پاختاکور ازبکستان۲- استقلال ایران یک

پایان فصل عجیب و غریب آبی‌ها/ خداحافظی تلخ استقلال با آسیا

۱۳۹۹/۰۷/۰۵ - ۲۲:۰۹:۰۲
کد خبر: ۱۰۶۴۴۸۸
پایان فصل عجیب و غریب آبی‌ها/ خداحافظی تلخ استقلال با آسیا
استقلال با شکست مقابل پاختاکور خداحافظی تلخی با آسیا داشت تا فصل بد و عجیب و غریب این تیم به پایان برسد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ در اولین دیدار مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برای یکی از نمایندگان ایران، با قضاوت احمد الکاف (عمان) استقلال در استادیوم الجنوب شهر الوکره قطر به مصاف پاختاکور ازبکستان رفت.

پس از دو، سه دقیقه ابتدایی که استقلال صاحب توپ و میدان بود، پاختاکور کنترل بازی را در دست گرفت و با یک پرس سنگین روی آبی‌پوشان، استقلال را در یک سوم دفاعی‌اش حبس کرد و کرنر و ضربات ایستگاهی بود که از چپ و راست روی دروازه آبی‌های سفیدپوش ارسال می‌شد.

در دقیقه 25 شوت پای چپ تماشایی دراگان چران از پشت محوطه جریمه به کنج دروازه استقلال را سید حسین حسینی با واکنش عالی دفع کرد.

20 ثانیه بعد استقلال روی یک ضد حمله سریع از زیر فشار پاختاکور خارج شد و تا چند سانتی‌متری رسیدن به گل پیش رفت اما ضربه دیاباته در یک موقعیت تک به تک را سویونوف به کرنر فرستاد.

در دقیقه 32 و کاملا در جهت خلاف بازی این استقلال بود که به گل رسید. مهدی قایدی خطایی پشت محوطه جریمه پاختاکور گرفت و علی کریمی با شوتی دقیق از کنار دیوار دفاعی بازیکنان ازبک و در حالی که دروازه‌بان حریف نظاره‌گر صحنه بود، تور دروازه پاختاکور را به لرزه درآورد.

پس از این گل استقلال تا چند دقیقه بازی را کنترل کرد اما در دقایق پایانی باز هم ازبک‌ها بودند که برای فرار از شکست فشار آوردند و در دقیقه 43 به گل مساوی دست یافتند. ارسال دقیق علی‌جانف از پشت محوطه جریمه به محوطه 6 قدم استقلال را دراگان چران با ضربه سر شیرجه‌ای وارد دروازه کرد تا کار به تساوی کشیده شود و دو تیم با همین نتیجه راهی رختکن شدند.

photo_2020-09-26_21-45-49

نیمه دوم هنوز درست و حسابی شروع نشده این پاختاکور بود که در دقیقه 47 به گل دوم دست یافت. اشتباه روزبه چشمی در سمت چپ میانه میدان سبب شد تیم ازبک با دو، سه پاس کوتاه و سریع توپ را در محموطه جریمه به ارن دردیوک برساند و او هم با یک شوت پای راست قاطع توپ را از زیر دستان حسینی عبور داد و دروازه استقلال را برای بار دوم فرو ریخت.

در دقیقه 55 استقلال روی یک ضد حمله سریع صاحب یک موقعیت عالی شد و قایدی حتی دروازه‌بان پاختاکور را دریبل زد اما ضربه نهایی‌اش قدرت لازم را نداشت و علی‌جان‌اف در یک قدمی دروازه توپ را دفع کرد که دوباره با قایدی رسید و این بار ارسال او را دیاباته در شرایطی نامتعادل و در حالی‌که حتی اسماعیل‌اف پیراهن او را کشید، به سمت دروازه زد که در دستان سویونوف آرام گرفت.

استقلال در این دقایق کاملا جنگ میانه میدان را باخته بود و حتی تعویض مطهری و اسماعیلی با رضاوند و مرادی کمکی به تیم نامجومطلق نمی‌کرد و دیاباته و قائدی هم به‌رغم دوندگی و تلاش فراوان در بند مدافعان پاختاکور اسیر بودند.

در دقیقه 80 یک پنالتی مسلم استقلال روی حرکت دیاباته و توپی که با دستان ماشاریپوف کنترل شد و داور و کمکش بی‌تفاوت از کنار آن گذشتند سوخت.

یک دقیقه بعد هم دیاباته یک موقعیت خوب روی پاس قایدی به دست آورد اما ضربه سرکش و زمینی‌اش از کنار دروازه پاختاکور به اوت رفت.

در ادامه هم استقلال هر چه زد به در بسته خورد تا با یک شکست دردناک فصل عجیب و غریب آبی‌ها به پایان برسد.

ایگور کریمتس، الدوربک سویونوف، فرخ سایفی‌اف (پاختاکور) و امیرارسلان مطهری، محمد دانشگر، آرش رضاوند (استقلال) اخطاری‌های این بازی بودند.

پاختاکور ازبکستان:

الدوربک سویونوف، خوجی‌اکبر علی‌جان‌اف (1+90- شیرزاد اعظم‌اف)، آنزور اسماعیل‌اف، ایگور کریمتس، فرخ سایفی‌اف (1+90- ابروبک اسماعیل‌اف)، عدی‌جان خاموربکوف، سردار سابیرخودجائف (84- ولادمیر کوزاک)، دوستونبک خامداموف (73- جواهیر سیدیکوف)، جلال‌الدین ماشاریپوف، ارن دردیوک (73- ایگور سرگی‌اف)، دراگان چران

سرمربی: شوتا آرولادزه

استقلال ایران:

سیدحسین حسینی، روزبه چشمی، محمد دانشگر، عارف غلامی، میلاد زکی‌پور، مسعود ریگی (79- فرشید باقری)، علی کریمی، فرشید اسماعیلی (68- زکریا مرادی)، مهدی قایدی، امیرارسلان مطهری (47- آرش رضاوند)، شیخ دیاباته

سرمربی: مجید نامجومطلق

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز