برانکو ایوانکوویچ در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

پوکر قهرمانی اتفاق عجیبی نبود!/ جدایی ستاره‌ها از پرسپولیس به ضرر فوتبال ایران است/ ممنوعیت ورود خارجی‌ها تصمیم خوبی بود/ اسکوچیچ باید اشتباهات ویلموتس و نتایج بد او را جبران کند

۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۰۵:۱۵:۰۴
کد خبر: ۱۰۶۴۲۷۶
پوکر قهرمانی اتفاق عجیبی نبود!/ جدایی ستاره‌ها از پرسپولیس به ضرر فوتبال ایران است/ ممنوعیت ورود خارجی‌ها تصمیم خوبی بود/ اسکوچیچ باید اشتباهات ویلموتس و نتایج بد او را جبران کند
برانکو ایوانکوویچ، سرمربی کروات اسبق پرسپولیس، بر این باور است جدایی 3 ستاره پرسپولیس از این تیم به ضرر فوتبال ایران شده و خلا این نفرات پر نمی‌شود.

برانکو ایوانکوویچ، سرمربی اسبق تیم فوتبال پرسپولیس در گفت‌وگویی اختصاصی با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درخصوص شرایط حال حاضر خود و تیم ملی عمان، پرسپولیس و برخی اتفاقات فوتبالی در ایران به سوالات مطرح شده پاسخ داد.

این گفت‌وگو با کمک و همکاری رضا چلنگر انجام شد و سرمربی حال حاضر تیم ملی عمان پاسخ‌های جالبی به سوالات داد که ماحصل آن را می‌توانید در زیر بخوانید:

در مورد برنامه‌هایی که با تیم ملی عمان داشتید، صحبت می‌کنید؟

با توجه به شیوع ویروس کرونا، برنامه‌های فوتبالی در سراسر دنیا تحت‌الشعاع قرار گرفته و با بروز کرونا بخش بزرگی از زمان تدارک تیم‌ها در ماه‌های اخیر  از دست رفته است. این موضوع نه تنها شامل عمان بلکه برای تمام آسیا و حتی اروپا و در مجموع تمام دنیا مشکل‌ساز شده است. با این وجود از زمانی که به عمان برگشته‌ایم 2 اردوی کوتاه مدت داشتیم و طی آن رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را زیر نظر گرفتم تا عملکرد بازیکنان تیم‌های حریف و لژیونرها را مورد بررسی قرار دهم و فعلا از شرایط راضی هستم. ما در نظر داریم تیم خوبی را بسازیم و شانه به شانه همه تیم‌های آسیایی قدم برداریم.

در این مدت فوتبال ایران و اتفاقات آن را هم دنبال کرده‌اید؟

بله. طبیعی است که فوتبال ایران را پیگیری کنم و از بین تیم‌های ایرانی تاکید اصلی‌ام روی پرسپولیس است.

و پرسپولیس دوباره قهرمان لیگ برتر ایران شد!

بله. این موضوع عجیب نیست و به نظر من به‌طور کلی قابل پیش‌بینی بود که این تیم قهرمان شده و برای هوادارانش موفق به خلق پوکر شود. تیمی مرتب و منظم و با مهره‌هایی هماهنگ با وجود درایت کادر فنی خوبی که داشت دوباره قهرمان شد و این اصلا موضوع تعجب‌آوری برای هیچ‌کس نیست!

خیلی‌ها فکر می کردند پرسپولیس بتواند امسال هم در کسب قهرمانی در یک فصل دبل کند اما در نهایت این تراکتور بود که قهرمان جام حذفی شد!

اول باید تبریک ویژه‌ای به تراکتور و مردم خوب آذربایجان داشته باشم که در  فینال قهرمانانه جنگیدند و شایسته پیروزی بودند. اتفاقا من آن بازی را به صورت مستقیم تماشا کردم. در آن دیدار هم استقلال و هم تراکتور نمایش خوبی را از خود ارائه دادند اما تراکتور در نیمه اول حروف قهرمانی را به جز کلمه آخرش به نام خود حک و ثبت کرد و در نیمه دوم آن را تکمیل ساخت. در مورد این که پرسپولیس چرا در جام حذفی قهرمان نشد، نمی‌توان گفت چون این اتفاق رخ نداد، یعنی پرسپولیس دچار مشکل بوده است. در جام حذفی شرایط به گونه‌ای است که تک‌تک حریفان و رقبا سرشار از ابهام هستند و تصمیمات در لحظه سرنوشت، قهرمانی و موفقیت را رقم می‌زند.

photo_۲۰۱۹-۰۵-۱۰_۱۲-۴۷-۲۷

 در مورد نقل و انتقالات پرسپولیس برای فصل جدید چه نظری دارید؟

به نظر من جدایی علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی و علی علیپور از پرسپولیس در واقع فقدان برای فوتبال ایران محسوب می‌شود و جای خالی آنها برای لیگ فوتبال ایران قابل احساس خواهد بود. این در حالی است که  نفرات جدید فعلا در تلاش برای تطبیق خود با پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا هستند که این تورنمنت تست و رویه مناسب برای هماهنگی بیشتر آنها محسوب می‌شود تا در ساختار پرسپولیس جذب شوند و جای خالی ستاره‌هایی را که از تیم جدا شده‌اند را پر کنند. به هرحال باید به تازه واردها زمان داد تا خودشان و توانایی‌هایشان را به پرسپولیس ثابت کنند و در ترکیب تیم با مهره‌های قبلی هماهنگ شوند.

در حال حاضر جذب بازیکنان خارجی و مربیان خارجی در فوتبال ایران ممنوع شده است. این موضوع را چطور ارزیابی می‌کنید؟

این تصمیمی است که مسئولان ورزش و فدراسیون فوتبال با توجه به مشکلات مالی جامعه و شرایط خاص اقتصادی ایران گرفته‌اند که از نظر من تصمیم بدی نیست و این موضوع می‌تواند فرصت و میدان را برای جوان‌های ایرانی فراهم کند. البته این اتفاق می‌تواند خطراتی را هم در پی داشته باشد. خطر این ماجرا در این است که این احتمال وجود دارد بازیکنان داخلی به شکل عجیب قیمت‌های خود را چند برابر کنند تا مدیران باشگاه را تحت فشار مالی بیشتر قرار بدهند.

می‌دانیم دوست ندارید در مورد همکاران‌تان صحبت کنید اما در خصوص وضعیت حال حاضر دراگان اسکوچیچ، سرمربی کروات تیم ملی ایران، چه نظری دارید؟

اسکوچیچ مربی خوبی است که شناخت خوبی از فوتبال ایران و روانشناسی شرایط جامعه ایران دارد و این موضوع می‌تواند به او کمک کند تا از شانس زیادی برای موفقیت در تیم ملی برخوردار باشد. در حال حاضر باید اشتباهات مارک ویلموتس و نتایج بد او را جبران کند و اعتقاد دارم او می‌تواند از عهده این مسئولیت برآید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز