پیشکسوت وزنه‌برداری:

المپیک نباید به هر قیمتی برگزار شود/ حضور ابطحی به نفع پیشکسوتان و قهرمانان است

۱۳۹۹/۰۷/۰۶ - ۱۳:۵۳:۲۶
کد خبر: ۱۰۶۴۸۵۷
المپیک نباید به هر قیمتی برگزار شود/ حضور ابطحی به نفع پیشکسوتان و قهرمانان است
پیشکسوت وزنه برداری کشور معتقد است با توجه به شرایط خطرناک شیوع ویروس کرونا مسابقات المپیک نباید به هر قیمتی، صرفا جهت حفظ منافع اقتصادی کشور میزبان برگزار شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، علی پاکیزه جم در گفت و گو با روابط عمومی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور گفت: کرونا بر کیفیت زندگی حرفه‌ای ورزشکاران سراسر دنیا تاثیر مستقیم داشته و در حال حاضر وضعیت شیوع آن خطرناک‌تر از گذشته است. مسئولان برگزاری المپیک حفظ جان ورزشکاران را باید اولویت قرار دهند.

او ادامه داد: روز گذشته طی جلسه‌ای که با رییس فدراسیون وزنه‌برداری داشتم مقرر شد که به احتمال زیاد تا یک ماه آینده تمرینات مسابقات لیگ با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی ورزشی آغاز شود اما بنده موافق برگزاری مسابقات با توجه به شرایط قرمز شیوع ویروس کرونا در جامعه نیستم.

پاکیزه‌جم با اشاره به شرایط خاصی که کرونا در زندگی مردم ایجاد کرده است، اظهار کرد: این ویروس اقشار مختلف مردم را درگیر خود کرده است. تنها کار ما این است که با رعایت فاصله اجتماعی و مراعات پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک به گذر دوران بحران این بیماری کمک کنیم.

پیشکسوت وزنه برداری همچنین گفت: لغو مسابقات وزنه برداری بهترین کار ممکن در شرایط موجود است شاید برخی فکر کنند وزنه برداری ورزش بدون برخوردی است ولی قرار گرفتن ورزشکاران در یک سالن سربسته حتی بدون حضور تماشاچی همچنان آن ها را در معرض آسیب قرار می دهد و قطعا در حال حاضر چیزی مهم تر از سلامت ورزشکاران وجود ندارد.

پاکیزه جم در ادامه با تشکر از صندوق حمایت بابت برگزاری آیین های تجلیل از قهرمانان و پیشکسوتان بیان داشت: حضور دکتر ابطحی نقطه عطف و مثبتی برای صندوق حمایت بوده و تاکنون ایشان بسیار به نفع قهرمانان و پیشکسوتان کار کرده‌اند. امیدوارم دکتر ابطحی همچنان در راس صندوق بمانند و ما پیشکسوتان قاطعانه از این امر حمایت می‌کنیم.

علی پاکیزه جم متولد 1336 در تهران است. وی از 14 سالگی زیر نظر مسلم ریاحی تمرین کرد. در 1355 عضو تیم ملی ایران شد و 15سال عضو این تیم بود. در دوران حرفه ای ورزش خود 4 مدال طلای تاریخ وزنه برداری در رقابت های قهرمانی آسیا را به دست آورد و نخستین مرد چهار مداله این رشته شد. او همچنین مدال طلا و عنوان ستاره مسابقات بازی های آسیایی دهلی نو را نیز در سال 1982 به دست آورد. پاکیزه جم در تورنمنت های بین المللی دیگر نیز دارای عنوان شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز