رمزگشایی از پیروزی بزرگ برای تیم گل‌محمدی؛

از سیلی سخت شجاع تا خط حمله‌ای که دلسرد نشد

۱۳۹۹/۰۷/۰۵ - ۰۹:۱۹:۴۱
کد خبر: ۱۰۶۳۷۵۹
از سیلی سخت شجاع تا خط حمله‌ای که دلسرد نشد
پرسپولیس در حالی برابر الشارجه به پیروزی شیرین و دلچسبی رسید که تدابیری برای سرخ‌ها در این دیدار در نظر گرفته شد که در نهایت به ثبت این برد شیرین کمک شایانی کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ اگرچه ترکیب پرسپولیس در دیدار با الشارجه با ترکیب این تیم در 3 بازی اخیرش در لیگ قهرمانان آسیا تفاوت‌های زیادی نداشت اما برد متفاوتی در این بازی برای پرسپولیس رقم خورد که البته اتفاقی نبوده است.

بازگشت ثبات به خط دفاع

با بازگشت سعید آقایی به ترکیبی خط دفاع چپ، این منطقه مهم دوباره تحت اختیار یک مدافع تخصصی قرار گرفت تا خیال کادر فنی از این موضوع که ماه‌هاست برای پرسپولیس به وجود آمده، راحت شود. تجربه آقایی از سال‌های قبل، حالا در پرسپولیس نیز برای او مفید واقع شده و نقطه ضعفی که در بازی قبل در دفاع پرسپولیس به وجود آمده بود با بازگشت آقایی رفع و رجوع شد.

سیلی شجاع به صورت اماراتی‌ها

سهم شجاع خلیل‌زاده و حضور موثرش در ضربات ایستگاهی برای پرسپولیس در این دیدار غیرقابل انکار است. در این دیدار با گل زودهنگامی که شجاع خلیل‌زاده، مدافع پیش تاخته پرسپولیس، آخرین مرحله از آن را تکمیل کرد درست مثل سیلی ناگهانی بود که باعث شد اماراتی‌ها برای دقایقی به خاطر شوک حاصل از آن مات و مبهوت شوند و پرسپولیس به آن چه که از این دیدار می‌خواست، دست پیدا کند.

پائین آمدن ضریب اشتباهات فردی

در بازی‌های اخیر حتی در 2 دیداری که پرسپولیس برابر التعاون داشت و در آنها به پیروزی رسید، ضریب اشتباهات فردی در بین بازیکنان حاضر در زمین کمی بیشتر از حد معمول بود و همین موضوع باعث شد در بازی برابر الدحیل، پرسپولیس از این ناحیه متضرر شده و در دیداری که مستحق شکست نبود، نتیجه را به حریف واگذار کرد اما در دیدار اخیر پرسپولیس برابر الشارجه کمتر شاهد اشتباهات فردی بودیم و این موضوع باعث شد پرسپولیس با بهترین عملکرد، برنده این دیدار حساس باشد.

آمادگی بالای لک و هوشیاری مدافعان

چند سیو تماشایی از سوی حامد لک در نیمه اول و ادامه شرایط خوب در نیمه دوم باعث شد دروازه پرسپولیس برای مهاجمان حریف کوچک‌تر شود و مهاجمان خارجی و خطرناک الشارجه با تزلزل روحی و روانی حاصل از این واکنش‌ها نتوانند عملکرد همیشگی خود را برابر دروازه پرسپولیس داشته باشند و البته نباید فراموش کرد هوشیاری مدافعان پرسپولیس هم مزید برعلت شد تا کمترین موقعیت ممکن در این دیدار نصیب مهاجمان فرصت‌طلب الشارجه شود.

وقتی کمربند خط میانی محکم بود

در این دیدار عملا ابتکار عمل در میانه میدان در اختیار هافبک‌های پرسپولیس قرار گرفته بود و دوندگی‌های خوب و بازی بدون توپ نفراتی مثل سرلک و بشار رسن باعث شد کمربند خط میانی سرخ‌ها در این دیدار حاکم مطلق بازی باشد.

خط حمله‌ای که دلسرد نشد

با وجود انتقاداتی که تا قبل از این دیدار به مهاجمان پرسپولیس وارد شده بود، عناصر تهاجمی پرسپولیس پر روحیه برای این بازی در زمین حضور پیدا کردند و بالاخره با گلزنی آل‌کثیر، امیری و عبدی، سهم ویژه‌ای از گلزنی‌های این دیدار به حساب مهاجمانی نوشته شد که شاید در بازی‌های قبل هم می‌توانستند گلزنی کنند اما در ضربات نهایی دقت لازم و شانس کافی را نداشتند. بدون شک آل‌کثیر جنگنده، رمضانی قبراق و عبدی فرصت‌طلب خط حمله آتشینی را در آینده‌ای نه چندان دور برای پرسپولیس خواهند ساخت. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز