سیدرضا صالحی امیری:

تولید قدرت نرم یکی از دستاوردهای مهم جنگ تحمیلی است

۱۳۹۹/۰۷/۰۶ - ۱۱:۲۶:۲۶
کد خبر: ۱۰۶۴۷۱۶
تولید قدرت نرم یکی از دستاوردهای مهم جنگ تحمیلی است
رییس کمیته ملی المپیک از تولید قدرت نرم به عنوان یکی از دستاوردهای جنگ تحمیلی نام برد و گفت: دفاع مقدس تنها جنگی در دنیاست که تولید قدرت نرم کرد که از معجزات این جنگ است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، سیدرضا صالحی امیری در جلسه شورای مشاورین وزرا در امور ایثارگران، با بیان این که در جنگ تحمیلی تغییر گفتمان در کشور داشتیم، گفت: اگر انقلاب اسلامی را تغییر نظام سیاسی کشور بدانیم، جنگ تحمیلی، انقلاب فرهنگی کشور است.

او ادامه داد: اگر جنگ تحمیلی وجود نداشت ما دچار یک تاخر در انقلاب فرهنگی می شدیم و جنگ بستر ساز انقلاب فرهنگی و ارزشی بعد از پهلوی بود.

صالحی امیری گفت: اولین دستاورد دفاع مقدس خلق مفهومی به نام ایثار بود که قبل از آن در فرهنگ ما بیگانه بود که طهارت روح و جسم، نفی قدرت طلبی، اخلاق مداری، هم نوایی و هم دردی با مردم، از خود گذشتگی و دگر خواهی، مردم محوری، پاکی، صبر و مقاومت و شجاعت از ویژگی های این مفهوم است که در متن تحولات 40 سال گذشته انقلاب اسلامی قرار دارد.

او از مفهوم سرمایه اجتماعی به عنوان وستاورد دوم جنگ تحمیلی یاد کرد و افزود: در پی فراخوان امام راحل(ره) با یک منبع بزرگ سرمایه اجتماعی روبرو شدیم و موجی که در آن زمان خلق شد بی نظیر بود که نتیجه آن ارتقای مشروعیت اجتماعی و مشارکت مردم بود.

صالحی امیری گفت: امنیت دستاورد سوم جنگ تحمیلی است و منظور از امنیت فقط امنیت سخت و پلیسی نیست بلکه امنیت انسانی، اخلاقی، فرهنگی و در مجموع احساس امنیت در همه تحولات کشور است.

او از تولید قدرت نرم به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای جنگ تحمیلی نام برد و افزود: دفاع مقدس تنها جنگی در دنیاست که تولید قدرت نرم کرد که از معجزات این جنگ است.

رییس کمیته ملی المپیک خلق ارزش های اخلاقی، جمع گرایی، ایثار، هم نوایی و هم دردی با جامعه، زیست مومنانه، خداجویی شهادت و هویت ایرانی را از ارزشهای قدرت نرم برشمرد و گفت: امیدواریم که این ارزش ها با خون های پاکی که به پای آن ریخته شده، همیشه در جامعه ایرانی جاری و ساری باشد و ما هم لیاقت آن ها را داشته باشیم.

نظر شما