محسن بیاتی‌نیا در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

پاختاکور، استقلال را خوب آنالیز کرده بود/ پرس شدید ازبک‌ها خط میانی را از کار انداخت/ این شکست باید فراموش شود

۱۳۹۹/۰۷/۰۶ - ۱۱:۴۲:۰۴
کد خبر: ۱۰۶۴۷۲۷
پاختاکور، استقلال را خوب آنالیز کرده بود/ پرس شدید ازبک‌ها خط میانی را از کار انداخت/ این شکست باید فراموش شود
مهاجم اسبق استقلال در خصوص دیدار اخیر این تیم برابر پاختاکور در لیگ قهرمانان آسیا توضیحاتی را ارائه کرد.

محسن بیاتی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در مورد بازی آبی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا برابر نماینده ازبکستان اظهار داشت: بازی خوبی بود. به نظر من جدا از اتفاقات داوری، پاختاکور تیم با کیفیتی بود و با شرایط خیلی خوبی در این دیدار در زمین حضور پیدا کرد. کادر فنی این تیم، خیلی خوب استقلال را شناخته بود.

او در ادامه افزود: پاختاکوری‌ها راه انتقال خط هافبک تیم استقلال را به مهاجمان بسته بود و در میانه زمین خیلی تحت‌فشار بازی می‌کرد. یعنی جز محدود تیم‌هایی بود که در آسیا است که من دیده‌ام اینقدر بتوانند تحت فشار بازی کنند. ضمن این که این تیم از نظر بدنی و آمادگی جسمانی فوق‌العاده تیم با کیفیتی بود.

مهاجم اسبق استقلال گفت: استقلال نباید شیوه بازی‌اش را بعد از گل تغییر می‌داد. یکی از راه‌هایی که استقلال می‌توانست این تیم را عقب‌تر نگه می‌داشت همان استفاده از 3 مهاجم بود. حالا نمی‌دانم دلیل تعویض چه بود اما به نظر من خیلی زود این اتفاق افتاد و خیلی زود تیم استقلال زیر یک فشار حریف قرار گرفت. تیم استقلال 20 دقیقه اول زیر فشار بود و وقتی گل زد مقداری از زیر فشار بیرون آمد و زمانی که دوباره زیر فشار قرار گرفت،  گل مساوی را خورد.

بیاتی‌نیا خاطرنشان کرد: با شروع نیمه دوم، پاختاکور سعی کرد استقلال را در زمین خود نگه دارد و بزرگ‌ترین کاری که تیم پاختاکور انجام داد این بود که تمام بازیکنان استقلال را در خط هافبک تحت فشار شدید پرس قرار داد و انتقال بازی هافبک به فوروارد بسته بود چون نسبت به فورواردها این تیم شناخت کافی داشت و می‌دانست که فورواردهای استقلال اگر موقعیتی برایشان ایجاد شود می‌توانند گلزنی کنند برای همین تمام راه‌های رسیدن به گل را بست. به نظرم استقلال باید راه‌های دیگری را هم امتحان می‌کرد مثل سانتر از جناحین بیشتر و فاصله در عمق بیشتر و راه‌های دیگر.

بیاتی‌نیا تصریح کرد: امیدوارم به این نتیجه برسیم فوتبال روز دنیا روز به روز در حال پیشرفت است و با اینکه بگوییم به تیمی 3  گل  می‌زنیم و برای تیم دیگر هم می‌شود، همین اتفاق بیفتد اما این گونه نیست. فوتبال روز دنیا تیم‌ها با هم فرق دارند و تفکرات با هم فرق دارند و هزینه‌هایی که تیم‌ها پرداخت می‌کنند برای گرفتن بازیکنان با کیفیت صددرصد در مسابقات تأثیرگذار است به خصوص مسابقاتی که یک‌جا متمرکز برگزار می‌شود.

او در خصوص غیبت غفوری و میلیچ و تاثیر این موضوع در نتیجه این دیدار اظهار داشت: وقتی تیمی با یک ارنج ثابت و یک سری بازیکنان ثابت که حریفان با آشنا هستند، به میدان برود، مطمئنا زمانی که تغییرات به وجود بیاید، مقداری کیفیت بازی و آن پست‌هایی که دارند بازی می‌کنند را پائین‌تر می‌آورد اما به نظر من استقلال بازی خوبی انجام داد و اگر جلوی تیم دیگری به غیر از پاختاکور و تیم‌هایی با کیفیت کمتر از پاختاکور بازی می‌کرد، می‌توانست به پیروزی برسد اما در نهایت شرایط تیم در این دیدار به گونه‌ای رقم خورد که استقلال نتواند در این بازی نتیجه لازم را بگیرد.

بیاتی‌نیا گفت: این شکست تلخ باید خیلی زود فراموش شود. در اولین فرصت باشگاه باید تکلیف کادرفنی و سرمربی را روشن کند و بعد از آن برای جذب نفرات جدید و تمدید با ستاره‌ها اقدام کند تا استقلال از همین امروز برای موفقیت در فصل آتی آماده شود. 3/5

نظر شما