۵ هزار شهید ورزشکار دفاع مقدس‌ تقدیم انقلاب شده است؛

احمدی: در پی این هستیم تا راه و رسم شهدا در جامعه زنده بماند/ نام ورزشکاران نام‌آوری در بین شهدای ۸ سال دفاع مقدس می‌درخشد

۱۳۹۹/۰۷/۰۵ - ۱۹:۰۷:۲۶
کد خبر: ۱۰۶۴۴۴۸
احمدی: در پی این هستیم تا راه و رسم شهدا در جامعه زنده بماند/ نام ورزشکاران نام‌آوری در بین شهدای ۸ سال دفاع مقدس می‌درخشد
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر زنده نگاخ راه ورسم شهدا بیان کرد: وزارت ورزش سعی می‌کند، در این دوره بتواند، شرایط همراهی و آشنایی هر چه بیشتر ورزشکاران جوان را با این شهدا فراهم کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر عبدالحمید احمدی با گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس درباره غرفه وزارت ورزش و جوانان در نمایشگاه دستاورد‌های این دوران گفت: وزارت ورزش با همکاری سازمان‌های مختلف از جمله بسیج ورزشکاران حضور فعالی در این نمایشگاه دارد و غرفه وزارتخانه در چند بخش طراحی شده است.

او افزود: بخشی مربوط به دفاع مقدس و روحیه استکبارستیزی بوده که مربوط به ورزشکاران جوانمردی است که مقابل ورزشکاران رژیم صهیونیستی حاضر به مسابقه نشدند. بیش از پنج هزار شهید ورزشکار در دوران دفاع مقدس داریم و بخشی از غرفه وزارتخانه مربوط به دفاع مقدس و شهدای ورزشکار است که قهرمانانی داشتیم که در آن مقطع میادین ورزشی را ترک کردند و به جبهه‌ها شتافتند و به فیض شهادت نائل شدند.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: چهره‌های شاخص ورزشی در بین این قهرمانان مثل شهید هادی، اعلمی، کاظمی و افراسیابی و در رشته‌های مختلف ورزشی داریم که نام شان در میان شهدای هشت سال دفاع مقدس می درخشد.

او افزود: وزارت ورزش سعی می‌کند، در این دوره بتواند، شرایط همراهی و آشنایی هر چه بیشتر ورزشکاران جوان را با این شهدا فراهم کند، تا راه و رسم، منش و مرام شهدا در جامعه ورزش زنده باقی بماند.

احمدی با بیان اینکه دفاع مقدس و روحیه جهادی و خدمت رسانی بخش دیگری از غرفه وزارت ورزش را در این نمایشگاه تشکیل می‌دهد، گفت: در این مورد کار‌های بسیار ارزشمندی در استمرار حرکت شهدا در ورزش و در هنگام آسیب‌ها و در حوادث غیرمترقبه مثل سیل، زلزله و کرونا انجام شده است.

او ادامه داد: جامعه ورزش در همه اتفاقات پای کار بوده است و برای کمک به مردم و اقشار آسیب دیده در این رابطه برنامه‌های خوبی طی چند سال گذشته داشته است، به خصوص امسال که با شیوع کرونا فدراسیون‌های ورزشی پویش کمک مومنانه را برگزار کردند و امیدواریم این حرکت ادامه پیدا کند.

معاون وزیر ورزش و جوانان درباره ورزش در دوران مقدس گفت: رزمندگان فعالیت‌های ورزشی در جبهه‌ها داشتند که جزئی از آمادگی آن‌ها در آن دوران بود. فدراسیون‌ها و رشته‌های مختلف ورزشی به ویژه رشته‌های رزمی و زورخانه‌ای در دوران دفاع مقدس فعال بودند که جلوه‌هایی از آن دوران را در این نمایشگاه به تصویر کشیدیم.

او به رونمایی از تندیس سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: امروز رونمایی از مدال و تندیس لیگ زورخانه‌ای در غرفه دفاع مقدس وزارت ورزش برگزار شد و قرار است این تندیس‌ها و مدال‌ها در مراسم اختتامیه لیگ زورخانه‌ای به قهرمانان و تیم‌های برتر اهدا شود.

احمدی با بیان اینکه وزارتخانه مراسم تجلیل از رزمندگان ورزشی را برگزار کرد، گفت: این مراسم با حضور وزیر ورزش، رییس کمیته ملی المپیک و سرلشگر صفری برگزار شد و با حضور وزیر ورزش و رییس بنیاد شهید جلسه مشاوران وزرا در امور ایثارگران فعالیت‌های حوزه ورزش در این بخش ارائه می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز