امام و نیازی که آن روز کشور به آنها داشت در جبهه ها حضور فعال و موثری داشتند که حاصل آن تقدیم 5000 شهید ورزشکار در دوران دفاع مقدس است که خون خود را در دفاع از این مرز و بوم و این انقلاب و نظام اسلامی ایثار کردند و همچنین آزادگان عزیز و جانبازان عزیزی که از جامعه ورزش در دفاع مقدس افتخار آفرینی کردند. همین حرکت رو در دوره دفاع از حرم اهل بیت هم مشاهده می کنیم که ورزشکاران عزیزی از رشته های مختلف ورزشی در میادین عملیات دفاع از حرم شرکت کردند و به فیض شهادت نائل آمدند. بیش از 135 شهید ورزشکار مدافع حرم را جامعه ورزش تقدیم کرده است.»

معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان افزود:«همچنین حرکت جوانمردانه ورزشکاران در عدم رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی در ادامه همان مسیر شهدای ورزشکاری است که در دفاع مقدس حضور داشتند، ورزشکارانی که از مدال و سکو میگذرند تا مدافعi ارزش ها باشند.»

او درباره حضور جامعه ورزش در عرصه کمک به مردم نیز گفت:«حرکت پهلوانانه و جوانمردانه ورزشکاران در کمک به مردم بخصوص در حوادث طبیعی بخصوص سیل، زلزله و دوره کرونا را شاهد هستیم که ورزشکاران عزیز ما وقتی برای مردم گرفتاری و مشکلی پیش آمده، آستین همت را بالا زده و به میدان آمدند و در جمع آوری کمک و کمک به مردم آسیب دیده پیشگام شدند. در حادثه زلزله کرمانشاه و سیل در استان های مختلف کشور، شاهد حرکت گسترده جامعه ورزش بودیم که کمک های نقدی و اقلام مورد نیاز را با حضور در این مناطق به دست مردم رساندند.»

احمدی خاطرنشان کرد:«در شیوع کرونا با اشاره رهبری و رزمایش کمک مومنانه جامعه ورزش پای کار آمد و از ابتدای فروردین 99 حرکت گسترده کمک مومانه جامعه ورزش را در همه استان های کشور، فدراسیون ها و هیئت های ورزشی شاهد بودیم. فقط در فروردین ماه بیش ار 400 هزار بسته حمایتی و معیشتی را جامعه ورزش جمع آوری و توزیع کرد و این حرکت همچنان ادامه دارد. در ماه ها و هفته های اخیر رزمایش کمک مومنانه در فدراسیون تکواندو، در دهه ولایت کمک فدراسیون کشتی، در دهه اول محرم کمک فدراسیون همگانی و بعد از آن فدراسیون وزنه برداری و فدراسیون والیبال را داشتیم. این حرکت تا اربعین حسینی و پایان ماه صفر با مشارکت فدراسیون های ورزشی ادامه پیدا خواهد کرد.»

او همچنین افزود:«نکته مهم این است که جامعه ورزش حضور تک بعدی در ورزش ندارد و فقط به دنبال قهرمانی و کسب مدال نیست و به همه جنبه های فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی توجه دارد. این مسئولیت اجتماعی است که جایگاه ورزش و قهرمانان ورزشی را در بین مردم افزایش می دهد و این استمرار همان حرکتی است که ما در دوران دفاع مقدس داشتیم. تلاش ما بر این است که با مشارکت ورزشکاران، مربیان، مدیران فدراسیون ها، باشگاه ها و هیات های ورزشی، فرهنگ دفاع مقدس که فرهنگ فداکاری، ایثار، از خود گذشتگی، مردم داری و دفاع از مردم بوده را همچنان در عرصه ورزش زنده نگه داریم.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز